יום שני, 29 בספטמבר 2014

סיכום שבוע 4 וכמובן, דירוג העוצמה שקובע גורלות. בערך.

"...זה הסתיו, עם הענן ועם הרוח המיבב
ואם אתה, סתם ציניקן, בכל זאת זה צובט...בלב"

דרק סונדרס ג'יטר, שורט סטופ של הניו יורק יאנקיס פרש מבייסבול. מספר 2 הפך להיות אגדה כשחקן בעיקר תודות לאותו מונח חמקמק- קלאץ'.
הוא עלה לבוגרים ב-29 למאי 1995 ו-19 שנה מאוחר יותר בערב סתווי בפנווי פארק ההיסטורי הוא סיים את משחקו האחרון, בחבטה למי שתהה. ממוצע החבטות שלן 310. מרשים יותר דווקא בפלייאוף, 350. בוורלד סיריס, יש לו 5 אליפויות, 7 הופעות בסדרת הגמר ואין ספור שיאים כמו למשל חבטה מספר 3000 להום ראן, או החבטה האחרונה ביאנקי סטדיום- walk off סינגל. אפשר ואולי אכתוב על דרק סונדרס ג'יטר שלא פעם נאמר שמו בהקשר של מייקל ג'ורדן או ווין גרצקי.

אין שחקן פוטבול ששמו יהיה כה מזוהה עם המשחק או עם קבוצה כדרק ג'יטר. שחקן צעיר עם המון כסף שגר בניו יורק ולא הגיע לטורי הרכילות, לא נתפס נוהג שיכור ולמרות שהוא שיחק בתקופה בה סטרואידים היו נפוצים שמו לא נקשר לחומרים אלה (אני משוכנע שהוא פשוט לא נתפס, אין שחקן בייסבול בתקופה שלא השתמש...חוץ מאולי גריפי אבל זה בגלל שהוא נפצע מהמחט). ביום שבו ג'יטר עלה לבסיס פעם אחרונה הרעש סביב ליגת הפוטבול מעט נחלש, אולי זה יציל את עורו של גודל כי הבייסבול נכנס לפלייאוף ומאחורי הסיבוב ה NBA מתחיל (לאף אחד לא איכפת מהוקי, זו ספורט אזורי בערך כמו כדורגל).


25% מהמשחקים עברנו. אנחנו יכולים לראות כיוון מסויים. אנחנו יודעים מי לא יגיע לפלייאוף (נניח, כל מיש שיש לו 0 במאזן הניצחונות או 1 במאזן פיטורי המאמנים או החלפת ה QBים); יש לנו הרגשה די טובה בקשר למי ירוצו חזק (נניח כל מי שיש לו 0 במאזן ההפסדים). יש לנו קרבות מעניינים בקשר לדירוג ולפחות שלוש קבוצות הפתיעו אותנו.

הג'י מאן שנראים קבוצה חדשה לגמרי, ניו אינגלנד אותו דבר אבל הפוך וסן דייגו ש...טוב. בואו נראה לאן זה מוביל.

שבוע של משחקים טובים יותר וטובים פחות. 6 טעויות נספרו. הסכציה עמדו על קו היארד ה-1 2 דקות לסוף ולא הצליחו לנצח את המשחק, פיטסבורג ואנחנו פה בתחזית נתחיל שמועה מטורפת במיוחד- הפסידו את המשחק בכוונה כדי שלא יפטרו את לאבי סמית במה שנראה כמחווה של ידידות מצד טומלין. אין לנו הסבר אחר לשאלה איך אתה מוביל 3,  פחות מ-3 דקות לסיום, לקבוצה השנייה אין פסקי זמן ואתה מצליח להפסיד את המשחק.

מיניסוטה בעידן ברידג'ווטר נראתה כחזוי- קבוצה בלי לחץ והיא נראתה טוב בדרך להפתעתה השבוע. הסיינטס מוותרים על העונה סופית, אוקלנד עשו 14 נק' שוב, אנדרו לאק תפר עוד משחק של 400 ו רבישער, גרין ביי חזרו לחיים בניצחון נאה. הג'טס ממשיכים להסתבך עם עצמם, אי ג'י עמנואל ממשיך להיות תחת ביקורת קשה  ואיבד את התפקיד, הארבו הצליח לריב עם קאפרניק וכמעט להפסיד את המשחק שלו עצמו, כל מיני דיווחים מסביב להארבו מדברים על זה שהשחקנים לא סובלים אותו ובמישיגן כבר מכינים לו הצעה שהוא לא יכול לסרב לה, סטיב סמית הראה לקרוליינה שיש לו דלק בטנק וסן דייגו עשו את העבודה.  

פרס מיוחד מגיע לאוקלנד ריידרס שלא הצליחו להתאפק ופירטו את אלן. לקח להם 4 משחקים בארגון הכי גרוע בליגה להחליט שאלן לא מספיק טוב.

דיווחים ראשונים אומרים שאוקלנד מדברים עם ישו, אם הבנאדם הופך מים ליין אולי הוא יכול לעשות משהו עם הכישרון של אוקלנד.

גרין ביי 38 בשיקגו 17
איפשהו ברבע השלישי התוצאה הייתה 24-17 לגרין ביי. משם שיקגו התפרקה ואארון רודג'רס נראה חד כתמיד עם 4 טאצ'ים. הריצה של גרין ביי לא יעילה עדיין, ההגנה נותנת יותר מידי זמן ל QB היריב אבל שהיריב הוא קאטלר שהמושג בלתי צפוי כתוב עליו, זה לא חשוב. אני לא יודע מה להבין מהשיקגו. הם באים למשחק חוץ ביום שני בערב, משחקים חד ויעיל. אז הם חוזרים הביתה ונותנים מופע כמעט קומי ביום שבו משחק הריצה שלהם סוף סוף עובד.
משחק מפתיע בכל המדדים. שיקגו למשל שלטה בשעון במשחק בית וזה בדרך כלל מספיק כדי לנצח.
מה ניקח מהמשחק הזה? בשלב הזה, לא הרבה. שתי הקבוצות עם 2-2 ועם מיני שפתאום נראית כמו קבוצה זה יכול להיות בית שיוכרע על משחקים בתוך הבית.
0/1

 קרולינה 10 בבולטימור 38
משחק אחד שכן פגענו בו השבוע הוא המשחק שבו סטיב סמית פוגש את קרוליינה. הפנתרים ללא משחק ריצה יעיל וקאם ניוטון שממשיך לנוע על הקו בין שחקן טוב ל"תחליפו אותו כבר...!". ההגנה לא מצליחה לעצור אף אחד וכמו שאומרים בקנדית 'אם לא מזל רע אין להם מזל בכלל'. אמרנו שבולטימור תנצח בהרבה כי יש יותר מידי סימני שאלה סביב לניוטון. למזלם של הפנתרים הם בבית שמסתמן כחלש בליגה. אפילו טמפה המחרידה נמצאת עמוק בתמונה.
1/2

באפולו 17 ביוסטון 23
אמרנו 6 לביתיים ויצא 6 ליוסטון. אמרנו שבלי איום אווירי יהיה קשה לבילס לרוץ, אמרנו שעמנואל נמצא תחת לחץ כי הוא לא משחק טוב. אפילו בפנטזי פגענו.
מה המשותף ל-10 הזוכות האחרונות בסופרבול?
QB פרנצ'ייז. בריז, פייטון, איילי, ביג בן, ג'יזל- סליחה, בריידי, רודג'רס ופלאקו.
מישהו חושב שעמנואל ברשימה הזו?

עכשיו מגיעה שאלה מעניינת. הרי בראד ג'ונסון (טמפה) וטרנט דילפר (רייבנס) זכו באליפות ושניהם לא פרנצ'ייז. הרי לא בכל דראפט ממתין אנדרו לאק ודרו בירס היה צריך להיזרק מסן דייגו כדי לנחות בניו אורלניס. טום בריידי נבחר במעמקי הסיבוב ה-6 (בחירה 199) ואיילי מאניניג על כל אליפות נותן עונה שגורמת לג'מרקוס ראסל להיראות שחקן מבריק. 

אז ברור שיש פה מזל, שוב, לאק או אלווי מגיעים פעם בדור, אבל ברור גם שעמנואל הוא לא הפתרון. אז מה עושים? מנסים לפתח, מנסים לבנות ומקווים, רק מקווים שזה יצליח. בנתיים נראה שעמנואל פשוט לא מספיק טוב. יאמר לרעת הבילס שבזמן אמת נאמר לא פעם שעמנואל הוא פרוייקט. לזכותם יאמר שהם מנסים.
לרעתם יאמר שנגמרה להם הסבלנות.
הכנס קייל אורטון.

יוסטון? תודה ששלאתם, אובריאן עובד. נא לא להפריע.
2/3

טנסי 17 באינדי 41
אנדרו לאק הוא שחקן מיוחד, אני יודע שזה נאמר פה לא פעם ולא פעמיים אבל הוא באמת שחקן מיוחד. טנסי עלו עם וויטהורס ונתנו למתינברגר צ'אנס.
לנו יש שאלה- מה בדיוק הכיוון בטנסי? בנייה? כי ככה לא בונים כלום. פלייאוף? כי הם צריכים חיבור לווין לראות את המשחקים. דראפט? מה לא חסר להם?
דיברנו על פרנצ'ייז QB, הנה אנדרו לאק.  
אינדי, תודה ששאלתם ממשיכה בקו איטי אבל יציב של התקדמות בריצה והם צריכים מאמן חדש כי פאגנו לא ברמה של לאק.
3/4

דיטרויט 24 בניו ג'רזי 17
הנה מתחיל הלחץ בניו ג'רזי. אחרי המשחק רקסי כבר אמר שהוא מאמין בג'ינו ב-100%. בדרך כלל זה מה שאומרים לפני שמעיפים מישהו. מייקל ויק מתחמם על הקווים.
אמרנו שזה מוקש כי באמת אנחנו לא יודעים איך לאכול את הליונס. מצד אחד סגל מרשים. מצד שני הם נעלמים מהמגרש באמצע המשחק. הם שיחקו היום מול QB מאוד מבולבל ולא חד והדבר הכי ברור מהמשחק זה שבניו ג'רזי לא חושבים שסמית' טוב מספיק. חלק מהמסירות שלו והאינט' שלו באמת לא סימן חיובי.
הליונס באו למשחק מוקש אמרנו שהם ינצחו 31-17 נגמר 24-17.
עד שבוע 8 אל תדברו איתנו על הליונס. יש להם הגנה מעניינת אבל בגדול,  ראינו את זה בעבר.
4/5

מיאמי 38 בלונדון אצל אוקלנד 14.
באוקלנד יש כל כך הרבה חורים שזה באמת לא הוגן לדרוש מהם לטוס 7000 ק"מ אחרי משחק בזמן מזרח שהם בכלל מהווסט קוסט. אי אפשר להתייחס למשחק הזה בשום צורה אחרת וגם בתחזית לא אמרנו שום דבר אחר על המשחק. במשחקים בלונדון לקבוצות אין סיכוי לשחק ברמה סבירה אפילו.

למאמן החדש באוקלנד אין סיכוי. עכשיו יצאו באוקלנד לדרך חדשה שתיקח להם... 7-8 חודשים עד שהם שוב יעיפו מאמן.
5/6

טמפה ביי 27  בפיטסבוג 24
ראיתי את המשחק ב"דחוס" יעני הקונדנס של NFL Game Pass.
ראיתי את המשחק ברגיל.
באמצע החיים פיטסבורג הפסיקו לשחק. טמפה נשארו מסריחים, פשוט פיטסבורג פתאום התחילו להסריח.
ההפסד הזה יעלה לפיטסבורג בפלייאוף.
5/7.

ג'קס 14 בסן דייגו 33.
הפתעה לא נרשמה. ג'קסונוויל חלשים בכל המערכים. בלייק בורדלס הראה ניצוצות ולא הרבה יותר מזה. באו נהיה ריאלים. קו ההתקפה של ג'קסונוויל הוא אולי הכי חלש בליגה, ראבק, וושינגטון שמו עליהם 10 סאקס.
6/8

אטלנטה 28 במיני 41
טדי גשר מים. מי היה מאמין שרוקי יפתח את ההגנה של אטלנטה ככה ? לזכות אטלנטה אפשר להגיד שהם עושים הכל נכון חוץ מהקטע הזה של החיבוק...נו, איך אומרים את זה... תיקול. פתאום איזה רוקי מד2 שורף את הקרקע ל-135 יארד איזה אסייתי אחד נותן שלושער והכל דרך האמצע.
לא שגשר מים עשה משהו יוצא דופן, הוא פשוט ניהל את המשחק באופן סולידי, שהיה צריך נתן מסירות טובות, לא נבהל מהלחץ או העדר הלחץ... אטלנטה? אם מישהו יודע להסביר מה בדיוק הם עשו כל השבוע, נשמח לשמוע תשובות. לנו אין.
אמרנו שהסגולים בלי לחץ והיינו בטוחים שהציפורים ינצחו.
6/9

משחק השבוע-
פילי 21 באלקטרז 26
 כמה היינו קרובים לבינגו? בערך 90 ס"מ. ההגנה הלא טובה של פילי פתאום נותנת 4 סאקס. ההתקפה המהירה של פילי פתאום נותנת 110 יארד בשלושה רבעים.
בעיקר מה שראינו זה מה שחשבנו- הארבו מכיר את קלי ויודע לעצור את ההתקפה שלו, הארבו עסוק בצ'אלנג' במהלך הראשון של המשחק ואז מתפנה לריב עם כל העולם, הארבו וקאפ כמעט הולכים מכות עם על רקע טיימאואט...
פילי עם 3 חטיפות היו על הגל אבל אי אפשר לנצח משחקים בהגנה ואם אתה עומד 90 סמ מהאנדזון ולא מצליח להבקיע 2 דקות לסיום, לא מגיע לך לנצח. נחשו מה?
הסכציה הפסידה.
6/10

ניו אורלניס 17 בדאלאס 38
SNF
היה שוטאואט.
לפחות דאלאס ירו בכל מה שיש להם. ההגנה של ניו אורלינס מחרידה. אין פאס ראש, אין לחץ על הרצים, הסקנדרי נראה כאילו זו שעת חובבנים. ההתקפה לא במצב יותר טוב. בריס נראה בכושר של הימים מסן דייגו, קו ההתקפה יעיל כמו קוביות קרח בשמש במדבר ולמרות המון יארדים, אין נקודות על הלוח.
הסיינטס, לא יהיו בפלייאוף. דאלאס לראשונה מאז 2008 עם 3 ניצחונות.

ברצף.


6/11

MNF
ניו אינגלנד 14 בקנזס 41.
אנדי ריד כרגיל דפק אותנו. מהיום קנזס לא בטופס.
ניו אינגלנד? קריטי אך יציב. שאתה מת, אין לך לאן לרדת. בליצ'ק חותך מהר. מעניין לאן הוא הולך העונה כי אני לא חושב שיש לו פרנצ'ייז QB יותר טוב מבריידי איפשהו מטייל. פשוט בליצ'ק בנה קבוצה שאוקלנד נותנת לה פייט.

6/12 שבוע גרוע, 50%.
-

אחרי התחזית הקודרת והמאכזבת משהו, הזמן הגיע, הרגע בא ועכשיו בעברית, דירוג העוצמה.
אין שינוי ממשי בצמרת, בעיקר כי כולם נחו שם. בתחתית אין שינוי דרמטי בעיקר כי כולם מסריחים שם. באמצע, יש שינוי.

1.      סיאטל (1) נחים ונהנים. הלוז הקשה מגיע....עכשיו.
2.      דנבר (2) פייטון וההגנה שבוע שלם ראו ווידאו. זה אומר שפייטון וההגנה יותר טובים עכשיו.
3.   סינסי (3)  מעניין לראות איך הם יחזרו מהמנוחה, עכשיו שדי ברור שהלחץ עליהם והם אחת משתי הבלתי מנוצחות שנשארו.
4.      אריזונה (4)   פאלמר הבריא. זו ההתקפה שלו. לא בטוח שזה דבר טוב
5.      סן דייגו (6) האם זו הקבוצה השלישית הכי טובה ב AFC?
6.      אינדי לאק (7) עוד משחק עם 350 + יארד, עוד משחק עם 4 טית דלתים. הריצה ממשיכה להיות יותר עקבית ואפילו ההגנה דומה למשהו
7.      פילי (5) שמו 21 נק' על הלוח, ההתקפה תרמה 0.
8.      בולטימור (9) עוד ניצחון בית משכנע. ההגנה נראית יותר טוב וההתקפה עם סמית נראית כמוכנה לתת לכל הליגה פייט
9.      דיטרויט (15) קו התקפה טוב, קו הגנה טוב. סקנדרי סביר, QB טוב ומשחק ריצה יעיל. אמרנו ונגיד את זה שוב. ראינו את זה מהליונס בעונה שעברה ואנחנו לא יודעים מה בדיוק השתנה.
10.  אלקטרז (18) לפני שבועיים הם היו פה. הם עדיין 2 משחקים מאחורי אריזונה ואחד מאחורי סיאטל, מה שאומר שהם לא בפלייאוף כרגע.
11.  דאלאס (20) 68% מהקבוצות במאזן 1-3 מגיעות לפלייאוף. 100% מתוכן לא דאלאס.
12.  גרין ביי (22) אארון רודג'רס? אארון רודג'רס!
13.  ניו יורק (25) אל תסתכלו עכשיו אבל איילי וקופלין חוזרים
14.  קנזס (27) אלכס סמית הוא אחלה. באמת. הם עצרו את ניו אינגלנד (אלה שבקושי ניצחו את אוקלנד, כן?) על 14 אבל משהו אומר לנו שסן דייגו ודנבר לא יפסידו לטנסי. (למי שלא הבין: אין פלייאוף)  
15.  אטלנטה (8) אולי אלה פציעות, אולי זה משחקי החוץ אבל זה נראה רע. מצד שני, הבית שלהם נראה כל כך לא קשה שהם יכולים לנוח מידי פעם.
16.  שיקגו (10) מישהו יודע איך מאייתים 500.?
17.  יוסטון (23) נניח שהם יגיעו לפלייאוף (זוכרים את ה-68% מדאלאס?) מה אז? פיצ'פטריק הוא העתיד? כי הוא לא יקח אותם לגמר. מה בדיוק התוכנית פה?
18.  פיטסבורג (12) המיסותרין סביב ההפסד לטמפה והעובדה שהם בפיגור גדול ביחס לבולטימור וסינסי (ועוד הפסד לקליבלנד)...החבורה של טומלין לא בכיוון הנכון.
19.  קליבלנד (19) הנה מה שקרה השבוע בקליבלנד:

20.  מיאמי (27) ניצחו בלונדון את אוקלנד. באמת שזה נשמע מצחיק בכל שפה.
21.  מיני (29) הם במאזן 500. טדי גשר מים הפעיל את ההתקפה, הריצה עבדה ממש יפה וההגנה עשתה את שלה. מול אטלנטה. עכשיו מה חומרת הפציעה של גשר מים? כי פונדר לא יכול להוביל את ההתקפה.
22.  קרוליינה (11) איפה הליינבקר הכי טוב בליגה? איפה המאמן הקשוח ששולט בשעון?  
23.  ניו אינגלד (8) בשני ההפסדים שלהם העונה הם מאפשרים ליריב מעל 38 נק'. טום בריידי וויתר על חוזה מקסימים כדי להיות מוקף בכישרון. כנראה שמישהו לא מבין את הרמז...
24.  ניו אורלינס (16) אין הגנה. פשוט אין הגנה. באדי רייאן ('מחר אני מקבל משרת מאמן ראשי') הולך ומאבד את העתיד שלו כמאמן ראשי
25.  טנסי (21) געגועים לוינס יאנג. או להגנה. או למשהו...
26.  טמפה (30) גם שנותנים צריך לדעת לקחת. הם לפחות לקחו. סוג של שיפור.
27.  באפולו (14) א.ג'. עמנואל לא מבין את ההתקפה. לא יודע למסור טוב. אתם לא אוהבים את איך שהוא מתנהג בחדר ההלבשה ואתם חושבים שהוא לא מתאים לסגנון. אז למה בחרתם אותו, תזכירו לנו שוב?  התשובה, היכנס קייל אורטון
28.  סנט לואיס (25) הם הצליחו לא להפסיד השבוע. בעיקר כי הם לא שיחקו.
29.  ניו ג'רזי (26) ג'ינו סמית. בלדה לחציל.
30.  וושינגטון (24) מתי משחקים מול ג'קסונוויל שוב? משיהו?
31.  אוקלנד. שומרים על 14 נק' בהתקפה. גם בהגנה. כפול 2. ועוד 10;מה יותר בטוח? לאמן באוקלנד או להיות מחבל מתאבד באל-קעידה/דאעש/ישראל ביתנו/לוחם חופש אוקראיני?
32.  לונדון/ ג'קסונוויל (32) עידן בלייק בורדלס התחיל. עכשיו רק אם יהיו לו נניח, 4 ליינמנים, סנטר, 2 טייטאנדים, 2תפוסים, פולבק והאלף בק הוא יכול להתחיל להראות מה הוא שווה.


אין תגובות: