יום שני, 22 בספטמבר 2014

שבוע 3

שבוע 3 מגיע לסיום ב"צל האירועים" ויש לנו אי אלו תובנות. רוג'ר גודל צריך ללכת הביתה לדעתי. כולם צריכים לדעת מתי לפרוש ואני חושב שהזמן של גודל הגיע, לא בגלל האופן שבו הוא טיפל בפרשה כזו או אחרת, זה באמת לא הנושא. גודל צריך ללכת כי הוא הפך את הליגה מגוף כלכלי למפצלת חסרת גבולות. מדראפט ביום אחד לדראפט בשלושה ימים שבמהלכם הליגה בעצם שולטת בלוח השידורים. מתחרות ספורט שבה "הניצחון הוא הדבר היחיד שחשוב" לתאגיד כלכלי קפיטליסטי שעושה מה שהוא רוצה באקלים כלכלי של משבר עולמי. ממקום עבודה שהוא משחק למקום עבודה נטול חוש הומור הם סקס אפיל של חברת ביטוח. האירוניה היא שגודל שבמהלכים שלו הפך את הליגה ל"מגן" הוא זה שהסוף היום צריך ללכת הביתה. נכון, זו חד וחלק צביעות, מה אשם רוג'ר גודל שג'ים ארסיי אלכוהוליסט (זו בעיה אמיתית וארסיי צריך עזרה). בטח שרוג'ר גודל לא אשם שריי רייס חבט בארוסתו באופן שדאעש היו מסמיקים ממנו ואי אפשר להאשים את גודל שפיטרסון מאמין בערכים שונים משלו ושהוא חושב שזה בסדר להכות ילדים. גודל לא אשם בכל אלה.

הוא אשם בזה שלנו, האוהדים פתאום "אכפת מזה". בואו נהיה כנים. לא אכפת לנו את באומן מכה את חברתו. בליגת העל הישראלית בכדורסל למשל היו זרים (מרק בריסקר, דרק שארפ) שדפקו מכות רצת לבנות הזוג שלהם. היו לנו נהגים שעלו שיכורים על ההגה (וויל ביינום, ג''יסון ג'ונסון ועוד רבים וטובים) היו לנו שחקנים שהימרו על משחקים (בהפועל תל אביב למשל יש בסגל האימון מאמן פעיל *שהורשע בהימורים* ויש עוד שחקנים *פעילים* עם בעיות התמכרות להימורים) היו לנו כוכבים בכדורגל שעשו ועושים סמים קשים מאוד (השיר המפורסם על אלי אוחנה ומנהגו "לפרק" שורות?) או עומרי קנדה שמקבל 'ביקורים' באימונים. הרי כולנו יודעים שהספורט הישראלי נוגע בכל תחלואי החברה ולא ממש אכפת לנו שכוכב מכבי תל אביב מעשן סמים קשים ובא לאימון מסטול. אז למה אנו מצפים משחקן בליגה אחרת להיות טהור?

מייקל ג'רדון הפסיד מאות אלפי דולרים בהימורים, קובי ברייאנט הגיע להסדר על מקרה אונס וג'ייסון קיד היכה את אשתו לשעבר. בייב רות עישן וזיין בלי הפסקה, מג'יק ג'ונסון נדבק באיידס ולא מעירוי דם ו-ווילט צ'מברליין נודע כאחד שזיין למעלה מ-1000 נשים וגברים אז מה פתאום אנחנו מתעוררים עכשיו?

כי עכשיו רוג'ר גודל והליגה שהוא מנהל מנסים להיות יותר חשובים ממה שהם באמת- פעילות ספורטיבית לשעות הפנאי וסוג של בידור זול להמונים. נכון, יש אלמנט מאוד מושך את העין באסטטיות של הליגה. יש אלמנט מרתק באופן שבו המשחק מנוהל אבל בואו לא נשכח שזה משחק. עתיד האנושות לא יקבע על גורל שער שדה מוחמץ ומי שמצפה שספורטאי ששוקל 140 ק"'ג ורץ 40 מטר ב-4.8 שניות יהיה טהור ונקי מחומרים אסורים, או שיהיו לו כישורים חברתיים של חנה בבלי (שהתפרסמה ילדים, כסמכות בנוגע לנימוסים) כדאי שיתעורר.

רוג'ר גודל צריך ללכת כי הוא הופך את המשחק לקפיטליסטי ומכאני. אם הוא ילך בגלל ריי רייס, הרי זו אירוניה ולא יותר אבל הוא צריך ללכת והליגה צריכה מעט צניעות. זה רק משחק למען השם.

אחרי כל ההקדמה הזו, היה שבוע מעניין בליגה. חזינו שסן פרנסיסקו יהיה קבוצה של 500. ויש להם שני הפסדים אחרי 3 משחקים. אם ההפסד הראשון היה ניתן לתירוץ הרי שמתרבים הסימנים המדאיגים מבחינת אוהדי הניינרה לגבי יכולת הניהול של הארבו. ראינו את סיאטל עם ווילסון (שלטעמי הוא MVP  של הליגה צריך היה להיות) מצליח לחזור מדרייב אדיר של פייטון. ווילסון אחרי המשחק אמר שהליגה הייתה צריכה את המשחק הזה והוא צדק כי היום מדברים וידברו לא מעט על המשחק הזה. אריזונה, שחשבנו שתהיה מעל סן פריסיסקו ניצחה עם דרו סטנטון ומי שירצה לשחק בספורבול יצטרך לנצח את הקבוצה עם המאמן אולי הכי טוב ולא מוערך במשחק. סינסי עשתה את שלה, פילי ממשיכה להיות קבוצה מבדרת אבל בלי טיפת הגנה, הליונס מנצחים את גרין ביי במשחק מוזר משהו. קליבלנד שוב נשארים עם הכבוד, מה שאי אפשר להגיד על היגוארים. אוקלנד שוב קרובים וה-G מאן במשחק מוקש ניצחו וחזרו לחיים. אז אחרי ההקדמה הזו, בואו ונתחיל

סן דייגו 22 בבאפולו 10
שני דברים למדנו מהמשחק.
1.      אנחנו לא מבינים כלום.
2.      סן דייגו יותר טובים ממה שחשבנו.
הבילס עשו את מה שהם עושים הכי טוב וכרגיל התפרקו, לפחות בתוצאה. המשחק היה צמוד יותר ולא היה חסר הרבה שהבילס לא יפסידו אבל ההגנה של סן דייגו טובה. בשורה התחתונה, סן דייגו ניצחו במשחק שהחזיר את באופלו לקרקע.
0/1

דאלאס 34 בסיינט לואיס 31
אני לא יודע במה להתחיל, בפיגור 21-0 של אל קעידה, או מחזרה מפיגור של 21. רגע, סנט לואיס עם אוסטין דיוויס שפכו 327 יארד באוויר על אל קעידה...
ההגה של אל קעידה נוראית והם ניצחו בקושי. סנט לואיס מצידה... טוב, הם שיחקו יפה ויכול להיות שאוסטין דיוויס הוא פתרון טוב, עכשיו נשאר לראות מה עושים עם חוזרה המליונים של בראדפורד.
1/2

וושינגטון 34 בסכציה 37
קאזינס שוב מראה כי בניגוד לקודמו בתפקיד הוא יכול לתת לאדומי העור תקווה מסויימת, 430 יארד ושלושער מאוחר יותר, הוא באמת עושה עבודה טובה, בטח בשביל מחליף. אי אפשר להגיד שהיו הגנות במשחק שבו היו 0 סאקס ומעל 880 יארד כוללים. כן ראינו שהסכציה בכושר יותר טוב משני צידי הכדור אבל אנחנו לא בטוחים שמול קבוצות מאוד פיזיות (נניח, סיאטל, סינסי או אריזונה) זה יכול להספיק.
הכבוד הולך לרדסקינס אבל זה לא ממש חשוב שהם 2 משחקים בפיגור מהסכציה.
עוד וי לחברה מהתחזית 2/3

יוסטון 17 בניו יורק G  מאן 30
הזהרנו שהמשחק הזה מוקש כי הG מאן חייבים לנצח. הם ניצחו.
יוסטון לא טובים וגם לא ניו יורק. ברכות למשחק הריצה של ניו יורק שהצטרף לעונה, ברכות גם לפיצ'פטריק שהחליט לתת להגנה של ניו יורק את התחושה הטובה של חטיפה...
2/4

מיני 9 בניו אורלניס 20
הסיינטס לא טובים. במינסוטה עידן טדי ברדג'ווטר נפתח. הוא לא היה גרוע ובשלב הזה במיני יקחו את זה בשתי ידיים. הצרות של הסיינטס? אמיתיות אבל הם ניצחו משחק.
3/5

טנסי 7 בסינסי 33
אמרנו שההגנה של טנסי לא באמת טובה נגד ריצה, 116 יארד מאוחר יותר לא נראה שטעינו. האמת, סינסי לא באותה ליגה של טנסי ואין באמת טעם לנסות להבין משהו עמוק מהמשחק הזה. אולי בעצם שסינסי נראים בשלים מעט יותר ממה שחשבנו אבל הם שיחקו מול טנסי בבית. אז אולי באמת אי אפשר ללמוד הרבה מהמשחק הזה. ההתקפה של סינסי הייתה יעילה ויצירתית, שוב, זה די קל שאתה ביתרון 19 נק' בחצי. גם ההגנה נראתה טוב וזה מעט מרשים יותר.
4/6

בולטימור 23  בקליבלנד  21
באמת שמגיע לצוות האימון של קליבלנד כבוד. גם להוייר יקיר התחזית. אבל עם כבוד לא הולכים לבנק ולא עולים לפלייאוף ולנו יש הרגשה שבסוף העונה הזו עוד יעיפו את המאמן שם, משהו שהם עושים הרבה ממנו. אולי פשוט יתנו לבנאדם לעבוד, עושה רושם שיש להם איזה רעיון לגבי מה עושים. למשל הטריק פליי עם מנזייל, בלי ספק הומור עצמי עוזר.
5/7

גרין ביי 7 בדיטרויט 19
אמרנו שאנחנו לא סומכים על שתי הקבוצות... משחק שמי שצפה בו בוודאי יסבול מנזק מוחי קל כי הרבה “Football IQ” לא היה שם. שתי הקבוצות חיפשו דרך להפסיד את המשחק, שתיהן עשו המון טעויות ואולי זו היריבות בתוך הבית, אולי זו היריבות בין שתי קבוצות דומות ואולי, רק אולי אלה שתי קבוצות שפשוט לא טובות מספיק. מצד שני, הליונס עם 2 ניצחונות וגרין ביי עם 2 הפסדים.
6/8

אינדי 44 בג'קס 17
מי חושב שלאק לא הכי טוב בעמדה?
הדבר המשעשע היחיד היה שההנהלה והמאמנים של ג'קס טענו כי בלייק בורדלס לא ישחק העונה. לקח להם 10 רבעים שלמים (2 משחקים וחצי) להחליט שהם לא ממש שלמים עם ההחלטה ובורלדס ענה לאתגר באופן מרשים ואפילו הוליך את היגוארים לשיוויון מרשים ברבע הרביעי (14-14)... נכון שהם כבר היו  בפיגור 30, אבל הי, הם עדיין הצליחו לא להפסיד ברבע. צ'אד הני מצא את עצמו עם 3 סאקס ב-10 מהלכים, אז אולי לא היה מה להשאיר אותו במשחק. אולי גם לא היה צריך להכריז שבורדלס לא ישחק העונה. אולי גם לא צריך להכריז שהם הקבוצה הכי גרועה בליגה.
7/9

אוקלנד 9 בניו אינגלד 16
הנה נתון לחלוטין ממצה מהמשחק: הוא היה חרא. נכון, רק "סקי" הבקיעו במשחק. ורק קבוצה אחת נהנתה מהמשחק והיא לא אתם. או ניו אינגלנד.
מה למדנו? ניו אינגלנד טובים אבל אולי זו הרמה המאוד חלשה של אוקלנד שגוררת אותם לשם.
8/10, אם רק המחזור היה נגמר פה, היינו שמחים אבל...

סן פרנסיסקו 14 באריזונה 23
הנה דברים שרשמנו במהלך המשחק:
-רבע ראשון- ההגנה של הניינרה מעולה. דרו סטנטון בצרות.
-רבע שני- קאפרניק פשוט שחקן טוב.
-רבע שלישי- הארבו חוזר גרוע מהחצי, ברוס אריאנס מאמן מעולה
-רבע רביעי- דרוווווווווווווו
קאפרניק הוא בערך כל ההתקפה של הניינרה. השטויות שהם עושים בגנה די מקבילות לפרצופים שעושה הארבו אבל פוטבול הרבה אין שם. אמרנו לפני העונה שהננינרה יקרסו לתוך עצמם ואמרנו שהקארדס יהיו בפלייאוף.
רק שפה חשבנו שהניינרה יגברו על דרו סטנטון, QB  מחליף.
8/11

דנבר 20 בסיאטל 26
***משחק השבוע***
אמרנו שהסי הוקס ינצחו ב-6 ומעלה. אמרנו שדנבר חייבת לתת הצהרה בהגנה. אמרנו שאנחנו רוצים צ'יפס וסלט עם הארוחה. בקיצור אנחנו אומרים הרבה דברים. שנה שעברה אמרנו שראסל ווילסון הוא ה MVP  שלנו. הוא פשוט הרבה יותר טוב מהמספרים שלו. בהארכה, שהוא יודע שפייטון אם יקבל צ'אנס לוהט, הוא במה שנראה כשלווה מוביל את הקבוצה 80 יארד לניצחון. שתי הקבוצות האלה חזקות מאוד.
9/12

קנזס 34 במיאמי 15
43 נסיונות מסירה יחד גם 20 מהלכי ריצה הספיקו ביחד ל 332 יארד התקפיים של מיאמי ועדיין הם לא היו רחוקים בשלב מסויים ברביעי 21-15 אבל אז...
אנדי ריד, כהרגלו דופק לנו את הטופס שנה אחרי שנה. אנו מאחלים לו לשנה החדשה שיעלם.
9/13

SNF
פיטסבורג 37 בקרוליינה   19
ניוטון שוב פצוע.
חדשות רעות מאוד לפנתרים. ממול, פיטסבורג גילו שאפשר לרוץ ו-264 יארד מאוחר יותר על הקרקע, מבלי שביג בן צריך לנסות לנצח את המשחק הם גילו שיש להם מה למכור. ממול הפנתרים פשוט לא שיחקו פוטבול. 15 נשיאות ל-41 יארד...
ניו אורלינס ראו ושמחו. גם אטלנטה.
9/14

MNF
שיקגו 27 בניו ג'רזי 19
414 יארד התקפה נשמע מבטיח, משחק הריצה עשה את שלו וזמן השליטה בשעון היה לטובתם.  בניו ג'רזי גם מסמנים וי נאה על עצירת הריצה של שיקגו ועד הגבלה של קאטלר ל-225 בלבד באוויר. בקיצור תודה לכולם וניצחנו.
או...
ניו ג'רזי מראה שג'ינו הוא לא מוכן ואנחנו לא בטוחים שהוא אי פעם יהיה, 2 האינטים שלו לא עוזרים וקבלת ההחלטות לא מרשימה (מי אמר פיק 6 לפתוח את המאנדי נייט?)
לא הכל גרוע, הם לא פישלו בשום טיים אואט... 
הלכנו עם הדובים ואנו מסיימים שבוע סולידי של (אפקט תופים) 
10/15 שזה בדיוק 66% 

כרגיל אנדי ריד דופק את הטופס, מעבר לזה היינו בסדר השבוע. 
...


ועכשיו, דירוג העוצמה היחיד בעברית והיחיד שלא באמת קובע.

1.      סיאטל (2) עדיין האלופה.ראסל ווילסון ממשיך להשתפר.
2.      דנבר (1) עדיין מספר 2, אבל ההגנה עשתה סימני חיים
3.   סינסי (4) הבנגלים נראים טוב. עכשיו הם הולכים לחופש ואז בניו אינגלנד,קרוליינה, באינדי, בולטימור ומיני ביי עם היגוארים. לוז קשה ביותר שאחריו נדע מה המצב של דלטון.
4.      אריזונה (5) מאזן נקי מהפסדים זה מרשים. הגנת ברזל זה חושב. לנצח עם דרו סטנטון זה וואו. 
5.      פילי (3) אין הגנה בפילי . הם מדורגים 30 נגד המסירה ו-26 בכללי. זה לא יכול להיות טוב ושבוע הבא יש להם מבחן חשוב בניינרה.
6.      סן דייגו (9) ממשיכים בקו עלייה, ניצחו משחק חוץ קשה.
7.      אינדי (13) אנדרו לאק מסר ל 370 יארד וארבע טאצ'ים. גם מול האין הגנה של לונדון זה מספר מרשים.
8.      אטלנטה (14) הפציעה של ניטון זה הדבר הכי טוב שיכל לקרות להם.
9.      בולטימור (12) מי אמר שצריך לשכנע כדי לנצח? איפה זה כתוב?
10.  שיקגו (15) פורפורציות זה חשוב. הם ניצחו פעמיים במאנדי נייט בחוץ והפסידו לבאפולו בבית. מישהו יודע לאן הם הולכים מפה?
11.  קרוליינה (6) הם על הגבול הדק בין קבוצת פלייאוף לקבוצה שמביטה בפלייאוף של המכללות. משחק הרוצה נעלם וקאם שוב פצוע...
12.  פיטסבוג (17) אחרי מנוחה ארוכה הם חזרו עם משחק קרקע אדיר. המשכיות זה המפתח כי הבית שלהם קשה מאוד
13.  ניו אינגלנד (8) ניצחו וירדו שלבים כי הניצחון הזה היה מאוד לא מרשים ויש להם לוז רצחני עכשיו
14.  באפולו (7) לא הפסד טוב בבית. זה הזמן לראות מה יש באפ סטייט, עוד עונה נשכחת או התחלה של משהו מעניין.
15.  דיטרויט (21) ניצחו בלי לשכנע אבל הם במצב טוב בבית שלהם.
16.  ניו אורלינס (23) מאוד לא מרשימים אבל היי, בשלב הזה של העונה כל ניצחון יתקבל בברכה.
17.  קנזס (27) ניצחו במיאמי והראו מעט אופי.
18.  אלקטרז (10) פוטבול משחקים 60 דקות. שמישהו יגיד להארבו את זה.
19.  קליבלנד (11) הם עדיין נראים כמו קבוצה לגיטימית. עדיין הם מפסידם אבל יש להם הומור עצמי...
20.  דאלאס (22) האם זו ההגנה הכי גרועה בליגה? מי נותן להם סיכוי ל-3 ניצחונות ברצף, משהו שהם לא עשו ב-5 שנים האחרונות?
21.  טנסי (20) הניצחון בשבוע הראשון נראה מיקרי יותר ויותר. ההגנה נטחנה עד דק וההתקפה לא עשתה כלום מול סינסי. למזלם הבית שלהם ממש גרוע. למזלנו, אינדי תעלה מהבית הזה.
22.  גרין ביי (19) ההתקפה שוב לא הופיעה למשחק. ההגנה דווקא כן. מישהו יודע האם רוג'רס פצוע עדיין?
23.  יוסטון (16) ההגנה אמורה להיות החלק החזק בקבוצה הזו והם נשרפו קשות. ההתקפה...פיצ'פטריק לא סתם עובר קבוצות כל עונה, הוא לא מספיק טוב.
24.  וושינגטון (31) קאזינס נראה חד, ההתקפה שמה המון יארדים וההגנה אפילו נראית לגיטימית לפרקים. מעניין איך ההרחקות ישפיעו.
25.  ניו יורק (29) שיפור ניכר, הם ניצחו משחק אחד ברצף. שיפור ניכר- הם הצליחו לרוץ באופן אפקטיבי. שיפור ניכר הם נתנו שני אינטים. לא שיפור ניכר כל זה מול יוסטון בניו יורק במשחק המוקדם.
26.  ניו ג'רסי (26) ההגנה אמורה להיות החלק החזק שיציל את ג'ינו החציל מעצמו. בנתיים הניצחון על אוקלנד מקבל צורה אחרת לחלוטין.
27.  מיאמי (24) יש הפסדים רעים. יש הפסדים טובים. יש הפסדים סתמיים ויש את ההפסד לקנזס.
28.  סנט לואיס (25) חצי ראשון טוב מאוד, שמו 31 נק' על הלוח... והפסידו.
29.  מיני (27) באותו שבוע שבורדלס עולה, ברידג'ווטר עולה. האחד נתן משחק של 2-2 והשני נתן משחק של 0-0. בשורות טובות! אין.
30.  טמפה (28) לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא. חדשות טובות: אהה....חדשות רעות: שיפור ניכר לא נראה בעשור האחרון בטמפה.
31.  אוקלנד (30) ההתקפה ממשיכה להיות לא טובה. גם ההגנה. חדשות טובות: עוד 13 משחקים נגמרת הליגה. חדשות רעות: יש להם עוד 13 משחקים לנסות למצוא ניצחון.
32.  לונדון/ ג'קסונוויל (32) שיפור ניכר: בורדלס נתן רק סאק אחד ושני טאצ'ים במחצית שלמה. חדשות רעות הוא נתן סאק ושני אינטים בשני רבעים.


חדשות טובות!
הצלחנו לדרג את כל 32 הקבוצות (שבוע שעבר השארנו את וושינגטון בני דודים מחוץ לטופס)...


לכולם שנה טובה ולקוראות הידד נתראה בהמשך השבוע.

אין תגובות: