יום שלישי, 10 במרץ 2015

CIS final 8---שמונה הגדולות של קנדה

הקנדים המסודרים והיעלים מוכנים עם הטורניר שלהם. האמריקאים יקחו את הזמן ורק ביום שני נדע את הקבוצות הסופיות. אז עד שהחברים של הדוד סם יתחילו, הנה מה שעושים בצפון האמיתי-

גברים:
1.      קרלטון- כצפוי הקבוצה הכי טובה בקנדה בעשור האחרון מדורגת 1. היא ניצחה את ווינדזור בגמר ה OUA  103-59, כך שהם בכושר טוב.
2.      ווינדזור- מקום שני ב OUA. ניצחו את אוטווה ולכן קיבלו כזה מיקום גבוהה. זה קבוצה מאוד אתלטית שמשחקת כדורסל מאוד לא מאורגן, על גבול הפרוע.
3.      אוטווה- מקום שלישי ב OUA, הזמנה. רוב העונה הם דורגו כקבוצה הכי טובה בקנדה. קבוצה מאוד לא צפויה התקפית.
4.      ויקטוריה (או בקיצור יו ויק) אלופת מערב קנדה. כיאה למערב קנדה, קבוצה של גארדים מהירים. משחקים משחק מאוד מסודר (יחסית לקנדה)
5.      דלוהיס- אלופת AUS. הקבוצה הכי חלשה בשמינייה, מאזן 10-10 בעונה הסדירה. לא רואה איך הם ממזרח קנדה עם כדורסל שבנוי על מתפרצות וחטיפות כדור יעברו את יו ויק.
6.      בישופ אלופת הליגה של קוויבק. מאזן 8-8 בעונה הסדירה. לא מכיר אותם מספיק אבל הם לא יעברו את אוטווה.
7.      ריירסון- מארחת. קבוצה טובה מאוד דורגה 3 רוב העונה הסדירה
8.      ססקצ'ואן- מקום שני במערב קנדה. קבוצה חביבה אבל שום סיכוי מול המכונה של קרלטון.

סדר המשחקים  ותחזית מקוצרת
 קרלטון מול ססקצ'ואן : קרלטון מנצחים בפער גדול מאוד. ססקצ'ואן לא נתקלו ברמה של כישרון ומוכנות כמו של קרלטון.
ווינדזרור מול ריירסון-ריירסון בבית  עם הקהל מנצחים, ווינזדור באופן עיקבי לא מוכנה למשחקים גדולים.
אוטווה מול בישופ- אין לבישופ כלים לעצור את המהירות והקליעה של אוטווה
יו ויק מול דלהויס- יו ויק יותר טובים.
קרלטון מול יו ויק בחצי, יו ויק לא יכולים לעצור את המכונה של קרלטון, בייחוד בשלב הזה של העונה.
ריירסון מול אוטווה משחק אש. שתי קבוצות ששיחקו אחת מול השנייה העונה באוטווה וזה נגמר 30 הפרש לאוטווה. ריירסון, בבית, עם הקהל ינצחו.
קרלטון מביסה בגמר את ריירסון.

נשים
את הנשים אני מכיר הרבה יותר טוב בעיקר כי אימנתי בווינדזור ואני קשור לקבוצה. זו גם הסיבה שאני מוטה לטובת ווינדזור...
1.      ווינדזור, אלופת ה OUA, הקבוצה הכי חזקה בקנדה בשש השנים האחרונות. מדורגת 1 לאורך העונה, בפלייאוף הם הביסו את לייקהד 31-57 ורצו על ריירסון 51-71.  הקבוצה הכי טובה לאורך העונה במדינה עם 80.5 נק' למשחק בהתקפה ורק 53.2 נק' למשחק בהגנה. הקבוצה הכי מאומנת בליגה בלי ספק, עם הכי הרבה ניסיון,  הופעה שמינית ברצף בשמונה האחרונות של קנדה. יש להן את השחקנית הכי טובה בקנדה היום- קורסיה וויליאמס, את הסנטרית הכי טובה בליגה, שייאן רוג'רס (194 ס"מ) וזו הקבוצה הכי טובה מהשלוש  עם 37% למשחק והן זורקות 16 פעם מעבר לקשת במשחק.
2.       UBC- מקום ראשון במערב קנדה. דורגה 2 במשך רוב העונה. כמו כל הקבוצות מהמערב, זו קבוצה שבנויה על גובה ומאסה עם 8 שחקניות מעל 184 (!).
3.      מקגיל- אלופת הליגה של קויבק. קבוצה גובהה ומאומנת אבל לא הכי  מוכשרת. שיחקה בטורניר חג מולד מול ווינזדור והפסידה 55-48.
4.      ססקצ'ואן מקום שני במערב קנדה. קבוצה גבוהה, מאומנת היטב אבל לא מספיק עמוקה בגארדיות ולא יודעת לעצור את הגובה של ווינדזור או UBC
5.      אלברטה מקום שלישי במערב קנדה, הזמנה. עוד קבוצה שכל שנה מגיעה לשמונה האחרונות. המון גבוהות טובות אבל אין עומק בגארדיות.
6.      סיינט מארי אלופת ה AUS , הפיילנסטית של שנה שעברה. קבוצה של גארדיות מהירות, בנויה על שלושת ועל מתפרצות.
7.      ריירסון-מקום שני ב OUA. קבוצה שבנויה על שתי גארדיות
8.      לאוול- מארחת. לא קבוצה עמוקה או מוכשרת.

סדר המשחקים  ותחזית מקוצרת
ווינדזור- לאוואל : אין למקומיות מה למכור מול וויזדור. בטורוניר טרום עונה בלאוול ווינדזור ניצחו את המקומיות 57-74.
UBC- ריירסון: כל תוצאה מלבד ניצחון של UBC  בפער קטן מ-25 תהיה הפתעה.ריירסון לא יכולה לעצור את הגובה של UBC.
מקגיל – סיינט מארי: מקגיל תמיד מפסידה בסיבוב הראשון של האליפות. הליגה שלהם פשוט קלה מידי. סיינט מארי עם גארדיות יותר טובות יכולה לעשות חיים קשים למקגיל ואני חושב שגם תנצח. אבל זה יהיה צמוד.
ססקצ'ואן- אלברטה: שתי קבוצות מאותה ליגה שנפגשו פעמיים העונה ובשני המפגשים אלברטה ניצחה. שתי קבוצות שוות אבל לאלברטה מעט יותר נסיון ואני חושב שהן ינצחו בגלל הנסיון שלהן.

חצאי הגמר-
ווינדזור מול אלברטה- ווינדזור ניצחה את אלברטה העונה כבר פעם אחת, המאמן של אלברטה לא מסוגל לפתור את הלחץ של ווינזדור. ווינדזור מנצחים
UBC מול סיינט מארי- אין לסיינט מארי מה למכור מול הגובה הבלתי נגמר של UBC. ניצחון של UBC
גמר- ווינדזור מול UBC.
משחק צמוד, שתי קבוצות שונות, אחת הולכת רק פנימה, השנייה משתמשת בכל המגרש, אחת רוצה קצב איטי השנייה מעדיפה לרוץ בכל מצב. מערב קנדה מול אונטריו בדו קרב קלאסי. ווינדזור עם הופעה שישית בגמר ב- שש שנים מול UBC  עם גמר ראשון... משחק צמוד אבל יש חשיבות לנסיון ונלך עם ווינדזור.

עד כאן לקנדה. המשחקים מתחילים ביום שישי ה-12 וייסתמו ביום ראשון ה-14 למרץ. שידורים ישירים באתר הליגה הקנדית www.cis-sic.ca חלק מהמשחקים בתשלום.



אין תגובות: