יום ראשון, 3 במאי 2015

חודש מאי...

חודש מרץ התחלף בחודש אפריל וגם זה הלך כמו שבא ועכשיו מאי. במשך כמעט חודשיים הבלוג לא התעדכן וזה לא בסדר. קנטקי הפסידו את האליפות. הייתי באינדיאנפוליס למשחק ויצא לי לדבר עם אנשים שקרובים לקנטקי. התחושה הייתה שקליפארי  כבר לא שולט בקבוצה, הציפייה לעונה משולמת גרמה לשחקנים לאבד את הריכוז. אחד מעוזרי המאמנים שאחרי המשחק דיברתי איתו אמר לי שהם הרגישו שהם יושבים ברכבת בלי בלמים.  גם מאמנים אחרים שהיו שם ומכירים את קאליפרי אמרו דברים ברוח דומה. הציפייה לנצח הייתה קשה מידי. למרות שהיה ניסיון מעניין לנתק את השחקנים מהלחץ, לא היה להם סיכוי. בכל חור באינדיאנפוליס היו אוהדי קנטקי בכחול עם שלטים ועם חולצות, הלחץ ניצח.
אחרי ההפסד בחצי הגמר בשיחה מאוד נעימה אמרו האנשים של קנטקי שהם שמחים שהעונה נגמרה ולא אכפת להם איך. העונה הייתה קשה מידי. הלחץ יכול להיות משהו מוחשי, פיזי.
גם על דיוק היה לחץ אבל ששבסקי בניגוד לקאליפארי יודע לנצח עם לחץ. זה היה ההבדל בין דיוק לבין קנטקי. בו ריאן שהגיע לגמר עם ווסיקונסן הביך את עצמו עם התבטאויות אומללות אחרי המשחק. המעמד הזה גדול עליו ועל הקבוצה שלו. בשיחה אחרי המשחק שבסקי ישב עם הסגל של דיוק ואמר שמי שרוצה להיות אלוף צריך לתכנן איך לנצח ולא לחושב איך לא להפסיד. כן, זו סוג של קלישאה וזה נשמע קצת ילדותי אבל זו האמת. ששבסקי תיכן לנצח, בו ריאן רצה לחזור הביתה בשלום.

אפריל הביא את עונת  הבייסבול. ענף הבייסבול הוא ענף מוזר משהו. על פניו הפופלאריות שלו יורדת. מחקרים של ESPN  ושל CBS ושל פוקס אומרים שבגילאים הצעירים בעיקר 10-13 ו-14-17 הפופלאריות של הענף יורדת באופן קבוע. כדורגל וכדורסל עולים ופוטבול עדיין פה. גם בגילאים היותר חשובים מבחינת המפרסמים, 18-23 ו 24-30 וגם 31-37 יש ירידיה בפופלאריות של הבייסבול בטח מול הפוטבול. אז למה הענף הזה  הוא היחיד שמלא בחוזים של מאות מליונים? למה חוזה של 300 מליון דולר הוא לא יוצא דופן ? למה חוזה של 150 מליון לחמש שנים נשמע שפוי? למה שחקנים גבוליים מקבלים 12 ו-15 מליון דולר לעונה וקונצנזוס הוא שאלה חוזים זולים?

נכון, כל קבוצה משחקת 81 משחקי בית לפחות. אבל ברוב המשחקים אין 20 אלף צופים בקהל. כמה אנשים יבואו ביום שלישי בשבע בערב למשחק שלא באמת קובע כלום באמצע יוני? הכסף לחוזים לא מגיע מצופים במגרש. הוא בטח לא מגיע מהכיס של הבעלים. קבוצה שלא מרוויחה בארצות הברית מהר מאוד עובדת לבית אחר או בעלים אחר. אז מאיפה הכסף לחוזה מובטח?

התשובה נעוצה כנראה בעלייה בכוחה של הטלווזיה האזורית. כמעט כל אזור בארצות הברית היום נמצא במאבק בין שניים או שלושה גופי שידור. בין לווין לבין כבלים, בין חברות עצמאיות לבין גופי שידור רב לאומיים. כולם רוצים למלא את לוח השידורים במשהו מקומי ואין דבר יותר מקומי  וזול להפקה מבייסבול.
כשיש תחרות, חוזה השידור בלעדי על הקבוצה המקומית יכול להיות יקר ערך. למעשה הוא יקר ערך.  מיאמי מרלינס עומדים לחתום על חוזה בלעדיות עם רשת CBS המקומית של פלורידה. 10 שנים, 3 מילארד דולר. לוס אנג'לס דוג'רס כבר שם עם חוזה של 250 מיליון בעונה לחמש שנים, לפני בונוסים. שיקגו קאבס הולכת בדרכי היאנקיס ובונה לעצמה חברת שידור פרטית, טורונטו בלו ג'ייס עם הסכם בלעדיות עם אחת מספקיות התוכן הקנדיות, חוזה בלעדי לכל החיים בערך, כי החברה הקנדית היא הבעלים של הקבוצה.
האם זה יכול להחזיר את הבייסבול לקדמת הבמה של הספורט האמריקאי? בהתחשב בעובדה שאת הדראפט של הNFL משדרים בשידור חי במשך שלושה ערבים בפריים טיים ולאור העובדה שחברות שידור מוכנות לעשות כל מה שהליגה מבקשת כדי לעמוד בקריטריון של שידורי המשחקים התשובה הפשוטה היא 'לא'. מצד שני אני חושב שהתשובה לא פשוטה. אני חושב שריבוי פציעות הראש, העובדה שיש לא מעט בעיות שקשורות לבטיחות השחקנים והאלימות המובנת בתוך המשחק יחד עם העובדה שהבייסבול פשוט נמצא שם בכל מקום בטלוויזיה וברדיו, אני חושב שתוך מספר שנים הבייסבול יחזור קדמת הבמה כענף הספורט הפופלארי ביותר בארצות הברית.  


ה NBA נכנס לפלייאוף, במזרח הקאבס מול הווריירס במערב יהיו בגמר לדעתי. אבל באמת שאני לא עוקב מספיק אחרי הליגה לתת תשובה עמוקה יותר מזה.

ה BBC מחק את ביצת הזהב שלו- טופ גיר ירדה מהשידור. קלארקסון האיש מאחורי התוכנית יגיע מהר מאוד לערוץ מתחרה ויפיק את הגרסה שלו לתוכנית הרכב הכי משפיעה והכי רווחית. ה BBC מן הסתם ינסו למנוע את זה ממנו בשורה של משפטים אבל הרכבת הזו כבר עזבה את התחנה.
היה קרב איגרוף, בטח שמעתם על זה. מישהו ניצח ומישהו הפסיד ושנת 1963 התקשרה והיא ביקשה לקבל את הספורט שלה בחזרה.


גם הקנטקי דרבי, מירוץ סוסים התקיים אתמול וגם פה, כמו באיגרוף, מישהו שכח להגיד לחברה שאנחנו ב-2015.

Just a bit outside...


אין תגובות: