יום ראשון, 12 באוקטובר 2008

התחזית לשבוע 6

אחרי שבוע מאוד מאכזב של 6 מ-14 ומעט מאוד זמן בגלל אילוצים שלא קשורים לשום דבר, התחזית לשבוע 6 מגיעה יחד עם הגשם והמפולת של הבורסה.

אגב, מילה בקשר למפולת או משבר או איך שתרצו לקרוא למצב הכלכלי הגרוע שבו אנו נמצאים. הרבה אנשים אומרים שהם לא מבינים בדיוק איך המצב משפיע עליהם, להם לא איכפת אם חברה בורסאית כזו או אחרת נעלמות. רובנו נושפע מהמצב ומי שלא מבין פשוט ימתן להזדמנות שבו הוא צריך אשראי כל שהוא והוא יבין לבד את ההשפעה. אני רוצה אבל להתרכז דווקא בזווית הספורטיבית שיותר קשורה לדברים. מארק קיובן אמר לפני יומיים שעסקת מכירת הקאבס לא הולכת לשום מקום. אנשי הקאבס דורשים יותר מידי כסף בשוק שבו כסף בצורת אשראי מאוד קשה להשגה. קיובן מעריך בבלוג שלו ובמספר ראיונות שהסכום אותו מבקשים הבעלים לא רק שלא ריאלי בשוק היום אלא כל העסקה לא כלכלית היום.

רוג'ר גודל אומר שהמשבר הכלכלי פוגע כבר עכשיו בליגה בצורת ספונסרים שמפסיקים את הפרסום ובצורת מכירות כרטיסים, בייחוד מנויים שכל הקבוצות (מלבד הג'יינטס וגרין ביי) מדווחות על קשיים במכירה לעונה הבאה. גודל אומר עוד שהוא חושב שצריך לקצר את הטרום עונה לשני משחקים ולהעביר את שני המשחקים האחרים לעונה הרגילה שהרציונל שהוא מצטט זה שטרום העונה לא עומד בסטנדרטים של הליגה. הוא רומז בעצם שלהפיק משחק טרם עונה עולה יותר מההכנסות שלו ובשוק שבו אין הכנסות מפרסום וחוזי שידור נפתחים למשא ומתן מחודש, ההצהרה הזו אינה פשוטה.

המשבר אגב פוגע גם בקולג'ים, אוקלוהומה סטייט הודיעו כי הם משעים תוכניות לפיתוח מתקני אתלטיקה. טקסס הודיעו כי הטרום הראשי שלהם לפוטבול הודיע כי הוא לא יעמוד בהבטחה שלו לתמיכה של העונה.

כל הדברים האלה הולכים להשפיע על שוק השחקנים החופשיים, על מכירת קבוצות, בניית אצטדיונים, זכויות שידור ושאר דברים נלווים. אלה נושאים שכולם יתמודדו איתם. מה שלא מדברים עליו באופן גלוי זה שמצב כלכלי רעוע מוביל להגדלת החשיפה של השפעות חיצוניות על תוצאת ספורט. אני חושב שאין צורך להסביר יותר מזה ושווה לעקוב לאן הדברים יתפתחו ובכלל אני כותב תחזית למשחקי הליגה אבל אני חושב שזה נושא שכולנו נדבר עליו לא מעט העונה.

 

ועכשיו, תחזית.

 

חדשות מאוד מעניינות מכל מיני מקומות בליגה לגבי פציעות ושינויי הרכבים ואני אנסה לתת לחשובים שבהם יחס בתחזית. שבוע 6 מביא איתו את תחילת מצב הפלייאוף- מי שלא מנצח ויורד ל-4 משחקים פער בבית מבין שהעונה בורחת לו, לכן מי שנמצא עם 3 הפסדים חייב לנצח את המשחקים שנשארו וזה משפיע על התחזית.

 

קנזס מדברים על טרייד של גונזאלס, אם המחיר יתאים. בינתיים הם נחים.

טנסי מקבלים שבוע מנוחה אחרי משחק מאוד קשוח, בדיוק מה שהם צריכים כדי לנקות את הראש. פיטס יעשו אותו דבר. בבאפולו ינסו להכשיר את אדוארדס לקראת שבוע 7. 

 

מתחילים בשיקגו מול אטלנטה

מי חשב או קיווה בתחילת העונה שאטלנטה יהיו עם 3 ניצחונות אחרי 5 מחזורים? כולל ניצחון חוץ קשה מול גרין ביי? מאט ריאן משחק טוב בלי שום יחס להיותו רוקי והוא נשען על משחק ריצה טוב מאוד, כל אלה דברים שראינו בעבר. אטלנטה בבית משחקת טוב תוך הישענות על משחק ריצה והגבלה של מאט ריאן למינימום מהלכי התקפה. נכון שזה נשמע מאוד פשוט אבל ממט קבוצות נשארת כל כך צמודות לתוכנית המשחק כמעט בלי קשר לתוצאה. הצד הלא צפוי של השיפור מגיע מההגנה שלא עושה שום דבר יוצא דופן אלא משחקת יציב ומנסה להאט את ההתקפה של היריב בלי לנסות ללכת על מהלכים מורכבים. בקיצור קבוצה סולידית. הבעיה היא שסולידי או שמרני בשפה של הספורט לא יכול להביא אותך לפסגה אם אין לך סופרסטארים ולציפורים מהעיר של קוקה קולה אין סופרסטאר עם כל הכבוד למייקל טרנר. שיקגו מצד שני באה אחרי ניצחון קל ויש לדובים מומנטום, תחת המשחק המפתיע באיכותו של אורטון וניהול משחק טוב של לאבי סמית, הדובים עושים רושם של קבוצה שידעת איך לנצח ומה צריך לעשות כדי לנצח. למרות הביתיות של אטלנטה, הדובים יותר עמוקים בכל העמקות וההגנה שלהם תפעיל מספיק לחץ על טרנר ומשחק הריצה מה שיגרום לריאן לצאת משגרת המשחק שלו.

שישקע האבק מהמשחק הזה הדובים ינצחו.

פנטזי: אורטון (הוא כרגע חם מאוד) ההגנה של הברס ומייקל טרנר שלמרות הכלי תן את המאייה שלו.

 

מיאמי ביוסטון

מיאמי, ואת זה אמרתי לא פעם העונה קבוצה הרבה יותר טובה והתוספת של פני עושה את ההבדל באופן כל כך חד משמעי שמיאמי כבר הכפילו את מספר הניצחונות שלהם מהעונה הקודמת, וזה לקח להם רק 4 משחקים. כן, זה מרשים למי שלא מבין מה הסיפור. יוסטון ממול סובלת מחוסר מזל או חוסר יכולת, אתם תשפטו, לדעתי השלב שבו חוסר מזל הופך לחוסר יכולת הוא מאוד קצר אבל לא חד. ההפסד של שבוע שעבר היה הפסד שיכול להדהד לאורך העונה כולה, כל ההפסדים של יוסטון מלבד הראשון לפיטס נופלים לקטגוריה הזו. יוסטון משחקת טוב שלושה וחצי רבעים ואז פשוט מגיעה ההתפקרות. ממול, מיאמי היא קבוצה עם זהות, עם הבנה של מה עושים ועם שיטת משחק מאוד ברורה שכוללת משחק ריצה מתוכם ופני אחד שמנהל את השעון עם רצועה מאוד קצרה מהצד של סופארנו. מה שאומר שיהיה משחק מעניין בין רוני בראון לסטיב סלייטון המעולה. מתי שהוא יוסטון ינצחו, אי אפשר לשחק טוב ולהפסיד שבוע אחרי שבוע. מיאמי מצד שני תבוא לעצור את הריצה של סלייטון .

מיאמי מנצחת בחוץ.

פנטזי: רצים רצים ועוד רצים.

 

 

בולטימור באה לאינדי.

אינדי לא ניצחה משחק בית עדיין, וההרגשה היא שאינדי לא פוגעת, בטח שלא מאיימת כמו אותה קבוצה לפני שנתיים ושנה. הגרמנים באים אחרי משחק עם המון מזל ועם סטט' מפתיעה של הגרמני- 5 אינטים ו-5 טאצ'ים. דיברו בתחילת העונה על הפציעה שלו מספיק, אני חושב שהמספרים מדברים יותר מכל פרשנות אחרת. הגרמני לא ב-100% שלו ואם לא מזל אינדי נמצאים על 4-0 ולא 2-2. ממול בולטימור באה אחרי הפסד מאוד קשה פיזית אבל עם תגלית והיא שלקבוצה למרות מאמן רוקי וQB רוקי יש אופי. מקגהי לא בטוח משחק ופלאקו טועה באופן די עיקבי אבל הטעיות שלו הן טעויות של רוקי ובקבוצה מקבלים את הדברים כמו שהם- שכר לימוד. המשחק הזה הוא מוקש כי ההגנה של בולטימור לא תתקפל ברבע הרביעי ולא תטעה בהשארת שחקנים למהלכים של 50 יארד. משחק מאוד מאוד קשה לחיזוי, שתי הקבוצות חייבות את הניצחון ולשתי הקבוצות יש נק' תרופה ברורות ובולטות. בכל זאת, בליגה הזו הולכים עם הQB    היותר טוב והגרמני, גם ב-50% יותר טוב מפלאקו.

אינדי מנצחת בבית (סוףסוף)

פנטזי: אין. משחק לא נאה ולא נעים.

 

הקרנבל הנודד של דיטרויט מגיע למטרודום.

הפעם אני מתחיל מהפנטזי : היטמן ירוץ ל-200 + יארד, סוכן המכירות הנוסע ימצא מטרות למכביר וההגנה תחוגג על דן אורל ובסקי שצפוי לפתוח במקום קיטנה הפצוע. קיטנה אגב, ראוי לתואר המחייב, המפוזר מכפר אז"ר כי על כל מהלך טוב שהוא עושה הוא עושה מהלך שגורם לך לחשוב על משמעות הקיום. בלי קיטנה, הליונס שחיים על המסירה יצטרכו ללכת על הקרקע, מה שואמר שרודי ג'ונסון וקווין סמית ינסו לטחון יארדים מול ההגנה הנשכנית בבית של הסגולים וזה לא יצליח, כי קו ההתקפה לא מספיק טוב ובעיקר כי שאין לך איום ממשי של מסירה אתה יכול לשים 7-8 שחקני הגנה על הקו. איך שלא הופכים את המשחק הזה, הליונס המבדרים לא מנצחים. השאלה שלי היא מי הכי גרועה בליגה, סינסי, הראמס או הליונס לא תקבל תשובה גם השבוע, מה שכן, קבוצה שחשבה על עצמה כעל סוס שחור שמתרסקת ככה יכולה להרוס את הפרנצ'יינז לכמה שנים. מזל שאלה הליונס שנמצאים במצב של שטיח קליני כבר כמה שנים...

מיני בהרבה, פנטזי בהתחלה.

 

אוקלנד בניו אורלניס

עוד קרקס מגיע לעיר הפסטיבל והפעם, קוקי אל דייוויס מגיע לבקר. ההתקפה של ניו אורלניס היא אחד הדברים הכי מהנים לצפייה. כל מהלך יכול להיגמר ב-100 יארד לכל כיוון. ההרגשה שכל סנאפ הוא בעצם הפתעה וכל מהלך הוא חצי אלתור, רבע מקרה, שליש כישרון שמינית מזל קמצוץ התערבות כוח עליון ושרוך נעל שמחבר את הכל ביחד. בירס פשוט אומר לחברה שלו- אתה לך רחוק, אתה לך יותר רחוק ואתה (מצביע על בוש) 3 מטר מהליין מחכה לסקרין פה. שזה מצליח זה יפה ושזה לא מצליח יש לך בועט דביל. עדיין לא אמרתי אף מילה על אוקלנד. כן הם יבואו, יתנו הגנה טובה, ינסו לעצור את בירס אבל הבדלי השעות והעובדה שלא ברור מי קובע את המהלכים (אם יש כאלה בכלל) עושה את המאמץ שלהם לחסר משמעות. מעבר לזה ההרגשה שלי היא שלא מעט שחקנים שיחקו בשביל קייפן שם ההתפקרות הכללית תגיע כל רגע.

מנצחת: מממ... ניו אורלניס....

פנטזי: אל דיוויס שם קסדה ויורד להיות רסיבר. וגם דרו בירס ורג'י בוש

 

סינסי בניו ג'רזי פארב.

למי שהתגעגע לסנטור או המושל לעתיד, פיצפטריק, הוא חוזר. פאלמר סובל מדלקת חמורה בשריר הבא-לי יחד עם נקע במוטיבציה ושבר ספורט ברוח. אוצ'ו סינקו סובל מ QB אירי גרוע, מרווין לואיס סובל מהנהלה של חמורים והצופים יסבלו את הזוועה הזו. ככה, מחלקים את האושר בסינסי. ניו ג'רזי צריכה לבוא למגרש, לתת סנאפ אחד ולהמתין שסינסי יתחילו עם השטויות שלהם. ברור, יש להם כבוד והם ילחמו עד לסוף וכל הבלה בלה בלה הרגיל אבל אם הפארבים לא מנצחים פה ב-3 טאצ'ים צריך להחשיב להם את המשחק הזה כהפסד לטובת קרן ההתערבות על שם מיקי דורסמן.

פארב מנצח בקלות.

פנטזי:בחירת סיבוב ראשון לסינסי שהיא לא באסט. סנצ'אז אליג'בל לדראפט?  

 

קרוליינה בטמפה

משחק סופר קשה לחיזוי. כל הסימנים מראים שגארסיה חוזר לשחק בטמפה כי גריסי פצוע או גרוע. תלוי את מי שואלים. מלמד אותו משחק קריירה בשיקגו גריסי היה גריסי אז החסרון שלו הוא, איך להגיד לא דרמטי. משחק הריצה של טמפה סביר לגמרי עם גראהם כך שהוא לא אמור לסבול ממי שמוציא את הסנאפ. ההגנה של טמפה תעשה את שלה ותגביל את ההתקפה של דלהום ושות' שרצים יפה מאוד עם 4 ניצחנות ונשענים על משחק הגנה לא רע בכלל, אפילו טוב מאוד. משחק עם חשיבות מכרעת לשתי הקבוצות במירוץ לפלייאוף ובמשחק שכזה אנחנו צריכים לחזור ליסודות- למי יש QB   יותר טוב, למי יש יותר ניסיון.

המשחק הזה שבו ההגנות ישחקו תפקיד מכריע יפול על פילד גול או משהו ביזארי, ככה זה ששתי קבוצות די שוות צריכות את הניצחון. לאחר בדיקה מדוקדקת של אתרי פורנו (לא קשור אבל יותר מעניין מסטטיסטיקה) לא נותר לקבוע כי:

המשחק הולך לקרוליינה.

פנטזי: הגנות, הגנות ועוד הפעם הגנות. ואחד ג'ייק דלהום.

 

סנט לואיס באים לבירה

המשחק הזה הוא מוקש קלאסי. מצד אחד קבוצה עם מומנטם מטורף שמנצחת את כל העולם ואישתו בחוץ, מצד שני קבוצה שוויתרה על העונה. מצד אחד קבוצה שחייבת לנצח כדי להישאר במרוץ מצד שני קבוצה שלא בטוחה האם טיבו יוצא לדראפט. בואו לא נתחכם, הרדסקינס הרבה יותר מרשימים והם על אמת, הנה יש מקום על העגלה ואני קפצתי עליה אבל הם יודעים שיש להם משחק לא בדיוק מאתגר ויש בעיר אווירה של משבר נוראי ומהון להון קמפבל זורק את האינטר הראשון שלו והכל מתפרק. אבל ההגנה של סנט לואיס כל כך חלשה  שהם לא יכולים לעצור רכב חונה במגרש חנייה עירוני, כזה שסגור מכל הכיוונים ולא יכול לצאת.

הרדסקינס בקלות

פנטזי: פורטיס, מוס וההגנה של אדומי העור

 

ג'קס בדנבר

לא יודע האם ג'קס הם אכזבת העונה או סתם אכזבה, אולי הציפיות היו מוגזמות ואולי העונה הקודמת הייתה סתם מזל צרוף, אבל ג'קס מאכזבים בגדול וכבר עכשיו הם נמצאים בפיגור של 3 משחקים אחרי טנסי. בדנבר מתחילים להאמין שיש להם יופי של קבוצה כבר השנה ואם ריכוז בהגנה העסק יכול להתחבר בכלל לא רע. באופן תיארתי לג'קס יש הגנה חזקה ופיזית שבנויה להתמודד מול קבוצות מזג אוויר קר, הבעיה היא שהמציאות מסרבת להתיישר עם הרעיון של ההגנה החזקה של ג'קס והם מדורגים בחלק הגרוע של הליגה (אחרי סינסי ) בהגנה הכללית עם 344 יארד למשחק, 26 נגד הריצה עם יותר מ-130 יארד ו-26 נגד המסירה. אם לוקחים בחשבון שיש להם התקפה מאותגרת (מדורגת 27)  עם משחק ריצה חלש ומסירה לא קיימת לא ברור למה הם קיבלו כבוד לפני העונה. ציינתי את הנורמות המקובלות של התנהגות השחקנים שם (מתאימות לפקמן ג'ונס) ומה אפשר לעשות, זה מחלחל למטה. הקבוצה לא משחקת טוב בכלל. עדיין הפוטנציאל קיים אבל בין פוטנציאל לאימפוטנטציאל אין הרבה.

דנבר מנצחת, ג'קסונוויל מפסידה

פנטזי: ההתקפה של דנבר.

 

דאלאס באריזונה

משום מה כולם מציינים את המשחק הזה כמוקש. הם מצטטים את ההסתבכות של פקמן ג'ונס כגורם מפריע לריכוז למשל. בהקשר הזה, שיש  לך את TO משהו יכול להפריע לך לריכוז בכלל?? יש לך אפשרות בכלל להתרכז?

אומרים שהפציעה של ניומן היא יותר משמעותית ממה שחושבים ומציינים שהמשחק במדבר לא מאיר פנים לקבוצות ריצה פיזיות. אמרתי כבר שרומו הוא עוד שחקן שמשחק בדאלאס, אחד כזה שלא יהיה יותר מהערת שוליים בעתיד בהקשר של הפאמבל של הפילד גול מול סיאטל בפלייאוף. וואגס מעט יותר שפוייה ונותנת את המשחק לדאלאס בהפרש נאה. האמת היא שעם כל הסימפטיה לאריזונה, חסר להם פליימייקר בהגנה כדי שהם יעשו את הקפיצה הרצינית. לא פחות חסר להם קילר אינסטניק בהתקפה או בעברית קלה רץ דומיננטי כי עם כל הערכה לוורנר, בליגה של הגדולים מנצחים משחקים על שליטה בשעון ולא על 800 יארד באוויר.  אני יכול להבין למה לא מעט אנשים הולכים עם אריזונה במשחק בית אבל אני חושב שדאלאס לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד פה בעוד שאריזונה יכולה לספוג את ההפסד. זו בטח הסיבה הכי מטומטמת שתקראו למה אריזונה מפסידה אבל זו הסיבה שאריזונה מפסידה. ובלי קשר, טוני רומו הוא סתם שחקן.

דאלאס מנצחת

פנטזי: רומו, וורנר, TO, פיצ', ברבר

 

הסכציה, המגעילה בקבוצות הליגה באה לניינרה

באופן סופי, ווסטברוק לא ישחק. הסכציה המגעילה שיש לה מנטליות של נפקנית רחוב מוכת קראק ונוטה לפתוח את רגליה לכל דכפין באה לקבוצה שאין לה מה לחפש בליגה של הגדולים. ראה זה פלא המאזנים, זהים. הדירוג ההתקפי לא רחוק כך גם ההגנתי, בעצם מדובר בשתי קבוצות די דומות. לשתי הקבוצות יש משחק ריצה טוב, אם כי זה של הסכציה פצוע. לשתי הקבוצות מערכת קבלת החלטות תמוהה ואנדי ריד מתמחה בניהול מחפיר של השעון בעונה הזו. לשתי הקבוצות אין ממש יכולת לעצור את היריב. והסכציה טסה חצי עולם ועוד קצת ומשחק מול קהל ביתי. כי קהל עויין זה מה שיש להם בבית, במשחקי חוץ לא מקללים אותם כמו במשחקי בית... המספרים אומרים  שהסכציה יתר טובה ולכן יש ללכת איתה. השכל הישר אומר לעולם לא עוד. נוציא את הסכציה מהטופס כמו בשנה הקודמת ונלך בשקט נגדם תמיד. אז בלי להוציא אותם מהטופס נכריז: הסכציה היא בלון נפוח!

מנצחת הניינרה (אוי אני לא מאמין שאני אשכרה אומר את זה)

פנטזי: להוציא את הסכציה מהטופס.

 

גרין ביי בסיאטל

אין פיקנטריה במשחק הזה, נתחיל בהצהרה הזו כדי שהדברים יהיו יותר ברורים. בתחילת העונה אמרתי שבעונה האחרונה של הולמגרן, סיאטל היא קבוצה פשוטה. תפסיד בחוץ תנצח בבית. אני לא רואה למה זה לא קורה היום. הסלבנק פצוע אבל ישחק, אם הוא לא ישחק אז נוכל להתרפק על הזכרון הנעים מצ'רלי פריי. כן, ההוא מהחומים שהיה ממש גרוע... רוג'רס באותו מצב. במשחק שבו הקהל של סיאטל יהיה הדבר הכי מעניין והגשם יהיה הכי דומיננטי הקבוצה הביתית תנצח במשחק שלא קובע כלום לשתיהן. האם אארון רוג'רס קורס ברגעי לחץ קשה להגיד. האם גרין ביי היו במאזן יותר טוב עם פארב? אפשר להניח שכן אבל באמת שזו ספקולציה מהסוג הפרוע ביותר ואין טעם ללכת לשם. העובדה היא שסיאטל לא מפסידה בדרך כלל בבית וגרין ביי לא תנצח פה בערב.

סיאטל מנצחת

פנטזי: ג'ונס, הגנות.

 

SNF

ניו אינגלנד בסן דייגו

בבוסטון כבר קר בערב, העלים נצבעו באדום ונושרים מהעצים יחד עם ה 401 K של המשכילים. בסן דייגו כמו כל השנה הטמפרטורה היא 24 מעלות, המכסיקנים לא יודעים לאיית 401K  והדבר היחיד שמחליף צבעים זה הבחורות בחוף שמשתזפות. בוסטון בזמן הזה של השנה מרוכזת בבייסבול, סן דייגו מרוכזת בבילויים ואלה לא כל ההבדלים. אבל עיקר ההבדלים אלה 4 אזורי זמן וקבוצה שהמילה היחידה שהיא שומעת זה בהילות מול קבוצה שאיכשהו מכוח האינרציה רצה קדימה. לסן דייגו יש את ההגנה הכי מאכזבת בליגה, אבל מול מאט קאסל חסר המחץ ומול משחק ריצה שהולך ומאט (משחק מילים דבילי) לאורך המשחק כי הוא נטחן לא בדיוק האיום ההתקפי שיאתגר את ההגנה החבולה של הצ'רג'רס. עוד אכזבה זה לדניאן, לא יודע אם הוא פצוע או שפשוט משהו בראש הפסיק לעבוד אחרי שהוא צפה מהצד א-לה רונלאדו בצרפת 98' בקבוצה שלו מובסת בחצי הגמר. איך שהוא, שמחברים את הכל ביחד חוזרים לנקודת ההתחלה והיא שסן דייגו מרוחקת ארבע אזורי זמן מבוסטון.

מנצחת סן דייגו

פנטזי: להיות רנדי מוס.

 

MNF

ניו יורק ג'יינטס בקליבלנד

מכל המשחקים של המחזור, אין ספק שזה המסריח מכולם. אם סינסי היא גאוות אוהיו אז קליבלנד היא האח המפגר שהוא תוצאה של אבא ואמא שהם אח ודודה ביחד. עדיין לחומים יש ניצחון אחד יותר משל הבנגלים וזה לא אומר הרבה. למי שלא יודע, הכחולים מובילים את הליגה בהתקפה ומדורגים 3 בהגנה. בגלל שהיום קצר והתחזית ארוכה ובגלל שהמשחק הזה הוא הבאנקר השבועי, אני אקצר.

ניו יורק מנצחים.

פנטזי: האוסטרי, בוראס והרצים של הג' מאן. אה, וההגנה שלהם גם.

 

עד כאן התחזית לשבוע 6. אם לא יהיו תקלות הריונות או סתם הפתעות יהיה סיכום ודירוג שבועי באמצע השבוע.

חג שמח לכולם!  

 

אין תגובות: