יום שבת, 5 בדצמבר 2015

שבוע 12 והתחזית האלטרנטיבית חוזרת

ניו יורק. בשרדה החמישית בין הרחוב ה-34 ל-35 לכיוןן מזרח נמצא בניין רגיל. מבחוץ לפחות. כל הבניינים במנהטן באזור הזה נראים דומים.  בכניסה יושב שומר משומעם, הוא לא שואל שאלות ולא מפריע, לא מייעץ על מי יושב איפה ולא עוצר מונית, גם אם תבקש. הוא מביט בחוסר עניין במסך קטן וצופה בחידון יום כל שהוא. המעלית שדומה לכל מעלית אחרת לוקחת את הנכנסים לקומות השונות. בקומה ה-29 יושב משרד קטן ושמו מארוול סטודיו. הם אלה שאחראים לקחת את המגזינים המיושנים והלא רווחים של מחלקת הקומיקס ולהעביר אותם למסך הגדול, איפה הכסף הגדול נמצא. הם אלה שלקחו את ת'ור לסרט קלונוע נוראי, הם האלה שאחראים לקריירה של רוברט דאוני ג'ר בתור איירון מן. המתחרים שלהם, DC נכנסו לתחום הטלוויזיה עם באטמן ועם סופרמן עוד בשנות החמישים ועכשיו DC מאיימים לתפוס נתח נוסף עם באטמן, וונדר וומן ועוד.
במארוול, הבית של קפטן אמריקה ושל הענק הירוק לא יכלו לתת ליריבים לתפוס עוד נתח מהארנק העצום של קהל היעד שלהם, בתולים בני 30+ עם עבודה משלמת וחוסר יכולת להתמודד עם המציאות. בגלל שקהל היעד שלהם לא מנסה אלכוהול או סמים אלא בורח מהמציאות בצורה של גיבורי על החליטו במארוול ללכת על כל הקופה ולפתח תוכנית טלוויזיה.

כמיטב המסורת של אנשים נטולי אמונה עצמית הם הלכו על הקומיקס הכי זניח ששוכב אצלם במחסנים. כדי להיות פוליטקלי קורקט והיפ הם גם דחפו מונחים פוסט מודרניים כמו פמיניזם, אובדן התא המשפחתי, אובדן הזהות העצמית, יחס החברה לשונה ובקיצור, כל הבבלת שהם הצליחו להעמיס במצגת של 4 דקות כי יותר מארבע דקות, כך נאמר להם על ידי מומחים בני 21 שלא יודעים מהחיים שלהם אבל לבשו חליפות צמודות עם עניבות דקות ונעליים חומות. בקיצור, הם טרנדים וקולים.

פליישר נחר בבוז שהפקידה שאלה אותו אם הוא רוצה מים עם מלפפון. הוא שאל אם יש וויסקי עם קרח. הפקידה נראתה בהלם מוחלט. אני לא בטוחה שיש לנו...אה....אלכוהול בשעות הצהריים. פליישר לא התרשם. דלת זכוכית לא שקופה נפתחה וממנה יצאו שני אנשים שלבשו בגדים שללא ספק נבחרו על ידי עורך אופנה בלי חוש למה משמעות המילה פונקציונאליות. פליישר לא התרשם. בואו נתחיל, אין לי את כל היום.

חדר הישיבות רוהט על ידי מעצב מודרני. השולחן הארוך היה נטול פינות ושני מסכי ענק בשני צידי חדר הישיבות הקרינו קטעים מסרטי מארוול. ברקע הכישלון של אנט מן היה חד וברור.
פליישר הביט בתסריט.
שלושה עמודים? זה הכל?
אה...אתה מבין, ראש הכותבים נראה כאילו הוא חי מרד בול ופיצות ועדיין הביט מעבר לכתף לראות שהחברה מבית ספר לא באים לזרוק אותו לשירותי הבנות.
פליישר הביט בו. אני לא מבין. במשך ארבעה חודשים אתם כותבים את התסריט לפי הקומיקס הכי דבילי ויש לכם שלושה עמודים?
ראש הסטדיו הביט בפליישר אתה מבין?
פליישר הנהן בייאוש. הוא הוציא סלולארי קטן מהכיס וחייג.
שלום. אני צריך שתגיע להציל את ה....הא....הדבר הזה פה. כן. עכשיו. חמישית ו-34 מזרח. הכניסה מ-35. כן. קומה 29. כן. אני ממתין. הוא סגר את המכשיר.
עוד חצי שעה יבוא לפה טרי טאז'ארס. עד שהוא יבוא, תביא לי ווסקי עם קרח. אם אין לכם וויסקי הוא הביט בפקידה המפוחדת, תארגן לי אספרסו חזק. הוא הביט בכותבים. בנתיים תעשו משהו יעיל עם עצמכם ואל תפריעו למובגרים לדבר.
חצי שעה מאוחר יותר נכנס טרי טאז'רס לחדר והביט בתיעוב בכותבים. הוא תפס את חוברת הקומיקס ועלעל בה למשך שלוש דקות. אחר כך לקח את התסריט. הוא הנהן בייאוש.
מה אתה רוצה לעשות עם האשפה הזו?
כסף ענה יושב ראש האולפן.
פליישר הביט לרגע בטרי. שניהם הנהנו. נטפליקס.
סליחה? אחד הכותבים ניסה לדבר אבל פליישר רק הביט בו. עכשיו המבוגרים מדברים, נכון?
הכותב השתתק. תתקשר לנטפליקס הם נואשים מספיק וטיפשים מספיק להפיק את הדבר הזה. יושב ראש מארוול הנהן. מה לגבי התסריט?
אל תדאג, טאז'ארס הנהן, נוסיף 5-6 שעות של מוזיקה ג'אז ותמונות של ניו יורק בעדשה סגורה ופילטר אפור. קהל היעד שלכם לא ישים לב לכל השאר כל עוד תכתבנו שזה קומיקס פמיניסטי ותפיצו את הפרקים בלי שום באז. אחרי חודש נתחיל קמפיין ונדחוף כמה כתבות מפגרות על פוסט מודרניזם. יהיה בסדר, יש לנו נסיון עם אשפה כזו. פשוט תעשו מה שאנחנו אומרים.

ג'סיקה ג'ונס. הסיפור האמיתי.

שבוע 12 התחיל בניצחון מוזר של הפאקרס על הליונס. הליונס יותר הפסידו את המשחק מכל דבר אחר והליונס הסבירו לנו למה הם פשוט נוראים. הם נפרדים לשלום מהעונה ולקולדוול יש 4 משחקים אחרונים בתור מאמן ראשי.
הפקרס ניצחו וחוזרים לראשות הבית אבל בשש המשחקים האחרונים הם 2 ניצחנות ו-4 הפסדים ורחוקים מהלך מאוד גבולי מלהיות 5-1. הם צולעים לסיום.
יוסטון בבאפולו
בריאן הוייר הולך למשחק קריטי מבחינת האורחים כי הבילס עם 6 הפסדים לא ישחקו בינואר. לחברה של רקס כאמור, אין מה להפסיד ובעיקרון זה מה שעושה את המשחק לבלתי צפוי. הטקסנים יותר טובים, הבילס בלי לחץ. הוייר פחות גרוע מטיילור אבל טיילור בבית. שתי הקבוצות לא פצועות באופן יוצא דופן לשלב הזה. משחק עם השלכות לפלייאוף ולכן אנחנו נלך עם הטקסנים למרות שזה לא בלב שלם.
וואגס אומרת בילס 3.5-

ניינרה בשיקגו
משחק בלי השלכות לפלייאוף. הברס משחקים לא נורא, הניינרה לא משחקים. כרגע, הניינרה הם הכי גרועים בליגה בהפרש ניכר. במשחק חוץ בשיקגו סחופת הרוחות אין לניינרה מה למכור. הליין אומר שיקגו 7-.
נלך עם הליין.
 בולטימור במיאמי
שתים מאכזבות העונה נפגשות בשמש של מיאמי, בעוד אחת מנסה למצוא את עצמה ומה היא בעצם רוצה מעצמה כארגון, הלא העורבים מבולטימור פשוט רושמים את העונה הזו בספרים כעונה של מזל רע ופציעות. וזה מה שיש לנו להגיד על המשחק. מיאמי מנצחים.

סינסי בקליבלנד
האם ג'וני פוטבול יחזור להיות מתחת לסנטר או אוסטין דיוויס ? ככל הנראה דיוויס.
סינסי בתגובה- תודה, עוד לא ינואר. אנחנו עדיין טובים.
סינסי מנצחת בהרבה

סיאטל במיני
 משחק השבוע ב NFC מביא שתי קבוצות מאוד דומות. 1 נגד 2 בריצה, שני QBיים דומים, במגרש הקפוא כל דבר יהיה קשה. סיאטל איבדו את גרהם שאולי לא היה הגיים צ'יינצ'ר שהם ציפו אבל היה חלק חשוב מהתקפת המסירה של ניצי הים. ניצחון של הוויקינגים והם רגל וחצי בפלייאוף כולל מקום ראשון בבית, ניצחון של סיאטל והם עושים צעד גדול להבטיח את המקום האחרון בפלייאוף וכנראה להתארח במיני או בגרין ביי. וואגס חושבת שסיאטל תנצח ולאור היכולת הלא טובה שלהם במשחקי חוץ לא ברור לנו למה. הוויקינגים משחקים פוטבול בסיסי אבל הם עושים את זה טוב מאוד, המאזן שלהם מוכיח שהם עושים משהו נכון וסיאטל למי ששכח לקחו בדיוק ככה אליפות והיו רחוקים החלטה מטופשת של קרול מדאבל. אנחנו נגד הליין ועם הסגולים.

בדרבי של מאטלייף סטדיום, ניו ג'רזי מתארחת אצל ניו יורק
הג'י מאן לא מאוזנים. יש להם כוכב בהתקפה אבל הוא בעמדה הלא נכונה. כמו שכניהם מג'רזי, הם כרגע מחוץ לפלייאוף אבל בניגוד לירוקים אין להם כלים. הם מחרידים בריצה מה שיהפוך את היום של מאניניג לארוך מאוד כי ההגנה של הג'טס תנסה ותצליח להגיע אליו. הג'טס עדיין לא בריאים אבל הם חייבים לנצח את המשחק כדי להישאר בתמונה.
וואגס, כמונו אומרים שהסילונים עדיפים.

אריזונה בסנט לו
הראמס משחקים את עצמם מחוץ לפלייאוף והבעלים הודיע שהוא לא רוצה להישאר בסנט לו. כל זה הרקע למשחק שאריזונה רואה בו כצ'אנס לסגור חשבון משבוע 4. האם הראמס יכולים לשחזר את הניצחון? לא. אריזונה טובה מידי וחייבה לנצח על מנת להבטיח ביתיות במה שנראה כקבוצה עם הצ'אנס הכי טוב לשחק במגרש הביתי שלה בסופרבול. אריזונה לא תחזור על הטעויות של שבוע 4.
וואגס אומרים 5.5- אריזונה. אנחנו חשובים שכן.
אטלנטה בטמפה
שתי קבוצות עם כיוון מנוגד. הפאלקונס בנפילה חופשים, הבקס נראים כמו קבוצה שיכולה להתגנב לפלייאוף. הפאלקונס עם 4 הפסדים ברצף ו-חמש מהשש אחרונים, טמפה 2-2. ווינסטון נראה כמו QB אמיתי וכמו בחירה מספר 1, ריאן נראה מבולבל ובלי כימיה עם הרסיברים.
שתי הקבוצות חייבות לנצח כדי להישאר בפליאוף ואנחנו נלך עם הביתיים כי הם במומטום פחות גרוע.
ג'קס בטנסי
משחק בלי חשיבות. היגוארים לא עוזבים עדיין....וזהו.
ג'קס מנצחים כי הם בבית.

הבלוק המאוחר
הסכציה באוקלנד
בקרב ישיר על הווילד קארד, הסכציה שמאז שאיבדה את צ'ארלס ניצחו 5 משחקים ברצף, 3 מתוכם על קבוצות פלייאוף. אוקלנד עוברת לLA. איך זה קשור? לא יודעים. זה קשור.
הסכציה מנצחת והולכת לפלייאוף.

דנבר בחופש בסנדי
נכון, הברונקוס באים אחרי ניצחון מאוד מיוחד ביום שני ישר למגרש הריק של הצ'רג'רס שעוברים דירה. למה שסנדי ינצחו? כי דנבר עייפים ומרוקנים.
זה מוקש אבל מוקש קטן כי להגנה, כמאמר הקלישאה, אין יום רע ובשמש החמימה של דרום קליפורניה, יהיה מעניין לצפות במשחק.
וואגס יודעים שזה מוקש לכן הליין הוא דנבר 4- בלבד.

קרוליינה בניט אורלינס
עוד מוקש. למרות שעל פניו הפנתרים לא יתקשו, הסיינטס ינסו להרוס את העונה המושלמת ואין יותר מתוק מאשר במשחק בית רועש לקלקל את החגיגה של קאם אבל ההגנה המחרידה של רוב ריאן פשוט לא משאירה סיכוי. האם הפנתרים יכולים לסיים ללא הפסד?
וואגס הולכים עם הפנתרים  6.5-.
אנחנו חושבים שהם ינצחו. לא היינו הולכים על הליין הזה.


פילי בניו אינגלנד
הפטס ואנחנו אומרים את זה מתחילת העונה הגיעו לשיא מוקדם מידי. למזלם, פילי לא הגיעו לשום דבר. כמות הפציעות של הפטס יוצאת דופן, היכולת המחורבנת של פילי לא פחות גרועה.
פטס מנצחים ב-7 או יותר.

SPT
אנדי בפיטס
אינדי חייבים לנצח כדי להשיאר בתומנה. פיטס חייבים לנצח כדי להישאר בפלייאוף. בבית, הQB  היותר טוב ינצח.
פיטס מנצחים.

MNF
דאלאס בוושינגטון
דאלאס בלי רומו. תודה ולהתראות בעונה הבאה.
סקינס מנצחים.





אין תגובות: