יום שבת, 3 בינואר 2015

התחזית האלטרניבית לשבוע הווילד קארד

לוח השנה החליף קדמות וה-14 המוכר עם הצליל ההיסטורי (למשל לואי) התחלף למשהו פחות סקסי כמו 15' ועוד לפני שנדבר על המשחקים של מחר והיום אני רוצה להגיד כמה מילים על המאמנים והקבוצות שמחפשות מאמנים.

נתחיל באחד מהיום הראשון של השנה היה ברור שילך ובערך מספטמבר היה ברור לאן ילך. הארבו עזב את הניינרס לטובת מישיגן. הוא לא יקבל 48 או 50 מליון לשש שנים כמו שדווח בעבר אלא את אותה משכורת שקיבל בניינרס. המשכורת שלו תהיה בערך 5 מליון דולר לשנה ואחרי שנה מישיגן תבחן מחדש את השכר. הארבו ילך למישיגן שמשחקת בביג 10 וזו ליגה מאוד לא מורכבת כמו שאורבן מייאר באוהיו סטייט יכול להעיד.
מאייר, שהולך לשחק על אליפות המכללות (שוב) לא הפסיד משחק בליגה עם אוהיו סטייט והוא העונה עושה את זה עם ה-QB  השלישי שלו בגלל פציעות של הראשונים. לגמר הוא יגיע עם כל ה-3 בריאים, אבל לנצח עם QB  בן 18 וחצי משחקים בליגה שצוות המאמנים טוען בתוקף כי הם עדיין בערך 25 שחקנים מלהיות בסגל שהם רוצים להיות  (במילים אחרות בערך עונה) אומר שהליגה כנראה לא טובה במיוחד. אני לא מחדש פה כלום, הביג 10 מזמן לא ברמה של ה SEC ויש לזה סיבות גיאוגרפיות רגילות, קר מאוד באוהיו ובמישיגן ובוויסקונסן הרבה יותר קר מאשר פלורידה או אלאבמה ולא מעט שחקנים צעירים מעדיפים את השמש על השלג הכבד והקיפאון של הצפון.
בלי קשר לסיבות האלה, אורבן מאייר ניצח את אלאבמה באופן מרשים בחצי גמר המכללות תוך שהוא עושה את הדבר היחיד שאלאבמה לא יודעת לעשות- הוא שיחק כמו מאמן קולג'ים- הוא שיחק משחק מהיר, הוא העלים את היתרון של אלאבמה על הקווים ומעל הכל הוא הגיב על מה שסייבן עם אלאבמה עשו. מאייר יודע לנצח מה שמחזיר אותי להארבו.
הארבו מגיע למישיגן עם 0 כישרון ואני אומר שהוא ינצח 8-9 משחקים בעונה הבאה ויגיע לבול גיים, הוא גם יגרום לפריחה של הביג 10 כי בקולג'ים יש סבלנות ורוב האוהדים מבינים שיקח לארבו 4 שנים לגייס את השחקנים שלו. יש לו זמן ואין לו לחץ. הוא יהיה הצלחה באן הרבור.

נותרנו עם 6 קבוצות בלי מאמנים. ההפתעה באה מכיוון דאג מארון מבאפולו שבחר ללכת. מארון הצעיד את הבילס לעונה טובה ודי מפתיעה בהתחשב בפתיחה ובאי ג'י עמנואל אבל מארון יודע כנראה שההגנה הטובה שיש לבילס לא שווה הרבה בליגה אם קייל אורטון הוא האיש שאמור להוביל את ההתקפה. ברור שאני לא יודע מה הסיבה שהובילה את מארון ללכת  באמת. אולי הוא סתם עייף או רוצה יותר כסף במקום אחר, למשל הוא יכול להתאים לג'טס באופן מושלם.

רקס ריאן לא יצא עבודה. הוא מתראיין בלי הפסקה אבל אף אחד לא יגע בו בליגה אלא בתור מתאם הגנתי. הג'טס צריכים למצוא GM ואז QB. מאמן הם ימצאו
.
הברס חתכו את טרסמן. המאמן החדש יצטרך להחליט מה עושים עם קאטלר. טרסמן לא היה הבעיה של שיקגו. זו קבוצה שהימרה על הסוס הלא נכון בשיטה הלא נכונה. אם ניקח רגע את הדברים שכתבתי על אורבן מאייר, טרסמן ניסה לנצח במשחק שלא התאים לליגה ובטח לא לQB  שלו. כתבתי שאני חושב שקאטלר לא כל כך גרוע אבל אי אפשר לצפות ממנו להעיף את הכדור 45 פעם במשחק. שביקשו את זה מטוני רומו זה נראה רע. תנו לרומו 30 זריקות במשחק ויש לך קבוצה של 12 ניצחונות. תנו לקאטלר 30 זריקות ויש לכם QB  טוב ויציב.

אטלנטה העיפו את סמית. בעוד 50 שנה השאלה היחידה שתישאל זה איך למען השם האיש הזה נקלע לעמדת מאמן.
הניינרס ילכו אולי עם שנהן במקום הארבו. בהצלחה כי אי אפשר לנצח שם 3 שנים עכשיו גם בגלל סיאטל ואריזונה וגם כי קאפרניק תוקע את הקבוצה הזו. גם מנזייל הוא טעות נוראית אצל החומים אבל הם לא הולכים לשום מקום ולראשונה לא פיטרו מאמן.

אוקלנד מחפשים מאמן. בהצלחה עם זה.  

מלבד אטלנטה כל הקבוצות שנפרדו מהמאמן אלה קבוצות בלי QB ותקועות בבית שיש שם QB  אחד מהעילית לפחות. במילים אחרות, מישהו צריך למצוא יהלום כדי שהמאמן הבא לא יפוטר תוך שנתיים.
מי שלא פוטר ולא הלך זה קופלין. אני לא יודע למה קופלין נשאר. הוא לא ינצח בעונה הבאה ואודל בקהם, טוב ככל שלא יהיה לא שווה אליפות. לפרטים ניתן לשאול את ביל בליצ'ק ורנדי מוס.

מה שמביא אותנו באופן טבעי למשחקים היום ומחר.


אריזונה בקרוליינה

המשחק הראשון ועל פניו הכי לא מעניין בעיקר כי אריזונה באה עם ריאן לינדלי שמסר את הTD הראשון שלו בקריירה בשבוע שעבר אחרי 3 שנים בליגה... אני אומר שברוס ארינס הוא מאמן השנה שלי אבל הוא לא יכול לעשות ניסים ועצם העבודה שהוא עם ה QB הרביעי שלו העונה  ובלי הרץ הטוב שלהם ועדיין סגר 11 ניצחונות זה לא פחות ממדהים. אבל ההגנה נגמרת כי אי אפשר להיות על המגרש 45 דק'.
ניוטון וההתקפה הלא מרשימה של הפנתרים אולי יתקשו למצוא את הפרצה אבל זה עניין של זמן כי אריזונה לא יכולה לשים 15 נק' על הלוח, למעשה מאז שפאלמר נפצע הם שמים 12.6 נק' על הלוח במשחק וזה כולל שני משחקים עם דרו סטנטון. ניוטון צריך לשים 4 FG כדי לנצח. ההגנה של הפנתרים לא תאפשר למחליפים של אריזונה לשים 10 נק' על הלוח ויש את אפקט השעון- אריזונה שיחקה ביום ראשון בסן פארנסיסקו ו6 ליליות מאוחר יותר הם בחוף המזרחי בשרלוט. זה המשחק הכי פשוט לחיזוי ואנחנו נלך עם קרוליינה בלב שלם כמו בערך 99% ממי שעוקב אחרי הליגה
הליין הוא 6.5- קרוליינה. זה ליין גדול למשחק פלייאוף אבל בהתחשב בריאן לינדלי זה לא מפתיע.  

בולטימור בפיטסבורג

שתי היריבות הוותיקות נפגשות למשחק במזג אוויר מקפיא בפטיסבורג. מאז עונת 2010 המאזן בין שתי הקבוצות הוא 6-5 לטובת הרייבנס ואלה קבוצות שיש בניהן 4 סופרבולים מאז 2001, כך שבממוצע פעם בשלוש שנים אחת מהיריבות מגיעה לסופרבול. אגב, אפרופו מאמנים- שתי הקבוצות האלה החליפו מאמן אחד כל אחת מאז 2000. יציבות כנראה מאוד חשובה בליגה...
נחזור למשחק. שתי קבוצות מאוד דומות מגיעות למשחק אבל לפיטסבורג לא יהיה את ליוויון בל הרץ המעולה שמאוד ייצב את ההתקפה של פיטס. החסרון שלו יאפשר לבולטימור להתרכז בלחץ על המסירה בלי לדאוג שבל יטחן את הכדור כל הקרקע.  מ-2002 הרייבנס ניצחו 4 פעמים בפיטס, אף פעם לא בפלייאוף (2-0). טוב כל הפתיח המייגע הזה לא מוביל לשום מקום. בשורה התחתונה החסרון של בל ללא ספק משפיע.  האיזון של פיטס יפגע אבל בולטימור היו לא טובים נגד המסירה לאורך כל העונה (נגד הריצה הם טובים מאוד) ושתי הקבוצות בכל מקרה יכלו לאוויר כדי לנצח. במשחק כזה אנחנו מחפשים את ה QB  היותר טוב וזה בן רוסליסברגר. בקטע הביאזר יש ליין בוואגס שאומר אובר אנדר 5 אינטים בין שני ה QBים וכרגע 84% מההימורים הולכים על אובר.
אנחנו לא יודעים להגיד כלום על זה. אנחנו כן יודעים שאנחנו חושבים שהמשחק לא יהיה צמוד ואנחנו חושבים שהסיטלרס יותר עמוקים ויותר טובים וינצחו באופן מרשים.
הליין אומר 3.5- פיטס ואנחנו אומרים פיטס 6-


סינסי באינדי

המשחק המוקדם של יום ראשון הוא אולי המשחק הכי מעניין  מכל ה-ארבעה כי אלה שתי קבוצות הפוכות. האחת סגל שחקנים מעולה ו QB  גרוע והשנייה סגל שחקנים מחורבן וה QB  הכי טוב במשחק. לשתי הקבוצות מאמנים גרועים אבל מישהו צריך לנצח פה. בדרך כלל היינו בתחזית הולכים עם ה QB  היותר טוב. הפעם האחרונה שסינסי ניצחו משחק פלייאוף בומר אסייסון, מהאולפן שלנו פה היה ה QB, בוש היה הנשיא (האבא, לא הבן) וישראל חיכתה לרבין. היו זמנים.
הנה משהו שלא הרבה שמו לב אליו בין החולשה של אנדי דלטון לבין החסרון של AJ גרין- לבנגלים יש משחק ריצה מעולה. למעשה, מאז שהחליטו בסינסי שאי אפשר לסמוך על דלטון (או דלתון איך שאתם רוצים) ושמו את הכדור אצל ג'רמי היל ההתקפה מאבדת פחות כדורים וההגנה באופן טבעי יותר רעננה. נכון שבמשחק הקודם לאק טחן את סינסי ונכון שאנחנו מדברים פה על מרווין לואיס שהוא באמת לא מאמן לפלייאוף אבל ממול יש את צ'ק פאגאנו שפשוט לא מתאים לרמה הזו ואם לא סיפור אישי מעניין לא היה מאמן.
בעוד שאינדי היו בנופש מתמשך במשחקי הבית שלהם (ג'קס, טנסי ניצחו 5 משחקים ביחד, יוסטון לא ממש בשלה...וושינגטון וקליבלנד מתחת ל-500 וזה לבד ילדים 9 ניצחונות) לסינסי היה את הלוז הכי קשה בליגה- 10 משחקים מול קבוצות פלייאוף והם ב-1-4-3 מול קבוצות עם פלייאוף . זו קבוצה שכל העונה שיחקה מול העילית של הליגה (בריידי, לאק, פייטון, ביג בן, פלאקו) והם יודעים איך לנצח. הם אפילו עשו את זה בדנבר.
לאק מדהים אבל יש לו נטייה לאבד את הכדור יותר מידי פעמים- 16 אינטים (לעומת ה-17 של אנדי). נכון שהוא מביל את הליגה עם 40 TDים (לעומת 19 של אנדי) אבל הוא לא יכול לנצח את הבנגלים דרך האוויר. במשחק בעונה הסדירה זה נגמר חד משמעי 27-0 לאינדי ואנחנו פה בתחזית מוכנים כרגע לחזות כי סינסי מפתיעה את אינדי בהפתעה היחידה בשבוע הוויילדקארד ומנצחת בחוץ את אנדרו לאק.
הליין 3.5- אינדי ואנחנו עם סינסי.


המשחק של הווילדקארד
דיטרויט בדאלאס

כל העיניים יפונו לאנדמקן סו ושאר הליינמנים של הליונס. זה מיותר. סו הוא שחקן לא יותר מלוכלך משאר השחקנים ובכל מקרה התעסקות בכל תיקול שלו סתם תהפוך את המשחק לילדותי. קו ההגנה של הליונס טוב מאוד נגד ריצה ופה המפתח של המשחק. האם הליונס יצליחו לעצור את מארי ואת הריצה של ה'בויס. דאלאס שמה כמעט הכי הרבה יארדים על הקרקע למשחק (147 יארד, שני לסיאטל) מול ההגנה הכי טובה נגד הריצה- הליונס עם 69 יארד למשחק. בפני עצמו זה מבטיח שיהיה משחק מרתק- לראות איך כל מאמן מנסה להשליט את היתרון של הקבוצה שלו. על פניו, יש יתרון להגנה ופה נכנס האלמנט שאנו בתחזית לא יודעים לדרג.
לא פעם אמרנו העונה שאנחנו לא מאמנים בדאלאס אבל רק טיפש (או פוליטיקאי) לא משנה את דעתו מול המציאות. יחד עם זאת אנחנו לא יודעים מה לעשות עם רומו. ברור לנו שהוא שחקן טוב מאוד אבל גם ברור לנו שיש לו את האינטרספשן הזה, את הפאמבל הזה, את הפלת הכדור בפילד גול המכריע. הצעד הזה שכולם אומרים, כן, זה טוני רומו.
לא ראינו את הטוני רומו הזה כל העונה אבל אנחנו בטוחים שהוא נמצא ברקע. השאלה היא האם הוא יופיע עכשיו או לא. לא אמרנו מילה על הליונס. אנחנו לא מאמינים בהם ולא חושבים שהם הסיפור פה. הם קבוצה לא רעה, היה להם לוז לא במיוחד קשוח. הם שיחקו מול 4 פעמים מול קבוצות פלייאוף והפסידו לכולן. הפסד לקרוליינה, אריזונה, ניו איננגלד והפקרס (אם כי הם ניצחו את הפקס בבית). הקבוצה היחידה עם מאזן מעל 500. שלא עלתה לפלייאוף ושיחקה מול הליונס ניצחה את הליונס (הבילס בשבוע 5). למעשה הליונס לא ניצחו אף קבוצה מעל 500. כשהם ניצחו את הפאקרס לפאקרס היה מאזן 500 (1-1)... בקיצור, זו לא קבוצה שאנחנו חושבים שהיא אמתית ולכן היא תפסיד.
הליין אומר 6.5- דאלאס. זה נראה הרבה לטעמנו. אנחנו נגיד שדאלאס מנצחת.   

לסיום, קחו לכם שלוש שעות, חברו את המחשב למסך גדול ותבלו עם הופעה חיה של פרל ג'ם מ-2013 באיכות HD. 





  

אין תגובות: