יום שישי, 6 בפברואר 2015

אז מה עושים עכשיו?

ה NFL , הליגה החזקה בספורט האמריקאי סגרה את העונה. עוד קצת ספיחים, עוד כמה מאמנים חדשים ואוטוטו מתחילים לדבר על הדראפט. אמרתי ואני אגיד שוב, מתוך ה QBים שיש בדראפט, ג'יימסון ווינסטון הכי טוב אבל הוא מגיע עם תג ג'וני מנזייל – שורה של חקירות (אונס, הטרדות, גניבות) שחלקן בוטלו וחלקן לא מטילות צל על השחקן. מה שלפני 20 שנה היה הערת שוליים אם בכלל, היום בליגה הרגישה למעמד שלה זה נושא כאוב.  כתבתי פה לפני כמה חודשים על השטות של ה"הליגה".
ה NFL וכל ליגת ספורט אחרת זה בסך הכל מקום עבודה ואל תספרו לי שספורטאי הוא מודל לחיקוי. הוא לא. הוא בסך הכל בנאדם שמרוויח הרבה כסף בשביל שיהיה בטלוויזיה משהו לראות. כדורגלן אירופאי ממוצע הוא חסר השכלה מעבר לתיכון ובעולם של היום שחקן כדורגל שלא תפס חוזה גדול יגלה מהר מאוד שהחיים האמתיים הרבה יותר קשים ולהיות "מודל לחיקוי" לא משלם את השכר דירה. הספורט בכלל הוא לא יכול להיות מודל לחיקוי. עולם הספורט הוא עולם מלא תככים, רמאויות, גניבות ובעיקר ציפוף מתמשך על החוק או עיקרון המשחק ההוגן- הפייר פליי. מי שרוצה יכול לחפש ולמצוא דוגמאות בכל מקום בעולם, אני אומר בפשוטות- ספורט מקצועני הוא עסק אפור שלא יכול להיות מודל לשום דבר. 

בכל מקרה, ווינסטון כנראה ילך ראשון. אמרתי ואני אומר שלדעתי פילי תנסה ללכת על מריוטה והם ינסו לעשות טרייד כדי להגיע אליו. האם מריוטה הוא החתיכה החסרה לקבוצה שניצחה 20 משחקים בשתי העונות האחרונות? לדעתי כן. האם הוא שווה סופרבול? מוקדם לדעת.
ברקע השבוע התקיים "יום ההתחייבות הלאומי" או משהו כזה אם אני מתרגם national singing day ברוח הדברים. זה היום שהו ילדים בני 17-18 שסיימו בית ספר מתחייבים למכללה. ההתחייבות הזו לא אומרת כלום אגב. גם אם שחקן התחייב ללכת לבית ספר מסוים אם הוא משנה את דעתו בית הספר לא יכול לעשות הרבה. בכל מקרה, האמריקאים מיד מדרגים מי מרוויח ומי מפסיד. אלאבמה, LSU ואוברון נחשבות ככאלה שהצליחו יפה. זו לא הפתעה, 3 בתי הספר האלה משחקים ב SEC, ליגת הפוטבול הנחשבת ביותר. אוהיו סטייט הצליחה אף היא ואורבן מאייר שוב מתגלה כגאון אמיתי, אוהיו סטייט נחשבת היום כאחת משתי המועמדות לאליפות בעונה הבאה יחד עם אלאבמה. מישיגן של הארבו לא ממש הצליחה אבל לזכותו של הארבו יאמר שהוא לא הספיק לצלול לעובי הקורה עדיין.

בכדורסל המכללות העונה מגיעה לשיא לקראת הפלייאוף של הליגות וכל משחק מקבל משמעות גדולה יותר עבור קבוצות גבוליות. האמת, שאני לא ממש רואה אף אחד ברמה של קנטקי. זו קבוצה עם 10 שחקני NBA. דיוק נראית כמו מספר 2 ו-וורג'יניה נראית כמו מספר 3. וורג'יניה היא הקבוצה היחידה שיכולה אולי לתת פייט לקנטקי כי מבחינה פיזית הם לא נופלים מהם והם משחקים הגנה טובה מאוד. אבל קנטקי שיש לה את הקבוצה הכי גבוהה בהיסטוריה של המכללות פשוט נראית כמו יותר טובה מכולם.
אם זה ככה, למה הם מתקשים? למה הם מגיעים להארכות ומנצחים קבוצות חלשות בקושי?
בגלל שאלה ילדים בני 18-19 וילדים רואים שהם הולכים לשחק מול טקסס טק, קבוצה עם 4 ניצחונות. אז הם לא מגיעים בשיא הריכוז. למה? כי הם ילדים וזה מה שילדים עושים וזה בסדר גמור. כשיגיע הטורוניר הם יעבירו הילוך. רק מי שיצליח לעצור אותם במשחק פיזי יכול לתת להם פייט אמיתי ואמרתי שאני חושב שרק וורג'יניה יכולה לעשות את זה.  גונזגה מדורגת מספר 2 בחלק מהדירוגים. למרות הבן של סאבוניס ולמרות פאנגוס זו קבוצה שלא יכולה להגיע לפיינל פור. או לעילית 8. הם רכים מידי והם משחקים מול ליגה חלשה מידי. מי שמחפש סוס שחור מוקדם שיעקוב אחרי טולסה מהאמריקן, זו קבוצה מאוזנת. באטלר מהביג איסט כרגיל ממשיכה עם הגנה טובה מאוד למרות שאין לה שום כישרון מרשים בהתקפה, איונה מהמאק אם אי. ג'י. אינגליש היא קבוצה מאוד מעניינת שמשחקת התקפה מודרנית (1-4).

גולף, כן גולף, פעם משחק פופלארי – ושאני אומר פעם אני מתכוון לימים שטייגר וודס היה טוב, היום משחק שנע מכוח החסויות והאינרציה מתחיל את סבבי האביב שלו. המפרסמים עוזבים, הרייטניג צולל ובכל ארצות הברית סוגרים מגרשי גולף כי אין קונים לסחורה. באסיה ובאירופה המצב דומה, הענף חוזר להיות נישה לאנשים עם כסף וזמן (בדרך כלל האחד תלוי בשני...)

בפורמולה 1- סביסטיאן ווטל (שבישראל משום מה מבטאים את פטל) עבר לסקודריה פרארי. מה המשמעות של הצעד הזה? כנראה מילארד דולר ולא מעט קרייזלר שימכרו בקרוב עם מדבקה של ווטל.

אבל על זה בהמשך

עכשיו, טופ גיר. 



אין תגובות: