יום שלישי, 4 באוקטובר 2016

סיכום שבוע 4 ודירוג העוצמה

רבע מהעונה מאחורינו. מלבד קליבלנד שטרם מצאה ניצחון ואנחנו לא בטוחים שהם ימצאו כזה עד סוף העונה, התחתית ברורה למדי. יש זנב לליגה שכולל 10 קבוצות שלא הולכות לשום מקום. אולי זה בגלל שקליבלנד כל כך חלשה ואולי זה כי חלק מהקבוצות טרם החלו לשחק, למשל, ניו אינגלנד שמקבלת את אחד השחקנים הכי טובים במשחק רענן ומוכן להוביל את הקבוצה שלו עמוק לינואר. אולי זה בגלל שיש קבוצות שלא בטוחות לגבי העתיד שלהן ואולי זה טרנד של מעבר דורות אבל 10 קבוצות כבר לא יהיו בפלייאוף. כל ה AFC דרום כצפוי חלש באופן מחריד. ה NFC  דרום מסתמן כמתחרה בתואר הבית החלש בליגה ו-3 קבוצות שם מחזיקות בניצחון אחד מול שלושה הפסדים. יש כמה קבוצות שעדיין אי אפשר להחליט מה הן שוות. אטלנטה, קרוליינה, אריזונה, פילי והראמס הן ארבע קבוצות שיכולות להופיע בחלק העליון של הליגה ובחלק התחתון של הליגה כל שבוע. בעצם, אריזונה לא. אריזונה היא אחת מאכזבות העונה והאופן של קארסון פאלמר דהה מזכיר את פייטון לפני שנה. פאלמר לא ילד, הוא עבר הרבה יותר מידי בקריירה שלו כולל פציעות, שנה בחוץ בגלל בעיות חוזה ומעבר בקבוצה מחורבנת מאוד שלא עשתה לו טוב. אריזונה צריכה לחשוב על מה עושים אחרי פאלמר ואולי, רק אולי הפתרון נמצא בקלמזון שם דהשון ווטסון נותן משחקים טובים בהתקפה שמזכירה את המקצוענים. האם הם יכולים לוותר על העונה כדי להמר על ווטסון?  לא בטוח.
עוד בליגה, ההפסד הצפוי של אינדי בלונדון מקצר את החבל של פאגאנו. הכישרון של אינדי הוא מוגבל מאוד. אבל מי שלקח רסיברים בדראפט במקום לעבוד על הקווים זה הצוות של פאגאנו והGM שבאופן הכי לא ברור קיבלו הארכת חוזה. הQB הכי מעניין בדור הזה מבחינת כישרון תקוע בקבוצה בלי עתיד לעוד 5 שנים. לאק ידע למה הוא נכנס שהוא חתם על הארכה כך שאין מה להרגיש רע בשבילו. הוא לקח המון כסף מובטח כדי להיות מחורבן.
האם רקס ראין רכש לעצמו עוד עונה בניצחון המרשים בפוקסוברו? אם אני הבעלים של באפולו התשובה היא לא. הוא ניצח קבוצה פצועה מאוד ועשה בית ספר לQB שלישי פצוע. אבל אותה קבוצה בדיוק פירקה ליוסטון את הצורה. ראין יודע לאחד את השורות ולתת לשחקנים את ההרגשה שזה המשחק הכי חשוב בליגה. אבל טיירוד טיילור הוא לא הפתרון והקבוצה שלו, נחמדה ככל שתהיה במשחק או שניים לא טובה ולא מאומנת. מצד שני הוא הביס ללא תנאי את ניו אינגלנד, כל שנה יש לו את המשחק הזה שהוא מביך את בליצ'ק.

אוקלנד תהיה בפלייאוף. הם מספיק טובים. דיטרויט לעומת זאת ולחלוטין בלי קשר הפסידה בשיקגו לקבוצה גמורה.  הברס דיווחו כי הם מכרו 99% מהכרטיסים למשחק. בפועל היו במגרש בערך 34 אלף שזה מעט יותר מ-50%. למה זה חשוב? זו מגמה. העונה יש פחות צופים במגרשים ויש ירידה בנתוני הצופים בערוצים המסחריים. לגבי הירידה בצפייה יש תאוריה שאומרת שזה נגרם בגלל מערכת הבחירות המאוד משודרת בארה"ב – אנשים רוצים לראות מה טראפ עושה עכשיו. יש תיאוריה שאומרת שזה בגלל עלייה בשידורים דרך המובייל או דרך הליגה באמצעות Game pass  או Sunday Ticket  על גווניו השונים. יש מי שחושב שזה בכלל ערוץ הרד זון שגורם לצופה המזדמן לא לצפות במשחק אלא ברד זון. מה שזה לא יהיה, יש פחות צופים במשחקים. עובדה.
ה NFL מאוד לא רוצה שהמספרים יצאו החוצה וזה ארגון שיש לו היסטוריה לא טובה עם פתיחות, הם כן רוצים שנדע שהמשחקים ביום חמישי הפכו למושך הרייטנג  של הליגה אבל זה פחות חשוב. מנתונים שאספנו באינטרנט ואין לנו מקור רשמי שמאשר את המספרים, יש ירידה של 8-10% בכמות הצופים בכל המגרשים אחרי שני משחקים, עם יוצא דופן של מיני שם יש עלייה של 22% אבל זה בגלל שהם עברו מהאצטדיון של אוניברסיטת מיניסוטה לאצטדיון החדש שלהם שם יש כמעט 18 אלף מקומות יותר.

התחזית, אוה... עוד שבוע שלילי אבל הפעם, להגנתנו יש לנו נסיבות מקלות. למשל, הליונס מסרחים כמו נבלה באמצע מטבח צבאי. שכחנו שעבר חודש וסיאטל מרגע שנגמר ספטמבר נזכרים שהם צריכים להיות טובים ומתחילים לשחק. גם טנסי הפילו אותנו על שער שדה...ואריזונה מסריחה בלי קשר אז אנחנו לא אשמים.
ב-בייסבול הפלייאוף מתחיל. שיקגו קאבס הולכים לעשות היסטוריה. ניצחון או ההפסד, זו תהיה היסטוריה. הם הקבוצה הכי דומיננטית במשחק העונה, כל כך דומיננטיים שההצלחה שלהם עולה על זו של היאנקיס של 1927 או של סיאטל של 2000. מכל בחינה הם קבעו שיאים התקפיים ויש להם לפחות שני אסים לפלייאוף ואת הקלוזר הכי דומיננטי במשחק  יחד עם בולפן רענן. האליפות היא שלהם להפסיד וזה מה שהם עושים הכי טוב כבר יותר ממאה שנה.
ועכשיו, לתחזית.
אינדי 27 בג'קס 30
לפני המשחק אמרנו שג'קס ינצחו כי הם יודעים לטוס ללונדון, זה פעם רביעית שהם עושים את המסע הזה בארבע שנים האחרונות. מהצד של אינדי, הם מסריחים. אחרי המשחק לאק אמר במסיבת העיתונאים שהוא  צריך להיות יותר טוב. זה נחמד ואנחנו מעריכים את הכנות אבל אם הוא יהיה יותר טוב הוא יצטרך לשכפל את עצמו 50 פעם. הוא מוקף באפס כישרון והוא לא הבעיה.
התחלה נדירה עם 1-1. היינו צריכים למשוך זמן עד לשריקת הסיום אבל איבדנו את הראש ועלינו התקפי...
קליבלנד 20 בוושינגטון 31
אמרנו שהליצנים יתנו פייט וחזינו שיגמר להם הכוח וכך היה. עוד משחק שלא מלמד אותנו כלום מלבד שאנחנו טובים בלחזות את קליבלנד...
2-2
הפתעת המחזור-
באפולו 16 בניו אינגלנד 0
בליצ'ק הטיל ביצה וקיבל בראש. ריאן יתרברב עוד שנים על הניצחון הזה. מה למדנו?
שטום בריידי ממש חסר ויש סיבה שבריסט הוא המחליף השלישי. הפטס שבוע הבא עם בריידי ינצחו. כי הם מול קליבלנד למי שלא מבין איך אנחנו כה בטוחים... מה עוד? שראין שונא את בליצ'ק ברמה אחרת.
3-2

סיאטל 27 בניו ג'רזי 17
ראסל ווילסון הוא ה MVP. אנחנו אומרים את זה שלוש שנים וחשבנו שהוא יהיה פצוע לכן לא ישחק טוב. הוא פצוע.
באמת, הוא פצוע. הוא לא אמרו לשחק. אז הוא נתן משחק של 300 יארד ושלושער ונתן להגנה הכי טובה בליגה לתת שואו בשאר הזמן. פיצ'פטריק נתן שיפר של 50% משבוע שעבר ונחטף רק 3 פעמים. לא 6.
מה למדנו? שסיאטל וראסל ווילסון הם ממש טובים. למקרה ששכחנו וזה הרי מה שעשינו שחשבנו שהם יפסידו לג'טס. הג'טס בבעיה. פיצ'פטריק נראה נורא.
4-2

קרוליינה 33 באטלנטה 48
 חשדנו שאטלנטה יהיו מאוד נפיצים דרך האוויר בטרום עונה אבל חשבנו שהם איבדו את הצ'אנס שלהם. בואו לא נתרגש, הם לא עילית עדיין אבל מאט ראין שם 500 יארד באוויר וחוליו ג'ונס תופס 300 מתוכם מול קבוצה שאמורה להיות קבוצת הגנה טובה מאוד וזה מרשים. קרוליינה בבעיה. קאם פצוע ההגנה לא עוצרת אף אחד, המשחק נראה לא טוב. זה ילדות וילדים נקרא בליגה סופרבול האנגאובר. הקבוצה שמפסידה את הסופרבול באופן מסורתי (מלבד כמובן הפטס) לא מצליחה לחזור לשם.
אגב, באיזה שלב של המשחק אולי מישהו בקרוליינה חושב לשים עוד שומר באזור של חוליו ג'ונס...? ומתי בדיוק החברה אומרים לקאם- שמע, אולי לא תנסה לרוץ באגביות כזו, בכל זאת, זו ליגה של שחקנים ממש ממש טובים וחזקים והם יכולים לגמור לך את הקריירה?
עוד טעות בתחזית... 5-2

דיטרויט 14 בשיקגו 17
בכל מיני אתרים מסביב לליגה אומרים שסטפורד הוא QB מהרמה השנייה. אנחנו חושבים שהוא מהרמה הרביעית בליגה, אם לא החמישית, סוג של ראין טננהיל וג'י קאטלר. למה? כי שבאמת צריך לתת משחק טוב הוא יחרבן לך משחק של 203 יארד ושני איבודים. כל הניקוד של הליונס הגיע למרות סטאופרד. שתי קבוצות לא טובות שיחקו משחק גרוע וזו שרצתה יותר ניצחה.
6-2

טנסי 20 ביוסטון 27
אוסווילר נתן 254 יארד עם שניים ושניים. זה לא טוב. למזלו הוא שיחק מול אחת הקבוצות הכי לא מאומנות בליגה ומריוטה שפשוט זועק לקבל מאמן נורמאלי. מריוטה אמור לתת 400 יארד בכזה משחק, הוא סיים עם 202 ואיבוד. אז אולי הוא פשוט לא טוב, אנחנו חשובים שזה אימון מחורבן. שער שדה של טנסי היה מסדר אותנו אבל זה לא היום שלנו. מה למדנו? יוסטון תהיה הקבוצה הכי גרועה שתארח משחק בפלייאוף.
7-2

אוקלנד 28 בבולטימור 27
רוחות העונה הקודמת התעוררו בבולטימור. שוב מפסידים משחק ברגעי ההכרעה, שוב ברבע הרביעי ההגנה נעלמת אם ההתקפה מופיעה ואם ההתקפה לא עובדת ההגנה נחה.  דרק קאר בפחות מ-200 יארד הצליח למצוא מייקל קרבטרי לשלושער. למעשה, כל הסטטיסטיקה מוטה לטובת העורבים. הם עם כמעט פי שניים פירסט דאונס (13-25) כמעט פי אחד וחצי זמן החזקת כדור (24-36 דקות) כמעט פי שניים טוטאל יארד (261-416). איכשהו העורבים מצאו דרך להפסיד את המשחק. זה אומר יותר על אוקלנד שהם הפכו לקבוצה ווינרית, משהו שהם לא עשו בערך 15 שנה.
8-2

הבלוק המאוחר-
דנבר 27 בטמפה 7
המשחק נפתח בווינסטון מוסר לאקיב טליב, רק שטאליב לובש את הכתום של האלופים. זה המשיך גרוע לווינסטון שסיים עם 5.1 יארד למסירה ב-17/35 ל-179 יארד ושני איבודים. זה לא נראה טוב לטמפה בשלב הזה. דנבר? שתי דקות לחצי הראשון נראה שכי גרוע הגיע. טרבור סימיון שהיה בסדר גמור נפצע וירד לחדר ההלבשה. אבל לדנבר יש GM מאוד חכם שיודע משהו על QB. הכנס פקסטון לינץ. העתיד של דנבר מתחיל היום, לינץ שכנראה אחד משני ה QBים הכי טובים בדראפט עלה במצב של 7-14 ושם עוד 13 נק' על הלוח. זה מרשים למדי בחוץ. טמפה בבעיה קשה מאוד. לדנבר החל העידן שאחרי פייטון עכשיו ולא בטוח שהם מוכנים לזה עדיין אבל יש להם מי שינווט. ג'ון אלווי, למי ששכח. האיש שהביא את פייטון לקחת אליפות.
הנה משחק נדיר שצדקנו בו.
9-3

דאלאס 24 בניינרה 17
דאק פרסקוט נראה טוב מול הקבוצה החלשה של סן פראן. למזלם של הניינרה הם תפסו את הראמס בתחילת העונה לא מוכנים כי אחרת אין להם ניצחון העונה. יש להם קבוצה לא טובה בניינרה. פרסקוט טרם איבד כדור וזה מרשים.
 10-3
ניו אורלניס 35 בסנדי 34
8:39 דקות לסיום סנדי הובילו ב-13 נק'. זה אומר להספיק בליגה הזו שאתה בבית. איכשהו סנדי מצאו דרך חדשה ומעניינת להפסיד את המשחק. הם נתנו את הכדור לסיינטס שוב ושוב ושוב וכדי להבטיח את הניצחון, סליחה ההספד, שוב. למזלנו, ידענו שהסיינטס ינצחו את סנדי החלשים להחריד.
11-4
LA 17 באריזונה 13
פאלמר נפצע ודרו סטנטון נתן 2 אינטים. הסיפור פה מוזר כי אריזונה על פניו שיפרה את כל העמדות שלה ולא איבדה אף אחד. ב-NFC מערב יש לך את סיאטל ואת הראמס ואריזונה פשוט לא נראית טוב. ההגנה לא נראית טוב וזה לא שיש לLA איזה מישהו מיוחד בהתקפה.
האור האדום המהבהב אומר שאריזונה במצב חרום. אנחנו חששנו שזה מה שיהיה והלכנו על הראמס.
12-5

בבלוק המאוחר אנחנו 5-4 ויחד עם המשחק המוקדם וזה של יום חמישי מצבנו מעולה- 7-6... חבל רק שהיו משחקים באמצע.

SPT-
המשחק שלא בטופס
הסכציה 14 בפיטס 43
הנה הסיבה שאמרנו שפיטס הם מועמדים לסופרבול. 5 טית דלדים של ביג בן, 144 יארד של ל'ווין בל על הקרקע, אנטוניו ברייאנט עם שני טאצ'ים והגנה שחוטפת פעמיים את הכדור. אחרי 15 דקות שהשעון הגדול הראה 0-21 כל הליגה הבינה שהם חזרו והם רציניים.
אמרנו שפיטס ינצחו. אבל הם לא בטופס. הסכציה.

MNF
Gמאן 10 במיני 24
ניצחון מרשים לסגולים. ההגנה שלהם ממשיכה להרשים וההתקפה שלהם עם ברדפורד נראית יותר חדה. מה למדנו? האמת לא הרבה. זה היה צפוי לאור המצב של שתי הקבוצות לקראת המשחק.  

13-6 שזה 46%, "שיפור ניכר". 

ועכשיו, החלק החשוב ביותר של קוראי האתר היום, כולל ארוחת הערב---
דירוג העוצמה

1.      ניו אינגלנד (1) #טוםחוזר
2.      דנבר (2) בואו נראה מה שווה ברקסטון. אלווי חושב שהוא הדבר האמיתי.
3.      מיני (3) הגנה טובה, התקפה משופרת. האם הם על אמת?
4.      פיטס (4) איפה ההתקפה הזו הייתה לפני שבוע?
5.      סיאטל (5) ראסל ווילסון, למי ששכח, מציג, ההגנה הכי טובה במשחק.
6.      אוקלנד (8) ניצחונות חוץ בקלאץ'? כן. אומץ? כן. QB טוב? כן. הם פה
7.      פילי (12) הניצחון על פיטס מקבל משמעות אחרת אבל המבחן שלהם מתחיל עכשיו.
8.      גרין ביי (10) הם נחו. עכשיו מגיע הזמן שבו הלוז נהיה רצחני ונראה מה בדיוק המצב של אארון ומקראתי
9.      סינסי (13) הם 2-2 . ניצחו 2 קבוצות עם מאזן של 33% והפסידו לקבוצות של 66% אז איפה הם בליגה?
10.  דאלאס (11) קבלו את מקהלת דאק פרסקוט ומועדדי הכוכב הכחול.
11.  בולטימור (7) הפסד שמזכיר את העונה הקודמת. בשבוע הבא דרבי מול אדומי העור.
12.  אטלנטה (19) 500 יארד למאט ראין? האם אנו עדים למשהו היסטורי?
13.  יוסטון (15) מקום ראשון ב AFC דרום. הם יהיו השבוע מנוחה בפלייאוף של מישהו.
14.  LA ראמס (21) מקום ראשון ב NFC מערב. פישר מסתבר שיודע דבר או שניים על אימון.
15.  ניו יורק (16) זה לא שלא ידענו מה איילי מביא, זה לא ידענו שOBJ הוא ילד מפונק שברגע הראשון יתפרק.
16.  קרוליינה (6) הייתה אמורה להיות להם הגנה טובה וקאם היה אמור להיות כוכב. בנתיים הם 0 מ-2.
17.  קנזס (9) ברגעים אלה ממש, פיטס שמה עוד נקודות על הראש שלהם.
18.  אריזונה (14) יותר קרובים לדראפט מהפלייאוף. מה קרה לברוס ארינס?! כי פאלמר גמור אבל הוא אמור היה לדעת את זה.
19.  באפולו (22) ניצחון שני ברצף.
20.  וושינגטון (23) ניצחו את קליבלנד. כולם מתרשמים. כו-לם.
21.  ניו ג'רזי (18) פיצ'פטריק הולך לקבוע את שיא האיבודים לעונה. אחרי 8 משחקים. כרגע הוא עם 10.
22.  מיאמי (17) הבעיה שלהם היא שהם מאמינים שהבעיה היא לא טננהיל. אנחנו מאמינים שהוא הבעיה שלהם וזו הבעיה שלהם.
23.  טמפה (20) האם מתאמי הגנה פיצחו את ווינסטון? בשלושה המשחקים האחרונים שלו : 8 אינטים, 4 טאצ'ים.
24.  דיטרויט (24) "מתיו סטאופורד הוא מהעילית של המוסרים בליגה"/לוח הודעות של אוהדי דיטרויט.
25.  טנסי (25) עוד קבוצה עם מאמנים לא טובים. ההגנה עשתה את שלה, ההתקפה לא. מישהו שם לא מבין מה עושים עם מריוטה ומריטוה לא מבין איך מנצחים.
26.  סיינטס (26) אחרי שהם קיבלו אישור לא לשחק הגנה והפסיקו להעמיד פנים שאכפת להם, הם השתחררו ומצאו את אחת הקבוצות היותר מסריחה מהם.
27.  ג'קס (29) זה לא כוחות שהם ניצחו בלונדון כי פשוט רגילים ללונדון. עכשיו אם הם יכולים לנצח על אדמה אמריקאית מתישהו בעתיד המיידי מצבם פחות מסריח.
28.  ניינרה (28) זה המקום שלהם בערך עד סוף העונה. תתרגלו ותתחילו לחפש משהו בדראפט.
29.  אינדי (27) מבחינת כישרון, הם ברמה של קליבלנד, שיקגו וסנדי. מבחינת אימון הם ברמה של מועדון ספורט בימי רביעי במרכז הקהילתי.
30.  שיקגו (31) מצאו את הקבוצה היחידה שהם יכולים לנצח. הם יכולים להתרכז בלהיות מחורבנים בשקט.
31.  סנדי (29) מצאו דרך מעולה להציל הפסד מזרועות הניצחון הרשע.

32.  קליבלנד (32) אנו עדים לקבוצה הכי גרועה בליגה ולמאמן הכי מפוטר בליגה. לא באשמתו. מצד שני הם פתחו עם אותו QB שבוע שני ברצף. משהו שהם לא עשו שם בטעות על האגם המון שנים ואנחנו צופים שלא ימשך זמן רב מידי. 

אין תגובות: