יום שבת, 20 בדצמבר 2014

התחזית האלטרנטיבית לשבוע 15

הסיפור הבא הוא סיפור שקרה באמת. באופן תיאורתי בכל אופן. השמות שונו (בעיקר כי אנחנו לא בטוחים שהיו כאלה חברה באמת) אז אם אתם חושבים או חושבות שהסיפור הוא עליכם אתם מן הסתם טועים. ו או  טועות.

1955 חורף, שלהי דצמבר , קיבוץ יפתח, הגליל העליון.

ישראל היא מדינה קטנה שעדיין מנסה לעכל את עצמה. אין סלולארי, מכוניות זה חלום,  מדינה קטנה מוקפת באויבים הרבה. האווירה במדינה הצעירה עדיין חילונית. ההתנחלויות טרם החלו לפרק את המדינה מבפנים, הדת הייתה משהו תרבותי ולא כלכלי והאנשים חיו חיים צנועים יותר. האזרח שיקרא לעצמו בנג'י ניתאי היה עדיין ילד וריכז את מאמציו בבניית ארמונות חול ולא חשב איך להתעשר מזה.
זמנים פשוטים יותר.

כמו כל קיבוץ של התק"מ גם ביפתח יש מרכז משק. מרכז המשק של יפתח, מורי כנעני היה טרוד. מורי, קיצור של מורדכי, קרא שוב ושוב את המברק.

"מחר בשעה 12:00 יגיע טכנאי להתקין טלפון בקיבוץ.  לפי החלטת הועדה, קו אחד יותקן במרפאה וקו שני במזכירות."

מורי גירד בפדחתו. כמובן שהוא שמע על טלפונים. הוא אפילו השתמש באחד (הוא לפחות היה די בטוח, אי אפשר לדעת במאה אחוז, זה היה בשמיר שזה כיודע שמו"צניקים ועל אלה אי אפשר לסמוך). הוא יצא ממשרדו והלך לנגריה. האיש הכי חכם בקיבוץ יושב בנגריה. יונה גל היה הנגר. בפולין הוא היה גלינסקי ושהוא החליט לבוא לישראל הוא החליט לשנות לגל. כולם קרו לו הנג'ר. הוא מעולם לא למד נגרות וההבנה שלו בנגרות נבעה מזה כשהוא הגיע לקיבוץ הוא הביא איתו מסור חלוד. לכולם היה ברור שמדובר באיש מקצוע רציני על גבול הבורגני. הוא היה נגר מחורבן בכל קנה מידה אבל לחברה בקיבוץ לא היו תלונות. הוא כל בוקר הגיע לנגריה הקטנה וניסה כמיטב יכולתו לבנות שולחנות ומדפים וסתם עצים להסקה. 

מורי נכנס לנגריה האפלה, ריח העץ עמד באוויר. עיתון דבר של אתמול הונח בפינה. הנגר חבט בלוח עץ באופן מרשים אבל חסר תקווה. שעה מאוחר יותר מורי יצא את הנגריה עם תחושה של שליחות וחיוך. הנג'ר לא אכזב.

לאה שחם הייתה המזכירה של הקיבוץ מיום הקמתו ב-48'. הייתה הסכמה שהיא המתאימה לתפקיד, היא הייתה מסודרת, מאורגנת, יעילה ודיברה לפחות שלוש שפות. היא גם הייתה חרשת כמעט לגמרי כתוצאה מפגז שהתפוצץ לידה אי שם במלחמה אבל זה לא הטריד אף אחד.
הטלפון צלצל. לאה ענתה.
"הלו?"
"-----"
"הלו?!"
"----"
"הלו?!?!?"
"---"
"בושה ככה לנצל משאבי קהילה!" היא טרקה בזעם את הטלפון. מורי הבין שזה תהיה בעיה. אבל לאה ידעה את העבודה אז לא יקרה אסון אם החברים שמתקשרים למרכז המשק יצעקו בטלפון.

במשך 25 שנה הקיבוץ היה מנותק מהטלפון. מי שחייג 2719 קיבל תשובה זועמת ברוב הפעמים. מידי פעם, בייחוד שלאה לא עבדה הטלפון עבד הייטב אבל איש לא חשב לשנות משהו. טלפון זה בורגנות.

ב-1980 הגיע לקיבוץ חבר חדש. נתק'ה עבר ועד קליטה ונבחר למרכז המשק. הוא העביר את לאה לארכיון ומאז אין בעיות תקשורת. האזרח בנג'י ניתאי כבר מזמן היה בבוסטון, מזיין את נערות הצפון מזרח הסנוביות. הוא טרם התחיל לזיין את אזרחי ישראל, הבנות צהובות השיער, הקתוליות הסנוביות עשו לו את זה. אולי הוא היה צריך להישאר בנג'י...

---

היום מתחילים הבול גיימס.
5 משחקים יהיו היום- נאוודה מול לואיזיאנה לאפייט ישחקו בניו אורליניס בול, יוטה סטייט מול אל פאסו בניו מקסיקו בול, יוטה מול קולראדו בלואס וואגס בול, ווסטרן מישיגן מול אייר פורס ב'פיימוס איידהו פוטאטו בול' (כן, זה השם האמיתי- Famous Idaho potato bowl) וסאות' אלאבמה יתמודדו עם באולינג גרין בקמלייה בול. אכן, 5 משחקים שאסור להחמיץ.

אני כמובן רוצה לצפות בביטקוין בול בין NC State לסנטרל פלורידה או הפינסטרייפ בול החשוב בין BC לבין פן, אם כי האלמו בול בין וושינגטון לאוקלוהומה סטייט תמיד מעניין כמו ה-godaddy בול המפורסם...

המשחקים של הגדולים מעט יותר מעניינים ועד לחצאי הגמר (1 בינואר הרוז בול והשוגר בול הם חצאי הגמר) נתרכז בליגה של המקצוענים אז אחרי ההקדמה הארוכה- נתחיל

קליבלנד בקרוליינה
ג'וני מנזייל ימשיך לשחק בשביל החומים. אני לא יודע להגיד אם הוא טוב או גרוע. כשראיתי אותו בקולג'ים הוא נראה מאוד מעניין אבל ברור שהוא לא בשל לרמה של הNFL. הוא לדעתי עדיין הסיפור פה, אם הוא משחק טוב קליבלנד יכולה לבנות את העונה הבאה. בואו לא נשכח שהחומים לא שייכים לעילית של הליגה ויש להם 3 ניצחונות (אטלנטה טנסי והסיינטס) שיכלו ללכת להיגמר בהפסד ואז ג'וני היה פותח לפני חודש. ממול, הפנתרים אולי יתפחו עם ניוטון, לדעתי זה צעד לא חכם. הם בכל מקרה לא מספיק טובים להתמודד גם אם אריזונה תהיה הקבוצה שתיגע אליהם בפלייאוף.
בכל מקרה, אחרי המופע של ג'וני, קל לנו בתחזית ללכת עם הפנתרים במשחק בית.
הליין 4-  לפנתרים והליין עולה ככל שניוטון מתאושש.

דיטרויט בשיקגו
קר מאוד יהיה בסולג'ר פילד והדובים שגם ככה מפורקים ירוצו ישר לתוך ההגנה המאוד חזקה של הליונס.
8- ליונס, כמו הליין של וואגס.

בולטימור ביוסטון
קייס קינום יפתח ביוסטון.  הוא ללא ספק QB חביב עם זרוע גדולה והמון אנרגיה. אבל הוא לא מדוייק במיוחד ויש לו נטייה לרוץ לתוך צרות. בדיוק מה שהרייבנס רוצים. הרייבנס חייבים לנצח וינצחו בחוץ.
הליין מעט קל 5- לטעמנו. נלך על הרייבנס.

מיני במיאמי
שוב משחק בין קבוצה שאין לה למה לשחק מול קבוצה שעדיין רודפת אחרי פלייאוף. הדולפינים לא מפסידים בבית, יהי חם ולח והחברה ממיני לא יתנו פייט לדולפינים.
6.5- מיאמי הוא הליין, אנחנו הולכים עם הליין.

אטלנטה בניו אורלינס
משחק פלייאוף (מקיא). אם הסיינטס מנצחים הם יכולים לנוח שבוע הבא והם יארחו משחק. אם הציפורים מנצחות הם צריכים לנצח גם בשבוע הבא אבל יש להם יתרון ראש בראש על הסיינטס. להגיד על הסיינטס שהם יציבים בבית זה כמו להגיד על הארבו שהוא אהוב בניינרה או כמו להגיד שראין יהיה מתאם הגנה בעונה הבאה. לסיינטס על פניו יש יתרון אבל הם כל כך חלשים בהגנה שזה שזה אפילו לא מצחיק. ATL אולי עם הכי הרבה כישרון ביחס לתוצאות העלובות שלהם לא בדיוק הראו עקביות העונה, כך שזה משחק פלייאוף פתוח.
אנחנו חושבים שהסיינטס עדיפים בבית ומזכירים לכולם שהם טחנו את גרין ביי 44- 23 בדום. באותו משפט נציין שהסיינטס עם 3 ניצחונות בית ועם 4 הפסדים בבית. מאוד לא אופייני לקבוצה מאוד ביתית. למעשה, הסיינטס כרגע עם רצף של 4 הפסדי בית וצריך ללכת לימי דיטקה למצוא רצף הפסדי בית כל כך ארוך. אנחנו לא חושבים שזה ימשך. אנחנו חושבים שהסיינטס מנצחים ומבטיחים אירוח משחק פלייאוף.
סיינטס לפי וואגס 5-. אנחנו כאמור, חושבים כך.
אובר אנדר למשחק אגב, 56. מספר גדול בטח למשחק פלייאוף.

ניו אינגלנד בניו ג'רזי
רקסי במשחק הבית האחרון שלו ינסה מאוד לנצח אבל בשלב הזה של העונה, למרות שיהיה קר מאוד בג'רזי, אין לירוקים מה למכור מול המכונה של בריידיצ'ק. נכון שרקסי עושה צרות לפטס אבל הפעם, זה אחרת.
פטס בקלות.
גם וואגס חושבים ככה 10.5- פטס הם אומרים.

קנזס בפיטס
פיטס זו הקבוצה ההתקפית הכי טובה בליגה וכל הסטטיסטיקות המתקדמות אומרות שזו קבוצה שפועלת ברמה אחרת ממה שאנחנו רואים בעין. קנזס למרות שיש להם סיכוי תיאורתי לא במשחק הזה בכלל. פיטס בבית שמים 13 נק' יותר על הלוח (35 לעומת 22) וביג בן הוא אחד מהQB בכושר הכי טוב במשחק. יחד עם משחק ריצה טוב מאוד (לוויון בל) ובראון כרגע בכושר טוב באוויר וקו ההתקפה נראה בכושר טוב. ההגנה של קנזס יכולה להתמודד עם כל הכלים האלה אם הם לא יהיו כל הזמן על המגרש ובדרך כלל קבוצה שיש לה משחק ריצה טוב, טובה נגד הריצה. פיטס על ההגנה ה-10 בליגה נגד ריצה (103 יארד למשחק) אבל נגד המסירה הם חלשים 24 בליגה עם 253 יארד למשחק. למזלם לקנזס אין התקפה באווויר.
פיטס מנצחים בגדול.
הליין- 3- פיטס ואנחנו ניקח בלי היסוס את פיטס 10- ואת האובר (46.5) למרות הקור.

גרין בטמפה
בואו נעשה את זה קצר: גרין ביי בהמון
בגשם בטמפה הליין הוא 12- גרין ביי. זה המון.

הבלוק המאוחר---

ניו יורק בסנט לואיס
הג'י מאן ניצחו שניים ברצף אבל עכשיו הם בחוץ מול קבוצת הגנה קשוחה, בדיוק הסוג שעושה להם בעיות. סנט לו זו הקבוצה ה-8 נגד המסירה בליגה וה-11 נגד ריצה. במשחק הזה אודל בקהם ג'וניור לא יתן 180 ושלושער.
שון היל ממשיך לפתוח לג'ף פישר ובתחזית אנחנו בטוחים שבסנט לואיס יושבים עכשיו ומנסים להחליט ברדפור או קאטלר.
במשחק הזה בין שתי קבוצות שלא הולכות לשום מקום הביתית מנצחת בעיקר כי ההגנה של הראמס תאמלל את איילי
סנט לו .

אינדי בדאלאס
משחק השבוע, חלק 1
דאלאס גרועים בבית.  משחק בין המסירה הכי טובה מול הריצה הכי טובה בליגה ולשתי הקבוצות אין הגנה ששווה לכתוב עליהן. בדאלאס דהמרקוס מארי חוזר מניתוח קטן. אהה. בדרך ככל שאנחנו חוזרים מניתוח קטן אנחנו רוצים תוך 4 ימים ללכת לתאונת דרכים שנמשכת 60 דק'.
דאלאס גרועים בבית? מה?
מתוך 4 הפסדים, הקאובייס הפסידו 3 בבית (אריזונה, רד סקנינס ופילי). מה המשותף ל-3? נכון קבוצות פלייאוף. אי לכך ובהתאם לפציעה של מארי ולאור העבודה שלאק פשוט הרבה יותר טוב אנחנו הולכים עם אינדי למרות שאינדי כבר הבטיחו פלייאוף ולמרות שפאגאנו דביל.
הליין? דאלאס 3.5- אנחנו אומרים אינדי.

באופלו באוקלנד
זה, לא משחק השבוע. אוק יעשו צרות ואבל הבילס צריכים את הניצחון וינצחו.

SNF
משחק השבוע , חלק 2
סיאטל באירזונה
משחק על ביתיות בפלייאוף. ריאן לינדלי מול ההגנה הכי טובה בליגה. אין הרבה מה להוסיף על המשחק הזה. שתיים מההגנות הכי טובות בליגה ראש בראש אבל הגנה אחת תהיה פחות על המגרש כי סיאטל יכולה להזיז את הכדור ולאריזונה אין את הכלים האלה.
הליין הוא 8- סיאטל וזה ליין עצום בשביל שתי קבוצות פלייאוף. אנחנו לא חושבים שהסי הוקס יפסידו. אנחנו לא רואים 17-7 במשחק הזה, גם לא 17-3. אנחנו רואים פה 15-6 או 17-10.... אה, הליין אמרתם 8-... יוצא לנו גם 8- סיאטל.

MNF
משחק השבוע, חלק 3
סינסי בדנבר.  
שתי קבוצות מהעילית של ה AFC בקרב פלייאוף. דנבר חייבים לנצח כדי לשמור על האפשרות לא לשחק בבוסטון.  בגשם, פייטון אחרי משחק שבו הוא היה חולה ואחרי שסינסי שיחקו מול QB מעט פחות טוב מפייטון, על פניו יש פה קרב בין ההגנה הטובה של סינסי להתקפה הטובה של פייטון ופעם שעברה שראינו הגנה נגד התקפה ההגנה ניצחה בקלות אבל לסינסי אין שום התקפה. דלטון הוא ה QB הכי גרוע בדרך לפלייאוף וזה כולל את ריאן לינדלי. זה לא שאנחנו חושבים שלינדלי יותר טוב מדלטון. בהתחשב במשכורת, כמו הכישרון ורמת ההכנה, לינדלי פחות גרוע ודלתון כמו לואיס לא מגיעים מוכנים למשחקים גדולים. זו קבוצה ששבוע שעבר נתנה הצהרה ואני מוכן להתערב שהם יקבלו בראש ביום שני.
דנבר תרוץ, תמסור ותעצור את ההבנגלים שההפסד פה הורג להם את הבית ואולי גם את הפלייאוף.

דנבר ב8 ומעלה.

כתיבנו החרוצים הצליחו למצוא לנו את נאום חדר ההלבשה של וושיגטון לקראת המשחק היום: 






אין תגובות: