יום ראשון, 5 באוקטובר 2008

התחזית לשבוע 5

השבוע אין הקדמה לתחזית. אז בלי להכביר במילים נתחיל.

 

4 קבוצות נחות השבוע

ניו יורק ג'טס- אחרי ההופעה של פארב, הביי מגיע בזמן הכי גרוע מחינתו.

אוקלנד- בעצם למי איכפת?

הראמס- אם אוקלנד מעוררים הומור הראמס לא מעוררים כלום. קבוצה סתמית לחלוטין

הבראונס- דרק אנדרסון רכש לעצמו עוד שבוע כפותח. לחליפין, קווין ממשיך לתרגל את ההתקפה.


טנסי בבולטימור 

שתי קבוצות שבאות בכיוונים שונים, כל אחת רוכבת על מומטום משלה וכל אחת מציגה משחק מעט שונה למרות שעל פניו אלה קבוצות דומות מבחינת תפיסת המשחק. אמרתי מספיק את דעתי על טנסי, והיום הם רואים QB   רוקי שאין ספק שיש לו כישרון אבל הוא רחוק בערך עונה מלהפוך למשהו ששווה לזכור ובליגה שבה מפטרים מאמן אחרי 4 שבועות עונה זה הרבה יותר מידי זמן בשביל שנדבר על הבחור. משחק הריצה של טנסי מאוד יעיל, קרי קולניס לא עושה שטויות בטח שפישר מחזיק אותו ברצועה מאוד קצרה והמסע של טנסי למציאת היארד האבוד ההוא משנת 2000 ממשיך להתגלגל על בולטימור. הרייבנס לא יכולים לעצור את טנסי בהגנה וכולם ראו איך הם נראים בהתקפה מול פיטסבורג. בקיצור אין יותר מידי הפתעות במשחק הזה.

טנסי בהרבה. וואגס אומרים שיהיו 32 נק' במשחק, אנחנו כרגיל עם טנסי נלך על האנדר.

פנטזי: ג'ונסון, הגנת טנסי.

קנזס בקרוליינה

משחק שהוא מוקש למרות שעל פניו אין לקנזס מה למכור מול הפנתרים. אבל מבט טיפה מעמיק מגלה שקנזס מצאה את השיטה שבה היא יכולה להסריח ולא להפסיד ולשיטה קוראים לארי ג'ונסון. מעבר לזה, הנה עוד מידע מעניין, לדהלום יש רק 3 טאצ'ים ב-4 משחקים. המשחק ממשיך להיות מעניין אם לוקחים בחשבון את הנטייה של קרוליינה לא להיות מוכנים למשחקים קלים... ההגנה של קרוליינה די טובה מול הריצה אבל אם ג'ונסון יבוא לעבוד הם לא יצליחו להאט אותו. בקיצור, המשחק הזה לא כך כלך פתוח. מצד שני, המשחק הוא אי שם בחוף המזרחי ושם קבוצות מהמערב והמיד ווסט לא תמיד מצליחות למצוא את הידיים והרגליים. בקיצור אנחנו נלך עם הפנתרים.

פנטזי: לארי ג'ונסון, דלהום, סטיב סמית, דווין בואי.

שיקגו בדיטרויט

אהה... אתנחתא קומית מעיר המכוניות. יש בדיטרויט ממש ליד ג'ו לואיס ארינה ולא רחוק מקומריקה פארק את פוקס ת'יאת'ר המפורסם או כך לפחות טוען השלט שליד. ברובע המקסיקני בדיטרויט (אל תשאלו מה עושים שם מקסיקנים אבל יש שם רובע כזה)  מוכרים מזכרות ספורט של כל קבוצות הספורט מהעיר. כולם כמובן חוץ מהליונס. גם בעיר ליד כל הפארקים והמגרשים אין שילוט לפורד פילד. פשוט הקבוצה מחוקה מהתודעה של העיר ולא בכדי. אז עכשיו פיטרו את המנג'ר שבנה הריסות במשך עשור. מה זה אומר לשחקנים כמו קיטנה? או רודי ג'ונסון? שמי שהביא אותם כבר לא שם ועכשיו ימיהם ספורים?

אחרי ההקדמה הלא חשובה הזו, בואו נראה מה יש לנו ביד. הליונס הולכים לראות מה שווה רודי ג'ונסון ובאופן מסורתי רצים שלא פתחו את העונה ברגע שמקבלים צ'אנס רצים חזק וטוב. הליונס חוזרים משבוע ביי ואחרי ביי הם בדרך כלל טובים או יותר נכון פחות מבולגנים. זה משחק בית והברס באים מרוקנים אחרי ניצחון קשה על קבוצה טובה נפילת מתח היא לא תופעה נדירה בליגה או אצל קבוצות כמו שיקגו שנשענות על QB שהוא לא בדיוק אי של יציבות.

משחק מאוד קשה לחיזוי אבל אנחנו נלך עם הביתיים פה, בניגוד לוואגס.

פנטזי: רודי ג'ונסון, קיטנה .

אטלנטה בגרין ביי

וואגס הורידו את המשחק מלוח שלהם בגלל אי הוודאות לגבי אארון רוג'רס. מה שאומר שקלישאה של אתה טוב כמה שהQB שלך טוב תופסת גם בוואגס. אטלנטה במשחק חוץ באווירה שהQB הצעיר שלה לא מכיר במזג אוויר קר מול קבוצה שחייבת לנצח אחרי שני הפסדים. אולי דווקא זה צריך להיות הפתיח למשחק. או דווקא דו קרב בין שני רוקים מתחת לסנטר?

השאלה היא מה ישפיע יותר על מי. אם רוג'רס יפתח ברור שהוא לא יהיה ב-100% ואז העומס הולך ליפול על משחק הריצה של גרין ביי שלא היה אפקטיבי עד עכשיו. ההגנה של גרין ביי היא זו שתעשה בסוף היום את ההבדל לדעתי, לטוב או לרע. ראינו שהם יכולים להחזיק את הקבוצה במשחק שההתקפה לא מתפקדת ובמשחק בית ההגנה בדרך כלל יותר טוב בטח שמול QB רוקי. משחק מאוד מורכבב לחיזוי, כמו שאמרתי, וואגס הורידו אותו מהלוח שלהם. ובכל זאת:

גרין ביי במשחק בית צריכים לנצח.

פנטזי: בועטים הגנות מייקל טרנר.

לא לגעת: אארון רוג'רס.

אינדי ביסטון

אינדי אחרי שבוע מנוחה. יוסטון שיחקו טוב והפסידו. אינדי מתקשה בשנים האחרונות מול יוסטון, יוסטון מתי שהוא חייבת לנצח וזה משחק בית. נורא מפתה ללכת עם יוסטון במשחק הזה בגלל ההיסטוריה של המפגשים בניהם אבל אם לוקחים בחשבון שאינדי רודפים אחרי טנסי ואין להם אפשרות למעוד בשום משחק, הדברים נראים מעט יותר פשוטים. למרות שיש לאינדי כבר 3 הפסדים, הם לא יאספו עוד אחד ביוסטון. יוסטון שוב תישאר עם הסימפתיה ותמשיך לחפש ניצחון בשבוע אחר.

אינדי במשחק לא יפה

אדאי, הגרמני, שואב.

הצ'רג'רס באים למיאמי

ממשיכים עם המשחקים הקשים והפעם מפגש קצוות- מהחוף המזרחי מיאמי ומהחוף המערבי הצ'רג'רס. שתי קבוצות עם שאיפות מנוגדות לעונה נפגשות וזה תמיד מעניין. הצ'רג'רס שלא הרשימו עד עכשיו לא בהגנה ולא בריצה. יש להם משחק מסירה טוב אבל משחק מסירה טוב בלי הגנה ובלי ריצה לא יכול להביא אותך לפלייאוף. אחרי הרבע האחרון שבו לדניאן התעורר יש בעיר של מספנות הצי תקווה שהוא סוף סוף חוזר לכושר. ממול מיאמי אחרי ניצון מאוד משכנע בחוץ ואחרי שבוע ביי באים בלי לחץ ועם משחק ריצה שמצא את עצמו מחדש. הצ'רג'רס טסו חצי עולם למשחק הזה ובדרך כלל זה אומר שיש יתרון לביתית אבל לא הפעם. למי שיש יותר מה להפסיד ולמי שיש יותר כלים בדרך כלל מנצח והפעם אלה הברקים.

מיאמי לא מנצחת בבית אלא מפסידה לקבוצה שתופסת תאוצה והולכת לתת הצהרה אחרי המשחק החלש של שבוע שעבר.

פנטזי: רצים פליפ ריברס.

סיאטל בניו יורק ג'יינטס.

אמרתי לא פעם שבעונה האחרונה של  הולמגרן סיאטל היא קבוצה צפוייה. היא לא תנצח בחוץ כי הם לא עשו את זה לאורך זמן אף פעם. נכון שהסלבנק  מקבל חלק מהתופסים שלו חזרה, וג'וליוס ג'ונס מגיע אחרי מנוחה ומשחק טוב אבל כל זה לא מספיק מול קבוצה ממושמעת ומאורגנת... אבל: פלאקסיקו בוראס לא משחק וזה אומר שלאסוטרי אין את המטרה מספר 1 שלו. אין איום לעומק ואין את ההוא שנותן את התפיסה שמחזיקה את הדרייב בחיים. שתי הקבוצות מגיעות אחרי ביי אז שתי הקבוצות באות רעננות עם רעיונות איך לנצח. שימו לב, הנה הפתעת השבוע:

סיאטל מנצחת בניו יורק את הקבוצה הלא מאורגנת של קופלין שחסרה מאוד את הפליימייקר שלה.

פנזטי: האסלבנק, רצים. לא לגעת בהגנת הג'יינטס ובאילי מאניניג. חובת ההוכחה על האוסטרי והוא לא משחק טוב בבית.

אגב, וואגס נותנים את המשחק לג'יינטס ב 9- או 7- תלוי איפה מחפשים. בלי קשר למנצח הייתי הולך נגד ההפרש באנדר.

וושינגטון בסכציה

אמרתי שלאנדי ריד מגיע המון קרדיט ומה הוא עשה עד היום: הפסיד משחק חוץ בדאלאס, שהכדור האחרון אצלו ביד ואז הפסיד משחק בשיקגו בדיוק באותו מצב. האם הייתי עיוור ונתתי לריד קרדיט שלא מגיע לו? האם הסכציה הם בלוף? אין לי תשובה משכנעת. ריד מאמן מעולה זה נכון אבל יש לו בעיה שהוא בפיגור, ואני לא יודע אם זה בגלל שהוא שמרן או פשוט לא מסוגל ליותר. ממול וושינגטון באה אחרי ניצחון חוץ מאוד משכנע אבל ההרגשה שלי שוושינגטון עושה יותר ממה שהיא יכולה בייחוד בגזרת הQB. נחזור לסכציה- לא ברור מה המצב של ווסטבורק. אח שלו (שמשחק ברדסקינס) אומר שהוא לא ישחק, אנדי ריד אומר שהוא התאמן וישחק עיתוני ספורט בפילי אומרים שכנראה שכן אבל אולי לא. זה מאוד חשוב כי ההגנה של וושינגטון לא יכולה לכסות את איום המסירה עמוק והקרוב (כי ווסטברוק רוב הזמן מופעל במצבי סקרין ומסירות קצרות). השאלה היותר מעניינת היא מקנאב לדעתי. מקנאב אמור להיות QB נייד ועד היום הוא לא ממש עשה את זה עם 10 ריצות ל 16 יארד. זה משמעותי כי מקנאב של לפני 3 שנים יכול לייצור דאון ראשון בריצה והשנה הוא לא עשה את זה. זה ההבדל בין ניצחן להפסד בשני ההפסדים השנה, כי אם מקנאב רץ לדאון ראשון פחות מ-שתי דקות לסוף המשחק מול דאלאס הם נכנסים לטווח של שער שדה. במקום זה הוא ניסה 4 מסירות וזה נגמר בהפסד. ממול, קמפבל בלי אינט עד עכשיו והוא לא בדיוק שיחק מול סינסי או הליונס אלא מול 4 קבוצות מאוד חזקות. אי אפשר שלא לתהות האם וושינגטון על אמת או שדווקא משחקים מעבר ליכולת שלהם והמשחק הזה הוא מבחן אופי מאוד חושב לשתי הקבוצות. הפסד של פילי והם צריכים להתחיל לחשוב על העונה הבאה. הפסד של וושינגטון והם צריכים לנצח את פילי בבית. וואו.

וואגס אומרים פילי, אנחנו אומרים פילי בזכות ההגנה. 

פנטזי: מקנאב, ג'קסון, מוס, פורטיס.

טמפה בדנבר

ממשיכים עם המשחקים הקשים והפעם מפגש פיקנטי של גריסי עם עוד אקסית שלו. שחושבים על זה גריסי הוא סוג זונת וויבר הוא קורא לחצי ליגה אקסית אז בעצם אין ממש פיקנטריה פה. מה שכן יש פה זו הגנה מאוד טובה שבאה לשחק מול קבוצה מאוד התקפית. אחרי שדנבר קיבלו את ההודעה של המציאות לגבי רכות ההגנה שלהם הם מקבלים התקפה מאוד מוגבלת. במשחק בית עם הקהל הביתי, עם הגובה ובמזג אוויר קריר כל היתרונות שלהם. ממול ההגנה של טמפה תגיע למשחק באוויר הדליל די עייפה אחרי שבועיים של משחקים מאוד קשים ואני לא רואה איך הם חוזרים על ההצגות שלהם. כן, הם יגרמו לקאטלר להראות רע, בטח אם טמפה יעלו ליתרון מוקדם אבל לקאטלר יש יותר מידי כלים בהתקפה והבאקס לא יצליחו לעצור אותם. משחק מבדר וטוב עם טעויות של שתי הקבוצות וסקור גבוהה יסתיים בניצחון של הברונקואידים לצהלת דודי ושאר הסייחים.

דנבר מנצחת

פנטזי: קאטלר, מאשרל, רואיל, גריסי

באפולו באריזונה

השבוע אין משחקים קלים, טוב חוץ מסינסי אבל זה לא המשחק של סינסי אלא של באפולו. אריזונה חוזרת הבייתה אחרי שני משחקי חוץ לא טובים שהחזירו את הציפורים למאזן של 500. ומילאו את רשימת הפצועים. כמה בולדיין יהיה חזר לוורנר? שאלה טובה שאי אפשר לענות עליה. מצד שני, בליגה הזו שיש לשחקן סיכוי של 100% להיפצע אי אפשר להשתמש בתירוץ כזה. באפולו באה אחרי סדרה של משחקים לא הכי מרשימים אבל בכולם היא ניצחה וזה מה שהכי חשוב בעצם.  לוורנר יש חולשה עם התקפה שלא נותנת לו זמן להוציא את הכדור מהיד, זה לא חדש, זו הבעיה של וורנר עוד מהימים שהוא סידר פחיות שימורים בסופרמרקט באיווה. זו בעיה כי קו ההתקפה של אריזונה לא מספיק טוב לעצור את ההגנה האגרסיבית של באפולו וזה רבותי וגבירותיי כל הסיפור של המשחק. למרות יתרון ביתיות שדשתי לא אחת בחשיבותו שמדובר במזרח מערב, הסיפור פה יותר פשוט כי קו ההתקפה של אריזונה לא מספיק טוב. וואגס הולכת עם הביתית פה למי שרוצה לדעת. 

מנצחת באפולו.

פנטזי: הגנת באפולו, מרשון לינץ . אגב, מי שרוצה להפחיד ילדים קטנים, שיראה להם תמונה של מרשון לינץ בלי קסדה.

משחק השבוע, סינסי באה לדאלאס

האמת שזה לא משחק השבוע, זה פשוט המשחק הכי קל של השבוע סינסי שהפסיקה להיות תחרותית לא תיתןן כרגע פייט לקבוצת CFL  או יותר גרוע לקבוצת קולג' קנדית. תאמינו לי אני יודע אני מכיר את שני הצדדים טוב. עומק הבאלאגן של סינסי הוא כזה שהם הביאו את האסיר המשחורר סדריק בנסון ושיחררו איזה אסיר אחר. אין ספק, בסינסי חושבים לטווח ארוך. הלכו ושיחררו את רודי ג'ונסון בלי תמורה ועכשיו מביאים את סדריק בנסון. אולי כדאי שמשיהו יתקשר לסוכן של טראוויס הנרי לפני שהוא נכנס לכלא או אולי להחתים את מייקל ויק כבר עכשיו על חוזה ארוך טווח. הניהול של סינסי שני רק לניהול של קוקי אל דיוויס למרות שהפער הולך ונמחק. עדיין לא אמרתי מילה על פוטבול אז הנה כמה מילים. טוני רומו, שאני טוען שהוא בלוף יתן משחק טוב מאוד מול ההגנה החלשה של סינסי. קו ההתקפה הפיסי שלו יתקשה ברבע הראשון ואולי השני אבל משם הדרך קלה ומהירה. אחרי הכל, מרווין לואיס היה מתאם הגנתי טוב מאוד כך שלפחות בהתחלה סינסי ינסו לתת הגנה טובה. בהתקפה לא ברור מי יפתח, פיצפטריק הסנטור לעתיד או פאלמר, פרשן הטלוויזה בעתיד. בהווה זה לא חשוב.

משחק שחובה לראות רק בשביל השטויות של אוצ'ו סינקו מול טרל אואנס. וזהו.

כל תוצאה של פחות מ 16 לדאלאס היא הפתעה.

 פנטזי: רומו, TO, מריון ברבר

 

בוסטון בפריסקו

אני אתחיל מהסוף: יש אנשים בוואגס שנותנים את המשחק הזה לניינרה. אני לא יודע אם זה אומר שהם חושבים שמאט קאסל הוא בדיחה או שהם חושבים שפריסקו פתאום הפכה להיות אימפריה. אני חושב שיש קצת מזה ופחות מזה וכל אחד יחשוב לבד ממה יש קצת וממה יש פחות.אני לא זוכר מתי ניו אינגלנד הפסידה אחרי שבוע ביי. מצד שני אני לא זוכר מתי זה היה שמישהו שלא מזיין דוגמנית על שיחק בתור QB בשביל בוסטון. החברה של בליצ'ק נחו והתבלשו בתוך המיץ של עצמם לקבוצה פחות טובה זה בדרך כלל מתכון לא טוב אבל אצל בליצ'ק זה בטח ישפיע על המוטיווציה של השחקנים לתת הצגה טובה. קשה מאוד ללכת נגד בליצ'ק גם אם לוקחים בחשבון את ההתפרקות הכללית של מחזור 3. הניינרס לא מוכנים עדיין והם לא עושים קולות של כן מוכנים, מה שכן הם מראים שיש להם כל מיני יכולות מעניינות עם אוסליבן וגור. כדי לנצח ניו אינגלנד חייבת לשלוט בשעון ולתת הצגה הגנתית. ההרגשה שלי שזה יקרה.

בוסטון מנצחת

פנטזי: שתי הקבוצות בעונה הבאה משחקות עמוק בפליאוף. העונה לא.

 

 

SNF בעבר SPT.

פיטס בג'קס

פיטס מגיעה חבולה פצועה ובעיקר עייפה אחרי יותר מידי משחקים שבהם הם היו בצד הפיזי של משחק פוטבול פיזי. או קי, זה המשחק של פיטסבוג, פיזי, אבל שאין לך רץ אחורי פיזי שיכפה את הקצב ושה QB שלך עבר הכל הוא עוד לא 5 עונות בליגה אתה מתחיל להבין שיש לך בעיה בתפיסה של איך לבנות קבוצה. אגב, למי שמחפש עבודה, בפיטס מחפשים רץ אחורי וכל מי שאי פעם עשה את זה מוזמן לנסות את מזלו. אין בנפיט אגב ואין ביטוח. מהצד של ג'קס אחרי שני ניצחונות קשים ועדיין בלי משחק ריצה מנסים למצוא את הזהות של הקבוצה. האם האוויר הוא הפתרון או אולי דווקא הגנה אגרסיבית? אולי דווקא ללכת על הריצה בכל הכוח?

המשחק הזה יגלה את הפתרון לדעתי, אין לשתי הקבוצות ברירה אלא לשחק כמו שהן בנויות קרי פיזי איטי בלי זיקוקים או מופעי התקפה אלא לטחון שוב ושוב ולהרביץ בהגנה.

ג'קס בבית והיא יותר טובה מפיטס אז נלך איתם במשחק ממש לא נעים לצפייה.

פנטזי: אין. פשוט אין.

קחו את האנדר במשחק שעומד על 36.

 

NMF

מיני בניו אורלינס

מי שירוד את הזוועה של יום ראשון בערב יוכל לפחות להנות ממשחק שצפוי שיהיו בו מהלכים התקפיים של יותר מ-מינוס 3 יארד. הסיינטס שמבחינת דרו בירס מהלך זהיר זה פצצה ל-70 יארד פוגשים את ההגנה של מיני שמאוד טובה נגד ריצה ופחות טובה נגד המסירה. מזל כי ניו אורלינס ממש טובה במסירה ולא טובה בריצה. בקיצור, רג'י בוש ימשיך בסבה שלו לרסיבר במקום לרץ. סוכן המכירות הנוסע ממשיך לנסות למכור, הפעם הוא רואה הגנה רכה (ומאוד מאכזבת), מה שאומר שהוא ידבוק לתוכנית המשחק שלו- לא להיפצע כי  טאוורס ג'קסון, החלום המתוק של מתאמי ההגנה באשר הם זורק פאמבלים על הספסל. בנתיים, היטמן קצת פצוע אבל הגנת הריצה של הסיינטס לא אמורה להאט אותו יותר מידי. בקיצור משחק התקפי שמח ומבדח שבו דרו בירס יזרוק ל-400 יארד והיטמן ירוץ ל-200. זה עדיין 200 יארד מעט מידי בשביל הוויקינגים.

סיינטס מנצחים

פנטזי: בריס, היטמן. לא לגעת בהגנות.  

אין תגובות: