יום שישי, 22 במאי 2015

LA BABY!

מה היה לנו השבוע?

אני אתחיל דווקא בפרגון לאחד האתרים העבריים הכי טובים ברשת- העין השביעית. למי שלא מכיר זה אתר שסוקר באופן ביקורתי את התקשורת הישראלית. יש פינה בשם "עומד בשער" שמסקרת את תקשורת הספורט. שווה לקרוא כי זה כתוב באופן בהיר, ישיר ואלגנטי. מומלץ. כוונו את מכונת הגוגל שלכם לעין השביעית.

ליגת ה NBA  הולכת לסדרות הגמר האזורי. ה NBA כבר עשרים שנה לא כוס התה שלי, מאז שיואניג עזב את הניקס והליגה עברה להיות מופע בידור אני פחות מחובר. לפני העונה שאלו אותי מי אני חושב יהיו בגמר ואמרתי שאני חושב שאלה יהיו קליבלנד וגולדן סטייט. לברון הוא השחקן הכי טוב במשחק ולא צריך להיות גאון כדורסל להבין את השליטה שלו. כל שנה מלבד אולי עונת הרוקי שלו הוא הגיע לגמר המזרח, ביום שהוא עזב את קליבלנד, הקבוצה שהפסידה בגמר סיימה עם 20 ניצחנות. ביום שהוא עזב את מיאמי הם לא עלו לפלייאוף מהמזרח החלש. אל תגידו לי פציעות, האיש שווה 50 ניצחונות בעונה. אין שחקן בליגה שאפילו קרוב לזה.
אוקלנד זו קבוצה שבנויה על התקפה מאוד מעניינת ובעיקר ניזונה מהגנה פאסיבית של היריב.  זה כל מה שאני יכול להגיד על הקבוצות האלה. אני קצת נבוך מהיחס האוהד לקליבלנד, מישהו בקבוצת הוואטסאפ של ליגת הפנטזי בייסבול (ליגת העם, הליגה היחידה ששווה לעקוב אחרי הנעשה שם) קורא לקיבלנד בזלזול 'הנבחרת'. אני די בטוח שהנבחרת האמתית זו שאשכרה משחקת בכחול לבן לא מקבלת כזו חשיפה בארץ....

במכללות קליפארי הודיע ש'תארים לא חשובים לו אלא רק בחירות דראפט'. זו שטות גמורה כמובן והיא מיועדת לאוזני שחקנים שאמורים ללכת למכללות. קליפארי שאני באופן אישי לא אוהב (האיש רימה בכל קבוצה שהוא יכל היה לרמות) מנסה להמשיך לגייס את השחקנים הכי טובים בארצות הברית. העובדה שהוא לא מנצח עדיין לא מפריעה כי הוא החזיר את קנטקי למרכז הבמה של כדורסל המכללות אבל וזה אבל גדול, הוא לא מנצח. שני גמרים שהסתיימו באפס רשתות גזורות בשפה של קנטקי זה 0 ניצחונות. זו הסיבה שקאליפרי כל הזמן מוזכר כמועמד לקבוצות NBA. אני חשבתי  ואני עדיין חושב שהוא יגיע לוושניגטון אבל גם דנבר וניו אורלינס בתמונה. ברור שאני לא יודע, אני פשוט חושב שזה מה שיהיה.

בסגאת הדיפלייט גייט היה טויסט מפתיע. קראפט הודיע במפגש הבעלים שהוא לא מתכוון לוותר לגודל. הוא לא אמר מה הסיבה אבל מי שמכיר את הדינמיקה של הבעלים חושב ששאר הבעלים אמרו לקראפט שיותר טוב שהוא לא ילחם בגודל כי הוא לא מקבל הארכה ואין מה לפגוע בשם של הקומיש. היו כל מיני ניואנסים בהודעה של קראפט. הוא למשל לא אמר את השם של גודל אלא הסביר שכדי לא לגרור את משרד הקומיש לריב מיותר הוא ב'אי רצון' מוותר על המשך הדרישה לוותר על העונש. מה שלא נאמר יותר מעניין לדעתי ואני חושב כמו שחשבתי כבר שהסיפור עם רי רייס תפס תאוצה, שימיו של גודל כקומישינר הסתיימו. הוא לא יקבל חוזה חדש. הליגה מתוך מטרה לשמור על פאסון לא תעיף אותו לפני תום החוזה כי בכל זאת, זו 'הליגה'. כבר אמרתי מה שאני חושב על התפיסה הדי מגוחכת הזו, אבל זה עסק של מילארדים. הרבה מאוד מילארדים. מה גם שבעלים אחרים כמו פלאנק מאטלנטה שקיבלו עונשים דומים לא נלחמו בקומיש. לאטלנטה לקחו בחירות דראפט על הגברת רעש הקהל, דבר שהוא פשוט זניח  בערך כמו מכירת נאצ'וס באצטדיון. אבל פלאנק קיבל את העונש ולא נלחם בקומיש והצפייה של שאר הבעלים מקראפט היא לא לפגוע בתפקיד. 4
לעומת קראפט, בריידי לא הודיע שהוא מוותר על התביעה שלו ובקרוב יערך שימוע בנוגע לעונש של בריידי. ארגון השחקנים שגם ככה לא אוהב את גודל הודיע שהוא לא מוכן שגודל ישב בדיון וגודל כרגע הודיע שמתוקף תפקידו הוא חייב לשבת בדיון. זו הסיבה לדעתי שקראפט אמר שהוא מכבד את משרד הקומיש אבל לא אמר מילה על גודל. אף אחד לא רוצה שתפקיד הקומישינר יהפוך להיות לשק איגרוף או כלי ניגוח של השחקנים בליגה. אני חושב שהבעלים יתנו לגודל גב מתוקף היותו קומיש אבל ארגון השחקנים שמתעב את גודל (וגדול הרוויח בצדק את התיעוב) מתכוון להילחם באיש. יהיה מאוד מעניין.

הסיפור הגדול יותר עם כל הכבוד לכמה כדורים הוא המעבר ל LA. ברור שב-2016 תהיה בלוס אנג'לס קבוצת NFL. השאלה היא מי תעבור לשם.
סן דייגו היא קבוצה שמדברים עליה הרבה זמן. המרחק בין סן דייגו ללוס אנג'לס הוא בערך שעתיים עם פקקים כך שעל פניו יש הגיון מסוים לעבור לשם. האוהדים מסן דייגו ימשיכו להיות בספירה של LA והקבוצה האהודה לא תהיה רחוקה מידי. מה גם שהקבוצה חידשה את חוזה השכירה עם האצטדיון לעונה בלבד והרצון של הבעלים של סן דייגו לעבור לעיר המלאכים, נראה שהצ'רצג'רס נמצאים בין המובילות לעבור.
גם אוקלנד, כמו תמיד, פה. הריידרס שנים בלי אצטדיון משלהם והם נלחמים בשוק הטלוויזיה של סן פרנסיסקו. גם הניינרס תומכים במעבר של הריידרס דרומה כך שעל פניו יש פה שתי ציפורים במכה אבל אם הריידרס עוברים לLA סן דייגו מאוד לא ישמחו ויעשו מה שהם יכולים למנוע מעבר כזה. שוק הטלוויזיה של LA פשוט גדול מידי והוא ימחק את סן דייגו לחלוטין. כך שאם הריידרס עוברים דרומה, הצ'רג'רס לא ישארו בדרום קליפורניה.
עוד מועמדות- הראמס והג'גס הראמס קשורים כמבר כמה שנים למעבר למערב. אני לא מכיר את הארגון ולא בדיוק מבין למה הם רוצים לעבור אלא אם מדברים על סוג של לחץ על המדינה והעיר לממן להם אצטדיון חדש. למי שתוהה, זו הסיבה שקראפט כל כך מוערך, הוא שם את הכסף לאצטדיון החדש של הפטס מהכיס שלו, כמו גם ג'רי ג'ונס בדאלאס. אני חושב שהעיר/מדינה לא צריכה לשים כסף לארגון שמרוויח מליארדים. אגב, גם הליגה חושבת ככה כי הליגה בונה אצטדיון ב LA מכספי הליגה. הג'גס רוצים לעבור כי אין להם קהל ולא צריך להיות גאון להבין שעיר כמו ג'קסונוויל לא אמורה להיות בית של קבוצת פוטבול ולא משנה כמה פוטבול מכללות פופלארי בפלורידה.

ב-2016 הסופרבול יהיה בLA. אני מעריך שבאותה שנה, קבוצה כל שהיא תקרא לעיר המלאכים 'בית'.

ב-בייסבול פלורידה, סליחה, מיאמי, פיטרה את ה מנג'ר והעבירה את ה GM לעמדה.
המנג'ר פוטר, ה GM מנג'ר.
כן.
אם המילווקי הפיטורים היו מוזרים לפחות בעיתוי, הרי שבמיאמי כלום לא מוזר. אני לא יכול להגיד שום דבר על קבוצה שהחתימה את סנסטון על 325 מליון ואין אחד שחושב שהוא ישאר שם ל-10 שנים. אני לא מבין למה לוריה הבוס של המרלינס עושה את מה שהוא עושה מלבד אותה תשובה עתיקת יומין- למה הכלב מלקק את הביצים של עצמו? כי הוא יכול.
לוריה עושה מה שהוא רוצה כי הוא יכול. הוא לקח שתי אליפויות אז אולי הוא יודע מה הוא עושה ואולי הברק היכה פעמיים באותו מקום...

ברייס הרפר יהיה יאנקי. זהו, השחקן הכי טוב במייג'ורס היום, בטח בנשיונאל ליג יהיה בקרוב יאנקי והוא יאנקי לכל החיים. כי היאנקיס צריכים פנים לארגון וכי הוא השחקן הכי טוב לתפקיד והוא עוד ילד.
מד מן ירדה מהאוויר השבוע. באיחור של 4 שנים. כן, כן, תכף יגידו לי שאני לא מבין את עומק של הסדרה.
אהה. סדרת טל-פאקניג- ויזיה. לא בדיוק פתרון משבר הפליטים בים התיכון או דרכים למנוע מראש הממשלה להפוך אותנו לדרום אפריקה של 1987. סדרת טלוויזיה.
שנגמרה 4 שנים מאוחר מידי.
מי שרוצה לראות משהו די מדהים על המסך שלו, שינסה לצוד את סדרות ההוקי. הסדרה בין אנהיים לשיקגו וזו של טמפה מול ניו יורק נראות כמו קלאסיקה. משחק 2 בין אנהיים לשיקגו נגרר ל-3 הארכות, הם שיחקו את משחק 2 ו-3 באותו ערב...
פיית' נו מור הוציאו דיסק חדש. 15 שנה, ופאטון עדיין יודע לצעוק.

לסיום, סדרת טלוויזיה מצחיקה: 


אין תגובות: