יום חמישי, 11 בספטמבר 2014

המשחק המוקדם-

קאט! יש לנו את זה, אפשר לעלות לשידור.

נטוע בחליפה יקרה להחריד, עוטה טונות של איפור שנתנו לפניו מרקם של חומוס בן חודש וצבע של גופה רגע לפני שסטודנטים שנה ג' לרפואה מתחרעים עליה, קרחתו מסורקת בcomeover שעלה לא מעט, 4 ספרים הדביקו כל שערה למקום. התמונה הייתה גרוטסקית למדי. אבל יועץ התקשורת האמריקאית שלו הבטיח שזה יהיה בסדר ובכל מקרה הילידים כל כך טיפשים ועסוקים במראות ולא בתוכן שאף אחד לא ממש דאג.

במקום אחר עלה אדם בחליפה מחורבנת שעלתה מאות אלפי דולרים ושיוותה ללובש מראה יום יומי. ג'ינס שעלו כמה אלפי דולרים ונראה כמו ג'ינס שקונים ב-וול מארט אצל הבעלים של מכבי תל אביב בכדורגל. רק ששם הג'ינס יעלה 7 דולר וישאר לכם עודף. חולצת החליה הכהה שלבש נתפרה על ידי שני תופרי עילית בבנגלדש (ילדים בני שמונה). יועצי התדמית הבטיחו לאדם שכך הוא יראה בדיוק כאחד האדם. הרעיון שהוא הלך להציג היום היה פשוט מפגר והוא ידע את זה אבל האנשים מזמן לא התעסקו בתוכן. זרוק להם משהו נוצץ עם כל מיני מילים מפוצצות והם מרוצים.  אה, ותבטיח להם פשוטות. אל תסבך את ההמון בכל מיני רעיונות מסוכנים, מישהו עוד עלול לפתוח את העיניים ולהבין את גודל אחיזת העיניים.

פליישר הביט בטקסט. הוא גיחך. הוא הביט לרגע במסך (שלום לכם) וזמזם לעצמו שיר ישן.

...הציבור מטומטם 

ולכן הציבור משלם.

מה שבא בקלות

באותה הקלות יעלם

האזרח הקטן
נאלץ לשלם בגדול...

--
לבוש בחליפה יפה מאוד שעלתה למשלם המסים 0 שקלים, 0 דולרים, 0 דרכמות ו-0 כתר שוודי או פזו מקסיקני, פליישר נשען לאחור בכיסאו.
לפיישר אין יועץ תדמית. אם הוא רוצה להרגיש טוב עם עצמו הוא נזכר באנשים שחושבים שאפל זו חברה חדשנית או שביבי הוא איש חכם. אם הוא רוצה להרגיש נחשק הוא קופץ לבר. אם חשקה נפשו בחברה מהמין היפה הוא יושב בבית קפה ומביט בעוברות והשבות. העולם מלא בנשים יפות שרק רוצות מעט חיבה ופיישר הבין את כללי המשחק. לפעמים צריך לעשות דברים מלמטה, מהבסיס. לקרוא מה פעם אמרו ולהפעיל שיקול דעת בסיסי.
under 18 seat belt is the law, over 18 common sense is for all...

ועכשיו, למשחק.
פיטסבורג מול בולטימור.
משחק בית של בולטימור ובערב ה-9/11 האווירה לא רחוק מהמקום שבו ניסו טייסי אל קעידה להחביא מטוס בתוך הפנגטון האווירה תהיה מחשמלת. היא תהיה מחשמלת גם על רקע הכישלון שעונה לשם פרשת ריי רייס. ביום שני נשלח הארבו לעמוד מול המצלמות, לזכותו של הארבו יאמר שהוא היה כנה. לחובתו כל השאר. בולטימור, ארגון שהוקם אחרי שגנבו להם את הקולטס מתחת לאף (יש סרט חביב של ESPN  בסדרה שלהם 30 על 30 על הטראומה של מעבר הקבוצה) ומתגאה בהיותו קשוב לקהילה הצליח להיכשל ברמות שנראות כאילו נלקחו ממשלה במידה מזרח תיכונית כאילו דמוקרטית. כל הרעש מסביב לקבוצה ישפיע. איך? שאלה מעניינת. לרייבנס יש ניסיון עם דמויות מאוד...שנויות במחלוקת. ריי לואיס, סמל של הקבוצה נכנס בערב סופרבול אחד למועדון לילה וכשהוא יצא מישהו קפץ על סכין שהוא החזיק. הסכין לא נפצע באירוע אבל כנראה שמהטראומה של התקיפה נעלם. הקופץ מת. לואיס המשיך לזכות בסופרבול. לואיס אחר, ג'אמל, עשה טובה לחבר והעביר לו ברכב 10 פאונד של קוקאין. הרייבנס לא שיחררו אותו, רק אחרי שמר לואיס עבר לגור במבנה פדראלי עם שומרים, הוא שוחרר. האם האוהדים של העורבים יצאו נגד הקבוצה שלהם, בערב ה-9/11? ערב שהוא אורגיה של פטריוטיות מזויפת ?

עדיין לא דיברנו על המשחק. קו ההגנה של בולטימור היה סביר מול סינסי. לסינסי יש קו התקפה מהטובים בליגה וקו ההקתפה שלו פיטסבורג לא באותה רמה. פיטסבורג נראו לנו כאילו הם לא לגמרי מתואמים. מאמן התקפה חדש מנסה לתת שיטה חדשה אבל מי שיביט במשחק יראה לא מעט פעמים ששחקנים לא בדיוק היו מתואמים. עדיין הם שפכו מעל 500 יארד על קליבלנד. יחד עם זאת בחצי השני קליבלנד עצרה את פיטס.
בחלק ההגנתי פיטס לא הצליחו לעצור את אחת הקבוצות הכי אפורות בליגה. לפאלקו יש תותח ביד והוא לא יבהל מהלחץ של הפיטס. לחץ שלא ממש עצר את קליבלנד בפיגור של 24 נק' מלשרוף את הקרקע ל-182 יארד.
זו אולי הבעיה של מספרים, אם לא מכניסים אותם להקשר הם עלולים מאוד לבלבל. והמשחק הזה, למי שלא הבין עדיין מבלבל אותנו.
אז נחזור להתחלה. המשחקים בימי חמישי הם משחקים מחורבנים באופן מסורתי, לקבוצות יש פחות זמן להתכונן והשחקנים אומרים לא פעם שזה פשוט לא רמה. המשחק הופך לאקראי במידה רבה.
אז נפעיל שיקול דעת בסיסי- משחק בית, ערב יום זיכרון לאומי, על רקע סקנדל שיגרום לסגולים לשחק תחת התחושה של אנחנו נגד העולם. נכון שיש פה פוטנציאל להתרסקות של בולטימור אבל הם לא התרסקו בעונה הקודמת למרות פתיחה לא טובה.
אם היינו מפעילים את ההגיון של אפל- פשוטת מעל לכל היינו אומרים שפיטס ינצחו כי יש להם סטטיסטית מספרים יותר טובים. לדעתנו זו עוד סכנה של פשוטת יתר. פה אין משחק פשוט כל כך.
זה משחק מאוד קשה לחיזוי אבל בסוף היום נלך עם התחושה שלנו שהרייבנס בבית ינצחו במשחק מפוזר.
פנטזי- הגנות. כי המשחקים בימי חמישי פשוט לא איכותיים ולנו נראה שאין פה 40 נק'. 

להתראות ביום שבת, עד אז אמרו לא לדאעש, תפעילו שיקול דעת וזכרו, אלכסון מביא אסון.

ובנתיים, הנה משהו קטן  לשבת 



אין תגובות: