יום שלישי, 12 בינואר 2016

סיכום הקלף הפרוע ודירוג העוצמה

22 קבוצות כבר בבית ונשארנו עם 8.
המשותף ל-8? ניחשתם נכון. QB  עילית או לפחות אחד שהיה פה פעם פעמיים לפחות. למרות קונצנזוס של ליגה שיוונית הליגה אינה שוויונית. מספיק לראות את תחזיות הטרום עונה השונות שמפורסמות בכל מיני מקומות כולל פה להבין שאם אין לך QB אתה לא בתמונה. מבין 8 האחרונים נמצא את ראסל ווילסון, עם שתי הופעות רצופות בסופרבול, טום בריידי עם 6, פייטון מאניניג עם 3, בן רוסלית'ברגר עם 3 ואארון רודג'רס עם הופעה 1. קארסון פאלמר וקם ניוטון שניהם זכו בהייסמן לשחקן השנה במכללות ושניהם היו בחירות מאוד גבוהות בדראפט ושניהם עם הופעות בפלייאוף. מה המשותף ל-4 שהפסידו בסופ"ש?
כולם QB שלא היו בפלייאוף קודם. טדי בי, בריאן הוייר, אי ג'י מק'קרן וקירק קאזינס, כולם רוקי'ס בפלייאוף.


בשבוע הקלף הפרוע יצאנו 50%.
צדקנו ביוסטון, טעינו בסינסי, צדקנו בסיאטל (אמרנו אפילו בלי הליין) וטעינו בסקינס. כי שכחנו לקרוא את מה שאנחנו כותבים עכשיו.

עכשיו העסק מתחיל להיות מעניין יותר. בדירוג הטרום פלייאוף שלנו סינסי היו 6 שסימן השאלה היה על דלתון. הפציעה שלו גמרה את העונה ועזבו עכשיו את ההתפרקות של הקבוצה במאה השניות האחרונות. מרווין לואיס הוא האחראי להתפרקות הזו ולאובדן העשתונות המוחלט. דבר כזה בחיים לא יכול לקרות לקבוצה של ביל בליצ'ק או פיט קרול. אפילו לקבוצה של אנדי ריד הנסמיס של התחזית דבר כזה לא יקרה וזה כולל את הימים שטרל אוואנס היה אצלו. אצל רון ריברה המאמן של קרוליינה זה לא יקרה ושם בטרום עונה הלכו מכות. זה לא מקרי שבליצ'ק מחזיק הכי הרבה בוגרי קולג' אצלו בסגל. זו לא טעות שראסל ווילסון, בנאדם שסיים 5 שנים בקולג' ופעם בשבוע הולך לבקר בבתי חולים באזור סיאטל הוא הסמל של סיאטל. ריצ'רד שרמן בוגר סנטפורד והוא הסמל של ההגנה של הסי הוקס. זה לא מקרי.
פייטון מאניניג וג'ון אלווי הם הפנים של דנבר. האחד הוא אריסטוקרטיה דרומית בכל רמח אבריו, ג'נטלמן דרומי קלאסי ושגריר של המשחק. השני בוגר סטנפורד שעבר הכל בקריירה שלו. זה לא מקרה שאין בעיות בדנבר. את אריזונה מנהל ביד ברזל ברוס אריאנס ולארי פיצ'ג'ראד הוא הפנים של הארגון. קשיחות ועבודה קשה לא מועדון חשפניות בלילה.
סינסי זה פקמן ג'ונס שנזרק מכל קבוצה ויש לו חיבה לחשפניות, וונטז ברופקיט לא נבחר בדראפט בגלל ההתנהגות שלו. שחקן כזה אצל בליצ'ק היה אחרי טעות אחת נחתך. מישהו חושב שפקמן ג'ונס היה מחזיק מעמד אצל אנדי ריד?
בכל זאת, אי אפשר לפטר את מרווין כי סינסי הגיעו 5 שנים ברצף לפלייאוף. הבעיה שלהם זה 0 ניצחונות במצטבר בפלייאוף מאז 1988. מרווין לא יכול לנצח בפלייאוף. אז אולי, אבל רק אולי צריך להתחיל לחשוב על מחליף.

נשארנו עם 8 קבוצות וב AFC המצב מאוד לא ברור.
דנבר עם פייטון זה סימן שאלה ופיטס לא אותה קבוצה בלי בראון ובכל מקר הביג בן חבול. לניו אינגלנד לא נשארו שחקנים בסגל וקנזס...
ב NFC יש 4 קבוצות חזקות והמשחק בין קרוליינה לבין סיאטל יקבע מי תהיה האלופה אלא אם אריזונה תפתיע ופתאום משום מקום רודג'רס נזכר שהוא אארון.


דירוג שמונה האחרונות
1.      סיאטל (1) עד שיוכח אחרת, סיאטל לדעתנו היא הקבוצה לנצח. ההגנה ממשיכה להיות דומיננטית, ראסל ווילסון ממשיך להוביל את הקבוצה עם משחק ברמה אחרת לחלוטין (מישהו זוכר את הפאמבל שהפך למסירה שהובילה לשער השדה?) ומרשון לינץ אמור להיות מוכן לקרב ביום ראשון.  
2.      אריזונה (2) הם כבר אירחו את רודג'רס במדבר ואז זה נגמר באופן חד צדדי. בקרב בין אריאנס לבין מק'קרתי אנחנו נלך עם עם ברוס.
3.      ניו אינגלנד (3) האם הם קיבלו הגרלה קלה מאוד או דווקא קשה? מה שבטוח, בליצ'ק מוכן.
4.      קרוליינה (4) בפעם שעברה שניטון והפנתרים אירחו משחק בפלייאוף, קאפרניק והארבו חגגו במגרש שלהם בדרך לגמר.
5.      דנבר (5) פייטון בריא ורענן בדרך למפגש מול פיטסבורג ובכלל לא ברור מי יהיה מתחת לסנטר של הסטילרס
6.      גרין ביי (10) הניצחון מול הסקינס נאה ללא ספק אבל הסקינס הפסידו לקבוצות עם מאזן מעל 500. והם לחלוטין חדשים לפלייאוף. אירזונה לא.
7.      פיטסבורג (7) הניצחון בסינסי חשף צד מאוד מכוער של צוות האימון שלהם והטריקים שהם עשו מול סינסי לא יעבדו מול דנבר. השופטים הולכים לשבת עליהם חזק מאוד וכניסה אחת חזקה בפייטון תגרור ענישה. רוסלית'ברגר ישחק. בראון כנראה לא.  
8.      קנזס (9) הקבוצה הכי חלשה בפלייאוף נראית כמו היחידה שיכולה לרוץ כל הדרך. הם בריאים, הם בכושר מצוין ויש להם מומנטום.





אין תגובות: