יום שלישי, 14 באוקטובר 2008

סיכום שבוע 6

רק הטייטנס מעיר המוזיקה בלי הפסד, ההיסטוריה של הליגה בשנים האחרונות אומרת שהקבוצה האחרונה בלי הפסד מגיעה עמוק לפלייאוף. בערך בשבוע 1 אמרנו פה בדיוק שהטייטנס מחזיקים בהגנה של סופרבול. כל מי שמכיר את הליגה יותר מ-3 שנים יכול לדקלם על הקבוצה של בולטימור שלקחה אליפות עם פחות התקפה או על הברס שהגיעו לסופרבול עם פחות נסיון בהתקפה. הטייטנס יפסידו  העונה מה שאני אומר זה שיש להם שילוב של מאמן מעולה שכבר עבר הפסד בסופרבול, QB מנוסה שבאמת ראה הכל ועכשיו בדרך הכל אמריקאית לגאולה ומעל הכל הגנה שתביא אותם לאץ המובטחת. ההפסד של הג'יינטס לא משנה הרבה בגזרה הזו, הג'יינטס היו ונשארו מספר 2 בדירוג של התחזית ואני אתייחס יותר למשחק הזה בהמשך.

 

בגזרת הקבוצות בלי הניצחון, נפרדנו מיוסטון ששיחקו טוב וניצחו סופסוף. הראמס עם הפתעת המחזור יצאו גם הם מהחלק הביזארי של העונה. נשארנו עם סינסי שפשוט נראית לא קשורה לליגה ועם דיטרויט שבאמת לא קשורה לענף. הבעיה של שתי הקבוצות האלה לא דומה. לסינסי יש בעיה קשה של התמודדות עם המציאות. בעוד שמרווין לואיס הפנים את המצב ומשחק בונקר (כמו שצפריר אמר באחד הפוסטים) העיתונים בעיר עדיין מדברים על מה לעשות כדי לחזור למירוץ. שמועות באתרי אינטרנט באוהיו מדברים על פיטרי לואיס כעל עובדה גמורה. אני לא יודע אם זה מה שיהיה או לא אבל הבעיה של סינסי התחילה שהצרות מחוץ למגרש התחילו והחיים שמחוץ למגרש כל הזמן חוזרות לתוך המגרש לא פעם ציינתי את זה. דיטרויט בכלל במצב של לימבו. לא באמת גרועים כמו המאזן שלהם אבל חסרי כישרון בעמדות מפתח. הליונס ינצחו העונה אבל השאלה היא מה הם עושים לעתיד כדי להיות תחרותיים. בשביל זה יש GM  חדש. נראה מה הוא יעשה בשוק של כלכלה מאוד בעייתית.

 

קנזס תנסה למכור את טוני גונזאלס, אני מהמר על ניו יורק ג'יינטס או טנסי. השמועה אומרת שגם לארי ג'ונסון על הלבנה תתפלאו, אני לא חושב שהוא ימכר, למרות שאולי יש לו יותר כשרון אני לא רואה איזה קונטנדר תביא אותו עם החוזה שלו ועם האופי שלו אליהם.

 

 

מתחילים בשיקגו מול אטלנטה

ניצחון דרמטי לציפורים 22-20

השאלה הראשונה היא האם אטלנטה על אמת. יש להם מאזן מאוד מפתיע, הם משחקים בביטחון ונראה שיה להם רעיון כללי של מה לעשות. לא פעם אמרתי שבליגה הזו זה שווה המון. אולי דווקא צריך לשאול מה באמת הסיפור של שיקגו, האם מדובר בקבוצה סתמית, מהסוג שתסיים את העונה עם 8-8 או שדווקא מדובר בקבוצה שרוצה ויכולה לרוץ עמוק לפלייאוף. אולי בכלל השאלה היא בעצם כמה טוב מאט ריאן... הנה מספרים שקצת מסבירים:  מאט ריאן אחרי 6 משחקים מעמיד מספרים יותר טובים בכל קטגוריה חשובה ל QB  הרבה יותר טובים משל ויק. למשל רייטניג של 83 מול רייטניג של 75 לקריירה של ויק או 53% השלמת מסירות של ויק מול 57% הרוקי. נכון שבשיסוי כלבים והברחת סמים יש לויק יתרון ניכר אבל אני לא יודע כמה זה סטט' חשובה ל QB.

בואו נעשה סדר, אני לא מאמין ואני חושב שאין אחד שכן מאמין שאטלנטה הולכים לפלייאוף. נכון יש להם הגנה לא רעה ומשחק ריצה לא אבל עם "לא רע" או "סולידי" לא מגיעים לפוסט סיזן. מצד שני כבר עכשיו אטלנטה היא הפתעת העונה שלי. ארתור בלאנק למד את הלקח המאוד לא נעים של מייקל ויק ונתן לאנשים שלו לבנות קבוצה למופת. בטח אם משווים לכל מיני סינסי, דיטרויט או אפילו קנזס. מעבר לזה, שיקגו זו קבוצה שלדעתי תוך חודש מחליפה את האיש מתחת לסנטר כי קייל אורטון לא יכול לבוא למשחק חוץ לא קשה ולהראות 26 מ-43. אני מאוכזב משיקגו ברמה של הקבוצות המיוחדות, ציפיתי משיקגו לחסום שער שדה מקבוצה שהספשייל טים שלהם אמור להיות הכי טובה בליגה.

אנחנו מתחילים שבוע גרוע עם 0 מ-1

 

מיאמי ביוסטון

הפעם הזמן הספיק ליוסטון לתת קאמבק דרמטי 28-29

אמרתי שיוסטון לא יכולה לשחק כל כך טוב לאורך זמן ולהפסיד כל הזמן ובאמת הטקסנים ניצחו משחק גדול מאוד לארגון. אגב, שחושבים על זה במאזן של 1 ו-4,  הם אומנם איבדו את העונה, אבל יש להם הרגשה שאחרי כל המשחקים הקרובים האלה יש להם מה למכור ואולי, אולי הם עוד יגיעו ל 8-8, מה שאומר שעד סוף העונה הם 3-7 שזה מאזן די מדהים אבל דיה לצרה בשעתה. מיאמי צריכה לראות איך במשחק שבו היריב מאבד את הכדור 5 פעמים הם לא שולטים בשעון ובתוצאה. מעבר לזה, ביאהו ספורט פרסמו מאמר ביום שני על טעיות של קבוצות ומספר 1 היו מיאמי שוויתרו על דרו בירס לפני שנתיים. תחשבו על בירס שהיום הוא כנראה ה QB  מספר 2 או 1 בליגה, במדים של מיאמי...

0 -2

 

 

בולטימור באה לאינדי מהווה תפאורה ואז חוזרת הביתה 31-3

משחק די קל לאינדי שפשוט פירקו את בולטימור. ווינטאג' פייטון מצא ב"לוקס אויל" מכונת זמן וחזר 4 שנים אחורה יחד עם מרווין הריסון וההגנה של אינדי. אי אפשר להסיק כלום מהמשחק הזה בעיקר כי בולטימור פשוט באה בלי אנרגיה, טעויות של פלאקו לא עזרו להם ועל הגרמני דיברתי. אז אין מה לשמוח אם אתה אינדי ואין מה לבכות אם אתה בולטימור.

3-1

 

הקרנבל הנודד של דיטרויט מגיע למטרודום.

במשחק מאוד קשה לצפייה מיני מנצחת בשניים 12-10

212 יארד השיגה דיטרויט בהתקפה. 212 יארד בירס זורק ברבע הראשון שלו. מיני עשתה 392 יארד בהתקפה אבל הוסיפה 3 איבודים. כצפוי ההגנה של מיני עצרה את הליונס אבל סוכן המכירות הנוסע פשוט לא טוב וההתקפה של מיני פשוט תקועה אחרת איך אפשר להסביר 12 נק' מול קבוצה שפותחת את המשחק בסייפטי??

וואו דיטרויט חלשים, וואו מיני גם... הפעם לפחות בפיד גול היה איתנו ולא נגדנו...

4-2

 

אוקלנד בניו אורלניס

בינגו קלאסי, 34-3

אמרתי שההתרסקות של הריידרס בוא תבוא עכשיו שקייפן הלך והנה הריידרס פשוט נעלמים. אין טעם לדבר על ג'אמרקוס ראסל שנתן 13 מ-35 ל-159 יארד ואיבוד. ניו אורלניס עם דרו בירס המעולה עשו את המשחק קל. השאלה היא עם הנטייה של הסיינטס לחוסר יציבות מה יהיה איתם? אם על כל ניצחון טוב הם מפסידים על פילד גול הם לא יגיעו לפלייאוף למרות שהם יותר טובים מ8-8, לשם הם הולכים כרגע.חדשות טובות מגיעות לסיינטס מכיוון הפצועים שאמורים לחזור אבל השאלה היא מה יהיה עם ההגנה.

5-3 

 

סינסי בניו ג'רזי פארב.

26-14 לפארבים

האמת, שלמרות שהג'טס לא הרשימו אין מה לבוא אליהם בטענות. אתה לא נותן 100% שמולך יש אוסף שחקנים שפשוט לובשים אותם מדים, כרגע סינסי יכולה לשחק עם הליונס והתוצאה תהיה 7- מול 7- אחרי שש שעות...

באמת, בואו לא נתעקב על המשחק הזה. סינסי פשוט לא לעניין והמשחק הזה לא משנה כלום לג'טס. אולי בעצם כן, פארב אחרי ערב קריירה נראה מאוד לא מרוכז. אם הוא היה בשנה ה-5 בליגה לא הייתי מתעכב על זה.המשחק הזה התחיל גמור אז מה עם ה QB  זרק פיק מגעיל? הבעיה היא שלפארב יש היסטוריה מוכחת עם בעיות אינטים והוא לא נגמל מזה. ברגע שבו המשחק יהיה צמוד איבודים כאלה יגמרו את המשחק.

6-4

 

קרוליינה בטמפה

הבאקס עושים את זה בהגנה 27-3

וואו. מדברים על הצהרה. למרות שאלה קרוליינה המוזרים שיכולים מחר לפרק את הג'יינטס 88-0, הניצחון הזה מרשים. ההגנה של טמפה היא כנראה אחת ההגנות הכי מעניינות בליגה והיא השאירה את הפנתרים 24 דק' על המגרש בלבד. אני לא מדבר על איזה ראמס או סינסי אלא על קבוצה אמתית עם רץ נורמאלי וQB שהיה בסופרבול. מרשים בהחלט. השאלה היא מה הלאה לשתי הקבוצות. טמפה חייבת להמשיך עם הקו הזה וקרוליינה צריכה להראות שזה היה מקרי אבל נו, מדובר בקרוליינה...

השאלה שאותי הכי מעניינת חוזרת לסטיב סמית. שוב הפסד ושוב ההתקפה מתחילה ונגמרת בסטיב סמית. אפשר להגיד שסמית הוא שחקן ההתקפה הכי טוב של הקבוצה ואפשר להגיד שהוא הפליימייקר אבל העובדה היא שבכל משחק שבו ההתקפה מתחילה ונגמרת בסמית הפנתרים מקבלים בראש באופן מעורר רחמים. מה בדיוק עושה פוקס כדי לתקן את זה ומה החלק של דלהום שנראה מאוד מיואש אחרי רבע אחד, זו שאלה שחייבת להישאל. אגב, ההגנה של הפנתרים עשתה את שלה פשוט ההתקפה לא הגיעה למשחק. יהיה שמח בחדר ההלבשה של הפנתרים השבוע. בטח עם המנהיגות הלא ברורה של פוקס.

מהצד של הבאקס, גארסיה, גריסי, מה זה משנה, שההגנה נראית טוב המשחק יותר קל אבל לא קל הקבוצות יביאו לשחק שטיח.

7-4

 

סנט לואיס באים לבירה ובשוקר מדהים מנצחים 19-17

יש לי חבר שקרא את התחזית ואמר שכיסיתי את  ישבני במשחק הזה ואמרתי הכל. נכון אבל עדיין אני לא ראיתי שמישהו אחר אמר שהמשחק הזה הוא מוקש. יחד עם זאת נתתי את המשחק לרדסקינס ואני לא חושב שהרבה השתנה. אני חושב שהרדסקינס רק ירוויחו מההפסד הזה כי הם לא יהיו יותר שאננים לקראת משחקים רכים. הראמס עשו את שלהם והשיגו ניצחון, כך שירד מהם הלחץ לנצח העונה.

שוב, אי אפשר ללמוד יותר מידי מהמשחק הזה חוץ מזה שהוא נגמר. מה שכן, חובת ההוכחה כרגע על וושינגטון, בואו נראה ממה הם עשויים. אגב הראמס עכשיו ישחקו בלי לחץ וינצחו עוד 3 משחקים עד סוף העונה. רק שלא יעשו את הטעות וימנו את האסלט למאמן ראשי בעונה הבאה. הוא לא האיש המתאים לבנות קבוצה מאפס. בטח שלא קבוצה עם בעיות בהגנה בגודל של החור בתקציב הפדראלי...  

8-4

 

ג'קס בדנבר מנצחת 17-24

משחק מעניין התפתח בדנבר. ג'קסונוויל נזכרו בפוטנציאל שלהם ודנבר נזכרו במה שהם- קבוצה צעירה בבניה. ג'קס נזכרו שהם אמורים לשחק פיזי ודנבר נזכרו שמשחק פיזי מחסל אותם. שנהן נזכר שאין לו כלים למשחק כזה מאוחר מידי שהוא כבר היה תקוע בפיגור מול קבוצה שמצאה בטחון. אמרתי שהבעיה של דנבר מתחילה ונגמרת בהגנה, מי שנהנה מזה היו הרצים של ג'קס. מג'ד לא זוכר מתי הוא שם מאייה בריצה ועוד 70 יארד באוויר. ג'אררד פתאום שומר על הכדור ומהון להון ההגנה נשארת רעננה כי היא רק 26 דק' על המגרש. שתי הקבוצות האלה לא בנויות לפוסט סיזן, דנבר אולי יגעו לשם כי הם משחקים בבית מצחיק, אבל הם מקרה קלאסי של משחק ויאללה, לחופש. ג'קס?  נו, יריב רך מוציא מהם את המיטב...

9-4

 

דאלאס באריזונה אחרי הארכה הקארדס מנצחים 30-24  

טעות לעולם חוזרת. כל התחזית למשחק פשוט לא רלוונטית ועם מי שאמר שאריזונה תנצח הכבוד. עכשיו קצת פוטבול. אמרתי ואני אומר שעקב האיכלס של דאלאס מתחיל בוויד פילפס. הוא פשוט לא מאמן בקליבר של השחקנים של דאלאס. כל פעם שדאלאס משחקת מול קבוצה שלא נותנת להם לעשות מה שהם רוצים אלא מאתגרים את הקבוצה רואים כמה פילפיס לא שולט במה שקורה במגרש. 12 עבירות ל-93 יארד עשו דאלאס,  כולם אומרים שטוני רומו הוא QB סקראמבלר מעולה. אם יש לדאלאס קו התקפה מעולה אז למה למען השם הוא צריך לזוז? אתם תחשבו לבד מה התשובה, אני חושב שאין תוכנית משחק התקפית מסודרת בגלל זה כל סנאפ נגמר באופציה הרביעית או החמישית. אריזונה מהצד שלה ממשיכה להיות טובה בבית. אפילו טובה מאוד. המשחק הזה היה צריך להיות גמור עוד לפני הארכה, עדייו הקארדס מקבלים את הקרדיט על משחק טוב בכל המערכים. אגב רומו, 3 פאמבלים. עכשיו הוא פצוע. או קי, לא סיפור ג'ונסון לדעתי לא נופל ממנו בכלום וג'ונסון לא יחזיק את הכדור חצי שעה.

10-4

 

הסכציה, המגעילה בקבוצות הליגה באה לניינרה

במשחק מגעיל מנצחת הסכציה 40-26

למי ששכח, הסכציה היא המגעילה בקבוצות הליגה.  הניינרה היא המביכה בקבוצות הליגה. שתי שאלות מהמשחק:

  1. מתי יפצע גרמגל (מקנאב) המגעיל ויגמור את העונה של הסכציה?
  2. מתי יפנימו בניינרה שעל כל הכבוד לבנייה צריך מתי שהוא לסיים את המרתף?

11-4

 

גרין ביי בסיאטל צ'ארלי פריי (כרגיל) מפסיד 27-17

סיאטל מביכה את מייק הולמגרן או שהוא דווקא מביך את הפרנצ'ייז החביב הזה. אם הם לא מסוגלים לנצח בבית קבוצה בלי ממונטום כמו גרין ביי ושמים במשחק בית 177 יארד כוללים אין להם מה לחפש בליגה.

גרין ביי קיבלו משחק ביי שעושה להם את החיים טיפה יותר קלים אחרי שני הפסדים לא נעימים הם חוזרים עם בטחון הביתה.

12-4

 

SNF

ניו אינגלנד בסן דייגו

30-10 לצ'ארג'רס

בוסטון לא טובים. השאלה היא מי ומתי יחליפו את החבר מאט קאסל שכרגע מראה כל משחק מה הסיבה שהוא לא פתח במכללה אף משחק. הסיבה היא לא כי הוא מדהים למי שלא הבין.

הצ'רג'רס מנצחים משחק שהיה מאסט מבחינתם. עדיין חובת ההוכחה בצד שלהם.

5 מתוך 13 שיא שלישי נשבר השבוע.

 

MNF

ניו יורק ג'יינטס בקליבלנד

במנדי נייט שזה חשוב, החומים נזכרו שהם משחקים פוטבול ומביכים את האלופים 34-14

תראו, אני לא מתכוון לעשות סיפור מההפסד הזה. במאנדי נייט קבוצות משחקות הרבה יותר טוב מהכישרון שלהם לא חסרות דוגמאות לזה. החומים נתנו את המשחק הכי טוב שלהם העונה וזה ניצחון פירוס לדעתי כי הניצחון זה משאיר את קווין על הספסל לעוד לפחות חודש (בלי פציעה של אנדרסון כמובן). האוסטרי שיחק רע מאוד, ההגנה נראתה נורא ואיום בקיצור משחק שלא הלך לפי הציפיות.

שבוע נורא ורע נגמר עם 5 מתוך 14 שזה 35% הצלחה.

נסיק מסקנות להמשך... 

אין תגובות: