יום שבת, 15 בינואר 2022

פלייאוף?! אנחנו מדברים על פלייאוף?! התחזית האלטנרטיבית לשבוע הקלף הפרוע

 


פלייאוף?!


יוסטון, ניו יורק ג'יינטס, שיקגו, ג'קסונוויל, מיאמי, מיניסוטה, דנבר וטכנית הריידרס. 8 קבוצות מחפשות מאמן חדש. רבע מהליגה.

 

משחקי הפלייאוף מתחילים.

יום שבת-

הריידרס בסינסי, סינסי 4.5-

במפגש הקודם, סינסי ניצחה בוואגס 13-32 אבל המשחק היה צמוד עד לרבע האחרון. בארבע השנים האחרונות לפי אליאס (סוכנות סטטיסטיקה), רק קבוצת חוץ אחת הפסידה ביותר מ-7. לסינסי יש היסטוריה של הסרחה בפלייאוף וקו ההתקפה שלהם לא מספיק טוב. סינסי בחודש האחרון עם 0-3 ועוד משחק שהם עשו ממנו ביי מול קליבלנד. הם בריאים וישחקו בבית בטמפרטורה של 0 מעלות או פחות. ההתקפה של סינסי ושל וואגס די דומות, 363.8 יארד למשחק של וואגס מול 361.5 של סינסי. הריידרס מעט יותר אוויריים עם 10  יארד באוויר יותר למשחק אבל בעוד שהריידרס עושים 22.0 נק' למשחק הבנגלים עושים 27.1  נק' למשחק. לריידרס יש מזל יוצא דופן, הם ניצחו 5 משחקים בהארכה העונה ועוד אחד בשנייה האחרונה. הם 0-5 בהארכה העונה, אלה מספרים של מזל. מצד שני, אם להם לחץ. הם לא אמורים להיות בפלייאוף, המאמן שלהם זמני, יש להם יותר מידי כאוס ארגוני ושמועות על עתיד המאמן. לכל זה צריך להוסיף נתון שאומר שדרק קאר במשחקים שהטמפרטורה באזור ה-0 מעלות ומטה הוא 5-1 ויהיה קר מאוד בסינסי בערב המשחק.

ההגנות של שתי הקבוצות די דומות 337.2 יארד ליריב של וואגס מול 350.8 של סינסי ליריב אבל סינסי מאפשרים ליריב 22.1 נק' מול 25.8 של וואגס. הליין הוא 4.5 אבל ראינו כבר 5 בחלק מהאתרים. אנחנו לוקחים את סינסי לכסות. הנה הסיבות שלנו: קר מאוד וקאר לא טוב בקור. סינסי בבית, הבית שווה 3 נקודות וההגנה של סינסי יותר טובה בבית. שתי הקבוצות בריאות. אנחנו לוקחים את סינסי לכסות. ואנחנו גם אוהדים אז אנחנו לא הכי אובייקטיבים.

 

ניו אינגלנד בבאפולו, הבילס 5-

 כולם מדברים על תנאי המשחק, הטמפרטורה תהיה בתחילת המשחק באזור ה 10- ולקראת הסיום כבר 20- עם רוח, בצלסיוס. אין לנו תובנה ביחס לתנאים האלה. שתי הקבוצות באות מאקלים קר ומשחקות בחוץ אז יהיה קר אבל הקבוצות מכירות את המצב. הבילס הביסו בקלות את ניו אינגלנד בבוסטון ופה קבור הכלב לדעתנו. הבילס הם מנצחים בגדול ומפסידים בקטן. אם הם קפצו בתחילת המשחק ושמו ניקוד אי אפשר לנצח אותם אבל בתנאי קור כאלה יהיה קשה למסור ובליצ'ק רואה את ג'וש אלן פעם שלישית בתוך 7 שבועות אם מישהו חושב שזה לא חשוב הוא לא מכיר את המשחק מספיק. אלן מול הפטס עם 56.5% הצלחה באוויר, מול שאר הליגה הוא עם 63.3% וזה משמעותי בהתחשב הזה שחלוקת המסירות מול ריצות היא 60/40 לטובת האוויר. שתי ההגנות הכי טובות בליגה בתנאי קיצון, התקפה לא תהיה פה פקטור. אנחנו לא יודעים מי ינצח, אנחנו חושבים שהבילס יותר טובים אבל לא יכוסו לכן אנו לוקחים את הפטס 5+

 

יום ראשון

הסכציה בטמפה, טמפה 8-/8.5-

הסכציה לא בטופס. היינו לוקחים את הסכציה 8.5+ אבל לא ניגע במשחק.

 

הניינרס בדלאלס, דאלאס 3-

בעשר המשחקים האחרונים הניינרס עם 3-7, ובניגוד למארחים, הם שיחקו בבית יותר קשוח מה NFC  מזרח. קבוצות חוץ מנצחות 10 מתוך 14 משחקים הווילד קארד האחרונים, וההתקפה של הניינרס מובילה את הליגה עם 6.1 יארד למהלך. לזה צריך להוסיף את נתון משחקי החוץ של הניינרס- הם ניצחו 6 מתוך 9 משחקי החוץ שלהם, הם לא מושפעים ממשחקי חוץ, להפך, הם ניצחו יותר משחקי חוץ (6)  ממשחקי בית (4). מאז מחזור חג ההודיה ג'ימי גראפולו מדורג שני או ראשון בכל המדדים ההתקפים, שני באחוז השלמה (קארן ראשון) ראשון במסירות מעל 25 יארד, ראשון ביארד פר ניסיון מסירה. אבל מאז שבוע 9 ג'ימי ג' עם 10 טאצ'ים מול 7 אינטים. לא טוב. יש לחץ גדול על דאלאס ויש להם מאמן גרוע לקבוצה טובה. זה אולי המשחק הכי קשה לחיזוי של השבוע ואכן הליין (3) אומר שאין ממש פייבורטים, הרי 3 נק' זה שער שדה. אנחנו חושבים ש QB  היותר טוב והמאמן היותר טוב ינצחו.

ניינרס 3+

פיטסבורג בקנזס, קנזס 12-

מהמשחק הכי קשה בערב למשחק הכי קל. אין שום מדד שנותן לפיטס ניצחון או יתרון. ביג בן משיג 6.2 יארד לניסיון מסירה זה 30 בליגה, בחודש האחרון הוא 3-3 טאצ'ים אינטים, יש לו 233 יארד במסירה למשחק בעונה (15) בליגה. איך שלא הופכים את המספרים, ביג בן הוא ה QB הכי גרוע בפלייאוף, סטטיסטית. ההגנה של פיטס גרוע (361.1 יארד ליריב 24 בליגה) אם כי קנזס גרועים יותר (27 בליגה עם 368.9) אבל ביג בן לא יכול למסור ל-300 יארד גם אם המשחק יהיה 28 רבעים. ההתקפה של קנזס פשוט היא פשוט יותר מידי להגנה של פיטס וביג בן בשלב הזה של הקריירה שלו הוא סוס מת. פיטס ישחקו עם כבוד, הם ישרטו, יבעטו, ינשכו, ימשכו זמן, ירחיקו כדורים ליציע ויפסידו ב-20.

קנזס 12-

 

אריזונה בל.א., ראמס 4-

אז איזו אריזונה נראה במשחק הזה? זו של החצי הראשון שלא הפסידה או זו של השני, שסיימה ב 6-4 ובקושי התגלגלה לפלייאוף? ואולי בכלל השאלה היחידה שצריך לשאול היא מתי מת'יו יעשה סטאופרד? כי בחודש האחרון הוא 10-10

שני מאמנים שאנו לא מחבבים, שני QB שאנו לא מאמינים בהם. ניקח את אריזונה 4+ ולא כי אנו חושבים שהם ינצחו אלא כי זה נותן לנו גמישות.


ולסיום 



 

אין תגובות: