יום חמישי, 26 בנובמבר 2015

חג ההודיה ויום ללא קניות

חג ההודיה הוא החג האמריקאי הראשון שמציין את החורף. אם יום כל הקודשים הוא הגרסה מעבר לים לקרנבל או לפורים אז חג ההודיה הוא ללא מקביל. אין אף מדינה שחוגגת את הגעתה למדינה אחרת על ידי חיסול האוכלוסייה המקומית על ידי אכילת מזון.
עובדה נכונה ומשעשעת – יום שישי השחור, הלא הוא Black Friday  נקרא כך בגלל שזה היום שבו עסקים עוברים מאדום (הפסדים) לשחור. מקור היום הוא בימי רוזוולט שניסה להניע את הכלכלה אחרי השפל הגדול. יום שישי השחור הוא גם יום ללא קניות- Buy Nothing Day שמצוין על ידי לא מעט אירגונים לא ממשלתיים ושאר אנשים טובים שמבינים שאם תרכוש טלוויזיה לא תהיה שמח יותר וצבירת חובות כדי שאיזה אדם לבן יתעשר איננה מודל חברתי נבון. אז ביום שישי, לא קונים כלום. למי שרוצה מידע יותר היפסטרי.

 אחרי שבועיים שהם התחזית הייתה עסוקה בתחזית אחרת ושאר ירקות, אנחנו חוזרים לשגרה.
מתרבות השמועות שימיו של צ'יפ קלי בפילי ספורים. האיש שהגיע כדבר הבא באימון ושינה את התרבות של פילי ניסה במשך 3 שנים להפוך את פילי לקבוצת העתיד. הכל שונה, החל מהאוכל שמסופק לשחקנים, המנטליות של האימון והמון ידע מקצועי למניעת פציעות ושיפור היכולת. הפנטזיה דיברה על 80 מהלכי התקפה במשחק, התקפות של 12 שניות בין מהלכים, 60 נק' על הלוח ומהפכה כללית בספורט הכי רווחי בעולם. ההתחלה הייתה  מעניינת אבל משהו לא התחבר. קלי הפך להיות ה GM וקיבל סמכויות מלאות על השחקנים. התוצאה היא כישלון מוחלט. זה בסדר להפסיד. זה קשה באופן בלתי נתפס לנצח בליגה הזו, זה קשה באופן בלתי נתפס לנצח משחקים ברמות האלה של העילית של העילית של המקצוע. כך שאם אתה לא מנצח אתה לא בהכרח עושה משהו לא טוב. בולטימור העונה הפסידה את כל המשחקים שלהם על פחות מטאצ'. אחרי עשרה משחקים עם שמים על הלוח 22 נק' בממוצע וסופגים 24. זה פשוט קשה לנצח בליגה הזו.
אבל קלי לא מפסיד. הוא מובס. הקבוצה נראית פשוט נורא ואיום לפרקים. יש משחקים שבהם הם לא עושים דאון ראשון במחצית. מצד שני יש רבעים שבהם הם פתאום שמים 25 נק' על הלוח. משהו פשוט לא מתחבר ונראה שהחבל שקלי קיבל נגמר. האם הניסוי נכשל? בשתי העונות הראשונות הוא הביא 10 ניצחונות אז אולי התשובה היא לא משמעית.
היום במשחק המרכזי של החג, במשחק שלפני הארוחה פילי נוסעת לדיטרויט במה שמישהו הגדיר כמשחק בין שתי קבוצות מחרידות, אחת גרועה כלפי מטה ואחת גרועה כלפי מעלה. איכשהו זה הגיוני.

פילי בדיטרויט
רשימת הפצועים של הנשרים ארוכה וכוללת את ברדפורד (באמת! סם ברדפורד פצוע?!  לא!) מה שמשאיר את הבמה לסנצ'אז שהוכיח במשחק שעבר שהוא על הספסל בגלל שהוא צריך להיות שם. גם בשנים שהליונס מסרחים וזה כל שנה בערך מאז 2000, הם משחקים טוב במשחק חג ההודיה. אבל מפסידים.
האריות פתחו את העונה עם ניצחון מתוך שש משחקים רק כדי להפוך את הגלגל עם שני ניצחונות רצופים על גרין ביי בגרין ביי ועל אוקלנד. זה מרשים כי ההגנה שלהם עבדה. ההתקפה שלהם, כולל משחק הריצה האימתני... אה.. אולי לא. השאלה היא בכלל לא קשורה לפוטבול. הליונס יפתחו חזק כי זה המשחק שלהם, זו המסורת שלהם. הם תמיד פותחים חזק. מה יעשו האיגלס, זו השאלה. וואגס חושבת שקלי איבד את חדר ההלבשה ונותנת לפילי 2.5 בליין שהתחיל 0.
אנחנו חושבים שפילי ינצחו כי אחרת קלי הולך.
קרוליינה בדאלאס
ממשחק של שתי קבוצות מסריחות שלא יהיו בפלייאוף למשחק עם קבוצה שתהיה בפלייאוף ותארח את כל המשחקים עד אריזונה. הפנתרים המעולים לא מקבלים שום כבוד מוואגס שאומרים שדאלאס עם מאזן של 3 ניצחונות  עדיפה על קאם והפנתרים השחורים. למה בדיוק? בגלל טוני רומו. אנחנו בתחזית לא חושבים שרומו הוא סוג של קוסם שיהפוך את הכל ליותר טוב. נכון ההתקפה יותר יציבה וההגנה בעקבות זה נחה ורעננה יותר אבל, בלי רומו הקאוביס לא גברו על טמפה ועל ניו אורלניס.
אנחנו הולכים עם קרוליינה.

שיקגו בגרין ביי
יהיה קר בגרין ביי והתחזית אומרת גשם קל. זה הדבר היחיד ששווה לדעת לפני המשחק הזה, כי הדובים לא ינצחו את גרין ביי. הפאקרס מצאו את עצמם מחדש במשחק מול הוויקינגים. בניגוד לשיקגו, הם צריכים את הניצחון .

8.5 נק' ומעלה לפי וואגס. מספר גדול ביום חמישי מתחת לאור בפריים טיים. גרין ביי ינצחו. לא היינו שמים כסף על כיסוי. 


בינואר, הוא חוזר. 

אין תגובות: